ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اسفند  1390

infos@pyknet.net

 
 
  ولادیمیر پوتین:
برنامه اتمی بهانه است
رژیم ایران هدف است
 
 
 
 

هفته نامه آلمانی "فوکوس"، در "فوکوس آنلاین" خود از قول رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" نوشت: ایران سلاح اتمی ندارد اما می خواهد تمام امکانات لازم را برای تولید چنین سلاحی فراهم آورد. درحال حاضر هیچ اثری در دست نیست که  نشان دهد ایران تصمیم گرفته برنامه تولید بمب اتم دارد.

نیویورک تایمز می نویسد سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل  تردیدی ندارند که ایران برای آن که تبدیل به یک قدرت اتمی بشود هم اورانیوم غنی می کند و هم تمام عناصر زیربنائی برای رسیدن به این امکان  را تدارک می بیندد.

خبرگزاری فارس از قول علی اصغر سلطانیه رئیس انرژی اتمی جمهوری اسلامی می نویسد: این که نمایندگان مقامات سازمان جهانی انرژی اتمی (که هفته گذشته به ایران سفر کردند و ناکام به اتریش بازگشتند) نتوانستند از مناطق نظامی پارچین (پایگاه موشکی پارچین) دیدن کنند دلائل فنی داشت. البته هنوز میتوان در باره این بازدید گفتگو کرد! ( معلوم نیست چرا این گفتگو همان زمان که این هیات درایران بود صورت نگرفت و اکنون، پس از بازگشت هیات به اتریش باب گفتگو گشوده اعلام می شود؟)

آخرین و شاید مهم ترین خبری که شب گذشته "فوکوس آنلاین" منتشر کرد، مربوط به آخرین اظهار نظر "پوتین" نخست وزیر روسیه باشد که درآستانه بازگشت به کاخ ریاست جمهوری روسیه است. فوکوس به نقل از پوتین روز جمعه گذشته هنگام دیدار از تاسیسات پژوهشی اتمی روسیه در "سارو"  غرب را متهم کرد به این  که هدف آنها برنامه اتمی ایران نیست، بلکه هدف تغییر رژیم در ایران است.

 

 7 اسفند 1390

 
 

اشتراک گذاری: