از سه عامل حریق سینما رکس آبادان
نام نفر سوم جزو اسرار است
و نفر دوم ناپدید اعلام شده!

 

مستند به کتاب خاطرات حسین بروجردی
برای آتش زدن سینما رکس
به خامنه ای مراجعه کردند

       پیک هفته 108  -------   2 شهریور 1391  برابر 23 آگوست 2012

تماس: infos@pyknet.net



فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


توزیع ٤ میلیون ماسک ضد حمله در اسرائیل


شورای هماهنگی راه سبز امید خواستار شد

بان کی مون در سفر به تهران با موسوی، کروبی و رهنورد دیدار کند


جوانان اصلاح طلب:

 مواضع خاتمی و بیانیه ۱۷ موسوی، زمینه برون رفت از بن بست سیاسی موجود


گفتگو با محمد مجتهد شبستری

پیرامون اسلام و دموکراسی


ناگفته های تاجزاده از نامه‌ای که ۱۲ سال قبل درباره تقلب در انتخابات به خامنه ای نوشته شد


پنجمین قسمت فیلم کوتاه محمد نوری‌زاد با عنوان «شعبون بی‌مخ‌ها »


علی مزروعی:

 نعل وارونه


در پی حذف پذیرش دختران از برخی رشته های دانشگاهی ارسال شد

نامه شیرین عبادی به رییس سازمان زنان سازمان ملل متحد


اطلاعات تازه درباره ترور‌های هسته‌ای در آستانه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد

 در تهران


ج. اسلامی از آلمان داروی اعتراف گیری

خریده است


بعد از ناطق نوبت به رفسنجانی رسيد

توهين به ‌‌رفسنجاني در راهپيمايي روز قدس


دبیرکل سازمان ملل از اظهارات ضداسرائیلی رئیس‌جمهور ایران انتقاد کرد


رسول جعفریان: وضعیتمان شبیه پایان دوره صفویه است/ ما برای ماندن راهی جز تحول نداریم


دفاع آستان قدس رضوی از یک قرارداد جنجالی


عملکرد فرهنگی آستان قدس باید بررسی شود


فساد در بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس


ادامه جنجال درباره وجود «فساد» در بنیاد حفظ آثار «دفاع مقدس»


احضار مدیران مسئول برخی رسانه‌ها توسط یک نهاد امنیتی


۱۶ هزار مراسم ترحیم پس از زمین‌لرزه آذربایجان


حسام الدین سراج هم برای زلزله زدگان

 می خواند


هموطنان اذری را دریابیم

در حمایت از زلزله زدگان آذربایجان +ویدئو کلیپ


 دولت که از فیسبوک آغاز شد

پاکسازی مناطق زلزله‌زده از زباله و پسماند توسط گروه‌های مردمی


روند ورود فرماندهان سپاه به حوزه‌های سیاسی و اقتصادی


رئیس سازمان

 غذا و دارو:

وزارت بهداشت با کمبود دارو‌های خاص

 مواجه شد


انتقاد عسگراولادي

از برخورد

با رفسنجانی و ناطق


به بهانه وجود سلاح شیمیائی در سوریه
یک تهدید نسنجیده تبلیغاتی
مدرک حمله به سوریه شده

سخنرانی تهدید آمیز رئیس جمهور امریکا برای دخالت نظامی در سوریه، ابتدا با واکنش تند و هشدار دهنده حزب کمونیست کوبا و سپس مقامات چین و روسیه روبرو شد. اوباما، آنگونه که خبرگزاری ها نوشته اند، بصورت سرزده وارد سالن کنفرانس خبری کاخ سفید شده و مستند به سخنان نابجای چند هفته پیش مقامات سوریه که تهدید به استفاده از سلاح های شیمیائی در صورت حمله به این کشور کرده بودند گفت: ما، در صورت تشخیص وجود هرگونه سلاح شیمیائی در سوریه و به کار گیری آن علیه نیروهای مخالف، بی درنگ وارد عمل خواهیم شد.

اوباما گفت که سوریه در وضعیتی ناپایدار قرار دارد و ما به وضوح مسائلی که برای ما تعیین کننده است را به سوریه اعلام کرده ایم. ما شاهدیم که سلاح های شیمیائی دراختیار کسانی است که ما آنها را خطرناک قلمداد می کنیم.

بدنبال همین سخنان، اسرائیل مستند به شبکه های جاسوسی خود از 5 مرکز تمرکز سلاح های شیمیائی در سوریه خبر داد و همزمان با همین اخبار، گزارش هائی در باره نزدیک شدن اقدام نظامی ناتو علیه ارتش سوریه انتشار یافت. این درحالی است که گفته می شود معاون وزیر امور خارجه سوریه در مسکو گفته است بشار اسد در حال مذاکره با دولت این کشور برای کناره گیری از قدرت است. حرکت کشتی های جنگی روسیه به طرف بنادر سوریه و هشدار چین به کاخ سفید برای پرهیز از دخالت نظامی در سوریه و هشدارهای پیاپی حزب کمونیست فرانسه و حزب کمونیست کوبا، همگی در کنار هم خبر از حوادث مهمی در آینده نزدیک در منطقه می دهند. بویژه که مقامات دولت های اروپائی و امریکائی، سخنان احمدی نژاد در روز قدس را بلافاصله یک موضوع مهم خبری کردند. بویژه آن بخش از سخنان وی که از نابودی اسرائیل سخن گفته بود. سخنانی که یا نسنجیده است و یا هدایت شده و در هر دو صورت مانند تهدید نابجای مقامات سوری برای به کار گیری سلاح شیمیائی علیه حمله کنندگان به سوریه مورد بهره برداری وسیع تبلیغاتی برای دخالت نظامی در سوریه قرار گرفت. گرچه تهدید وزیر امور خارجه سوریه برای به کار گیری سلاح شیمیائی علیه حمله کنندگان به این کشور 24 ساعت بعد از آن توسط وزارت خارجه سوریه تکذیب و اشتباه لفظی وزیر اعلام شد و روسیه نیز وجود سلاح شیمیائی در سوریه را تکذیب کرد، اما آن سخن نسنجید وزیر امور خارجه سوریه در حافظه آنها که تدارک حمله نظامی به سوریه را می بینند ماند.

عکس سخنرانی اوباما در جمع نظامیان این کشور  و عکس حرکت یک ناو جنگی امریکا با هدف حمایت از بمباران سوریه را سایت حزب کمونیست کوبا، ضمیمه خبر سخنرانی اخیر او در سالن کنفرانس کاخ سفید کرده است، که عینا نقل کردیم.


قضاوت تلخ تاریخ درباره خامنه ای
13 سال پس از موعظه
رهبر برای مجلس ششمی ها


منتخب اخبار روزهای گذشته:


کدام رویدادها وسخنان به سود حمله به ایران است؟
روزنامه اومانیته- ترجمه و تلخیص پیک نت

فرمانده ارتش آزاد سوریه: اگر غرب کمک نظامی نکند
القاعده را برای جنگ به سوریه فراخواهیم خواند

محمد علی عموئی:
زمان را دریابیم
جبهه مترقی ومیهنی باید تشکیل شود

بمناسبت سالگرد کودتای 28 مرداد، محمد علی عموئی عضو هیات سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب توده ایران که در یورش اول جمهوری اسلامی به این حزب، در بهمن ماه 1361 دستگیر و 13 سال را در زندان جمهوری اسلامی گذراند مصاحبه ای کرده است. عموئی نزدیک به 25 سال نیز در رژیم شاه زندانی بود. او از باقی ماندگان سازمان نظامی حزب توده ایران در مقطع کودتای 28 مرداد است. این مصاحبه در داخل کشور انجام شده است و در آن نکات و اشاراتی وجود دارد که شاید برای خوانندگانی که چندان درجریان جزئیات حوادث پس از کودتای 28 مرداد نیستند، بسیار نو و تازه باشد. همچنین اشاره عموئی به شرایط کنونی کشور که از هر طرف خطر آن راتهدید می کند. ازجمله خطر یک بمباران وحشیانه و ویرانگر

که تمام زیر ساخت های میهن ما که حاصل یکصد سال اخیر است به نابودی بکشاند. بحث نه بر سر سرنوشت جمهوری اسلامی، بلکه بر سر سرنوشت ایران است. به همین دلیل عموئی در پایان این مصاحبه می گوید:

"زمان را دریابیم. اکنون زمان طرح گله های گذشته نیست. زمان تشکیل یک جبهه ی گسترده‌ مترقی و میهنی است که باید راه آن را هموار کنیم.... زمان را دریابیم که جاودان نیستیم...زمان را دریابیم که در برابر آن پاسخگو هستیم."

در بخشی از همین مصاحبه عموئی یکی از مهم ترین تلاش ها برای نجات شخص مصدق و جنبش ملی آن زمان می کند. این تلاش باز می گردد به روزهای نخست پس از کودتای 28 مرداد و دستگیر مصدق توسط کودتاچی ها. عموئی می گوید:

بعد از دستگیری مصدق، او را در سلطنت آباد نگه می‌دارند، افسر محافظی دارد به نام سرگرد "همایونی" که جزو افسران کودتاچی است ولی در عین حال از رفقای سازمان ما هم هست. در سلطنت آباد نهایت مراقبت از مصدق را به عمل می‌آوردند. حزب ما (توسط همایونی) برایش پیام می‌فرستد، خود حزب یکسری اقدامات مقدماتی انجام می‌دهد، یک فرستنده سیاری توسط مهندسین حزبی فراهم می‌آورد، با یک بُرد نسبتا محدود که استان‌های مرکزی را (استان تهران و حوالی آن را) بتواند پوشش بدهد و از طریق همایونی - اتفاقا رفیق ما همین سال گذشته فوت کرد و یادش گرامی باد- پیام حزب را مستقیما به دست مصدق می‌دهد. پیام این بود که: "ما شما را بدون هیچ خطری از سلطنت آباد به یک مخفی‌گاه امن می‌بریم. در آنجا نواری از پیام شما ضبط می کنیم و این نوار در فرستنده سیار ما که در اطراف تهران مشغول گشت است پخش می‌شود. زمینه حرکت مردم را بر اساس پیام شما برای ملت ایران فراهم می‌آوریم. به این ترتیب حزب با تمام توانش ضد کودتا را پیش می‌برد"... هنوز هم کودتا جا نیفتاده بود و کودتاچی‌ها هنوز پایشان محکم نشده بود. اما دکتر مصدق نمی پذیرد. ... ادامه


این تولد مختصر
برای بزرگترین رمان نویس ایران!

این مراسم محقر و مختصر مربوط به سالگرد تولد بزرگترین رومان نویس معاصر ایران، یعنی محمود دولت‌آبادی است. نویسنده قطورترین رمان ایرانی «كليدر»‌ و سپس «جای خالی سلوچ»،‌ «روزگار سپری‌شده مردم سالخورده» و «سلوک» و...

دولت آبادی نیز متولد مردادماه است، اما مرداد 72 سال پیش! مراسم در یک سالن کوچک به همت "عصر روشن" برگزار شد. در کدام کشور دنیا، سالگرد تولید بزرگترین نویسنده معاصرش را در این حد و اندازه برگزار می کنند؟ و آن نیز به همت دوستدارانش و نه مرکز دولتی. کانون و انجمنی هم که باقی نگذاشته اند که آنها همت کنند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


قرار فرهنگیان
برای
اعتراض
در
18 شهریور

 در ایام ماه رمضان پیامکی مبنی بر اعتراض و تجمع گسترده فرهنگیان به گرانی های اخیر، سوء مدیریت، افزایش حقوق 3 درصدی در مقابل تورم روزانه و افسار گسیخته از طریق شبکه تلفن همراه بین فرهنگیان سراسر کشور توزیع شده است. لذا خواهشمند است جهت آگاهی کلیه اقشار جامعه و خبر رسانی،  از هر طریقی که امکان دارد مخصوصا شبکه های اجتماعی اینترنت  اقدام بفرمایید. متن پیامک فوق به شرح زیر است:

شنبه هجدهم شهریور

مکان: وزارت، ادارات کل و اداره های آموزش و پرورش سراسر کشور


ج. اسلامی
در کنکور تقلب
شاگرد اول است

 با سلام- ضمن تشکر از مطالب خوب شما, موضوع ذیل را جهت درج ارسال می نمایم:

درحالیکه مردم ایران زیر بار انواع فشارها اعم از بیکاری, تورم, فساد اداری در جامعه رنج می برند عوامل حکومت به سوء استفاده های خود ادامه می دهند. از جمله موضوعاتی که سرپوش گذاشته شده موضوع تقلب وسیع در کنکور سراسری در سال جاری و سال گذشته در خارج از کشور است . مامورین رسمی نظام با عنوان دیپلمات از هیچ سوء استفاده ای از موقعیت خود برای تقلب در کنکور سراسری و فرستادن فرزندانشان به دانشگاههای دولتی آن هم به ناحق دریغ نکرده اند.

یک کنکور مانده بود که ظاهرا آزمونی برگزار می شد و بر اساس آزمون گزینش دانشجو صورت می گرفت. اما فساد تا جایی رسیده که مامورین دیپلمات ایران حتی از آن هم برای سوء استفاده چشم پوشی  نکردند.

یکی از از دوستان اینجانب اطلاعات بسیار دقیقی از تقلبات صورت گرفته در برگزاری کنکور در مدرسه سفارت ایران در ترکمنستان در سال 1391 و همچنین سال 90 دارد که واقعا تاسف آور است.


ایرانسل
دزد همیشه
در صحنه

در پیک نت خواندم که يك كسي توضيح داده بود كه چگونه ايرانسل سيم كارت ايشان را به كس ديگري فروخته است. جالب اينكه چند دقيقه قبلش ميخواستم از سيم كارت ايرانسل خودم كه به جز پيش شماره مشابه سيم كارت دائمي همراه اولم هست و چند ماه پيش  به مبلغ 15 هزار تومان خريدم استفاده كنم كه ديدم غير فعال است. برگ خريد را برداشتم تا به يكي از مراكز ايرانسل مراجعه و علت را جويا شوم. اما با ديدن پيام فرد مغبون مورد اشاره در سايت شما تازه فهميدم ايرانسل يكي از هزاران كلاش دزد هميشه در صحنه كشور است.

محمد ....ق.ن


هویت یکی دیگر
از ایرانیان
ربوده شده

سلام- من از خوانندگان سایت شما هستم. من هم می خواهم ادعای برادر یکی از ایرانیان ربوده شده در سوریه را رد کنم. این خبر صد درصد راست می باشد! یکی از گروگان های ایرانی دستگیر شده درسوریه شخصی است بنام سردار "طالب رحیمی" که از فرماندهان سال90- 89 شهرستان مهاباد کردستان میباشد.


مدرسه بسازید
مردم را
تحقیر نکنید!

 درود- خبر اینگونه امده بود . مدیر کمیته امداد امام خمیبنی شهرستان گرگان اعلام نمود مدیر یک مدرسه غیر انتفاعی 9 یتیم تحت حمایت کمیته امداد را بطور رایگان ثبت نام نموده است. جدای ازعمل خیر  این مدیراگر به جهت تبلیغات نباشه واقعا این خبر بود که در روزنامه جام جم بi تاریخ بیست و پنجم مرداد ضمیمه استان گلستان در صفحه 4 امده بود و می تونید در سایت روزنامه جام جم هم ببینید.

واقعا این خبر ارزش چاپ داشته به نظر شما؟ این تحقیر انسانیت نیست؟ کشوری با این سرمایه که طبق قانون خودشان تحصیل تا مقطع دیپلم رایگانه بایدباشد این گونه به رخ مردم کشیده شود که ما به شما منت گذاشتیم و 9 یتیمتان را مجانا ثبت نام نمودیم؟  چه می شد اگر در ابران ساخت و ساز مدرسه بیشتر میشد تا اینگوه منت گذاری و تحقیر انجام نمی شد؟


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)