سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد
دعوت رسمی از انگلستان
برای مراسم تحلیف روحانی

 

سخنان نماینده مجلس
تصمیم سازی و تصمیم گیری
باید در ج.اسلامی تغییر کند!

 (پیک هفته  109) 2 مــــرداد 1392  برابر با 24 جولای 2013

  infos@pyknet.net



فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز میشود!


 اخبار روز


برای اولین بار  

دهها مقام بلندپایه خارجی در تحلیف حسن روحانی شرکت می کننند


حضور رهبران خارجی در مراسم تحلیف روحانی، از امیر قطر تا نخست وزیر سوریه


در گفت و گو با

عصر ایران:

نعیمه اشراقی: زن، «نفر دوم» نیست/ خانم ها در کابینه روحانی حضور داشته باشند


بیانیه «هم اندیشی زنان برای طرح معیار انتخاب وزرای آینده»


کاهش قدرت زنان در دولت احمدی‌نژاد


شیرین عبادی :

راه برون رفت از بحران، اتخاذ تصمیم درست در زمینه انرژی هسته ای است


نامه همسر کروبی به عسگراولادی:

 زمینه مناظره معترضان ۸۸ را فراهم کنید تا مردم قضاوت کنند


محمد خاتمی:

 از خدا می خواهیم از موسوی و کروبی و رهنورد رفع حصر شود


علت نخواندن گزارش حمله به لاریجانی چیست؟


«وجود چند نام ویژه»؛ علت نخواندن گزارش حمله به لاریجانی درقم


لابی حداد برای جلوگیری از ورود اصلاح‌طلبان به کابینه


پیشنهاد شکایت از عاملان حادثه قم در مجلس


کیهان خاتمی را برای معرفی مسجدجامعی وقیح خواند


پایگاه اطلاع‌رسانی مولوی عبدالحمید

فیلتر شد


پورمحمدی:

 آمار و ارقامي به مردم ارائه مي شود که گويي در بهشت برين هستيم


برای نظام آماری کشور باید تدبیر کرد


معاون اول احمدی نژاد:

پیشرفت‌های ۸ سال اخیر حیرت‌آور است


 هدفمندی ۳۰۰ کارخانه تولید لبنیات را تعطیل کرد


تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس مقابل مجلس


موفقیت اعتراضات جمعی کارگران فولاد زاگرس


ادامه اعتراضات کارگران کیان تایر و توربین شهریار


اعلام حمایت دو سندیکای کارگری از بازگشایی خانه سینما


فقر، بزرگترین مافیای کار کودکان


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

تورم نقطه به نقطه در ایران ۶۱ درصد است


چرا با وجود منع دینی، مردان نیز لوازم آرایش مصرف می کنند؟


 تبلت دانش‌آموزی در مدارس تهران


تالاب بین‌المللی هامون خشک شد


من حاصل ازدواج پنهانی شاه و گوگوش هستم!


تاکید اشتون بر حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه


جدول زمان‌بندي جهاد نكاح! + تصوير


القاعده لبنان تشكيل شد! + تصاوير


قصه بازندگان انتخابات 92
قصه "شیر پیر" مثنوی است!

آقای خمینی، محفوظات سیاسی- ادبی بسیار خوبی داشت. می گویند آیت الله منتظری در حفظ متون اسلامی و فقه شیعه کم نظیر بود، اما آقای خمینی محفوظات سیاسی – ادبی اش بسیار بیش از آقای منتظری بود. به نوعی که با هیچیک از روحانیون پیش و پس از خود قابل مقایسه نبود، حتی آیت الله مدرس سیاست پیشه در مجالس پیش از استبداد سلطنتی رضاشاه. آیت الله کاشانی هم با آن که در زمان محمدرضا شاه رئیس مجلس شد و تا مدت ها شانه به شانه مصدق حرکت کرد نیز حتی به مدرس در شم سیاسی – ادبی نرسید، چه رسد به آقای خمینی.

این محفوظات آقای خمینی و عبور از دالان تدریس فلسفه در حوزه علمیه قم و تسلطش به مثنوی مولانا و دیوان و کتب بسیاری از عرفای بنام ایران، به او نبوغ حاضر جوابی را نیز بخشیده بود. کسانی که سخنرانی های آقای خمینی، در سالهای اول پس از انقلاب 57 را به یاد دارند، حتما "تکه" پرانی ها و حاضر جوابی های او را در برخی دیدارها و سخنرانی هایش نیز به یاد دارند. یکی از این حاضر جوابی ها و تکه پرانی ها، در سخنرانی بود که پس از اشغال سفارت امریکا و در پاسخ به تهدیدهای امریکا ایراد کرد و در آن، داستان شیر پیر در مثنوی مولانا را با همان زبان عامیانه ای که بسیار مسلط و زیرکانه آن را برای توده مردم به خدمت می گرفت  تعریف کرد. او زبان فاخر ادبی نیز داشت که در اعلامیه هایش از آن استفاده می کرد. بهرحال، آقای خمینی در آن سخنرانی که هزاران نفر در برابرش از سر و کول هم بالا می رفتند تا وی را ببینند گفت: شیر که پیر می شود و ناتوان، وقتی بقیه شیرها قصد حمله به او را دارند، عقب عقب می رود و نعره ای هم می کشد و همزمان، بادی هم از عقبش خارج می شود!

این یادآوری، این روزها، برای بازندگان انتخابات 92 مصداق کامل دارد. شریعتمداری کیهان، سردار جوانی در اداره سیاسی سپاه و کوچک ابدال های بیت رهبری و شورای نگهبان، در مجلس نعره ای می کشند، درعین حال که عقب عقب می روند و از ترس بادی هم از آنها خارج می شود. نعره می کشند که "جک استرا" وزیر خارجه اسبق انگلستان نباید به ایران بیاید، نباید در مراسم تحلیف روحانی در مجلس سروکله اش پیدا شود، خاتمی یک روزی باید محاکمه شود، یونسی احکام اعدام در آغاز دهه 60 صادر کرده و نباید وزیر اطلاعات و یا کشور دولت روحانی شود، برنامه دولت باید ادامه دولت احمدی نژاد باشد، اگر مهاجرین سیاسی به ایران بازگردند تعقیب قضائی می شوند و..... در عین حال که از وحشت ویرانی که طی 8 سال به بار آمده، از وحشت گشوده شدن فضای سیاسی – مطبوعاتی کشور، از وحشت قطع کاغذ و بودجه مجانی مطبوعات حکومتی، تغییر مدیریت در صدا و سیما، مذاکره و تفاهم جهانی و لغو تحریم ها و .... عقب عقب می روند و آن صدای مشکوک را هم برای دوستانشان به یادگار می گذارند.


ماجرای حمله به لاریجانی در قم
نام فرماندهان و سازمان دهندگان
"مُهر پران" های قم اعلام نمی شود!


آخرین کارگران آن از اسفند 91 حقوق نگرفته اند
"ایران برک" رشت
آخرین نفس ها را می کشد


اختلاس دهها میلیارد تومانی در

گمرگ بوشهر


تبریک سخنگوی وزارت خارجه به ملکه انگلستان
نقش نوه ولیعهد بریتانیا
در رابطه بریتانیا و ج. اسلامی


20 ستون برخاک و 20 ستون بر آب
اینجا کاخ چهلستون است


منتخب اخبار روزهای گذشته:


سئوال خبرنگاران از دادستان کل
می خواهند باز گردند ما "ممنوع الورود" نداریم!

هاشمی رفسنجانی:
میدان، داغ تصمیم گیری درباره موضوع اتمی است

حق با آقای خامنه ایست
ایرانی از استبداد نفرت دارند


برای رد صلاحیت هاشمی
"شرط سنی" از زیر عبای
محمد یزدی و احمد جنتی در آمد


پاسخ به سئوالات خوانندگان
تنفیذ و تحلیف روحانی
چه روزهائی برگزار می شود!


بالای 62 درصد جوانان قم ماهواره می بینند
60 در صد ایرانی ها مشتری برنامه های ماهواره اند


گزارش دریافتی
در شهر ملایر
انبوه سازان، غارت انبوه می کنند


طلا نیز همین اندک نوسان قیمت را دارد
بازی دلار و یورو در آنسوی مرز 3 هزارتومان

گرما درتهران از 40 درجه می گذرد
منتظر کاهش گرما تا نیمه مرداد ماه نباشید!

وسیع ترین مراسم
تحلیف برای حسن روحانی



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی پیک
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


چه کسانی
دندان
نشان میدهند؟

دوستان عزیز پیک نت خسته نباشید!

در رابطه با فردی بنام "مهدی" که با خشم فراوان و کف به دهان (سوخته از نتایج انتخابات) هر چه خواسته گفته بود و شما هم چه خوب که تمام آن را منتشر کردید. این نوع افراد نه دوست اند و نه گرامی! قطعا از قماش همان چماقدارانی اند که به خاطر منافع مالی و پولی و رانتی که از باندهای غارتگر و فاسد می گیرند چنین تهدیدهائی می کنند.

همانها در سال 88 به جان مردمی افتاند که فقط رایشان را میخواستند و امروز که دیگر آن ممه را لولو برده کف به دهان آورده و از خشم دندان به مردم نشان میدهند.

هر چند شما از موضع نشرخبر نمی توانید بی پرده این حرفها را بزنید ولی من بعنوان یک فرد همچون خودش می توانم. از شما هم تشکر خواهم کرد که این متن را منتشر کنید.

با احترام - امضا محفوظ


در جواب
آقا مهدی

به نظر می‌رسد که ایشان چند کلاسی سواد داشته باشند ولی‌ متأسفانه درک عمیقی از مسائل اقتصادی ندارند. خصوصی سازی در تئوری بسیار خوب است ولی‌ حتی در آمریکا هم سوبسید به نحوی پرداخت میگردد. من هیچ تصمیمی برای "سیاسی" کردن این مطلب ندارم و بنابرین راجع به عمل کرد دولت آقای احمدی نژاد صحبتی‌ نمیکنم. در کشوری مثل ایران که از نظر صنعتی‌ و تکنیکی‌ در سطح پاینی هست، توقف سوبسید آنهم در زمان کوتاه نه تنها باعث شکوفائی صنعتی‌ نشد، بلکه همان صنعت نیمهٔ جان را هم از بین برد. ایران در حل حاضر توانایی رقابت با محصولات خارجی‌ را ندارد و به همین دلیل هست که کارخانجات ایرانی‌ یکی‌ پس از دیگری تعطیل میشوند و جای خود را به محصولات وارداتی از چین، کره، ترکیه و ..... میدهند. خصوصی سازی در ایران می‌بایستی به صورت گام به گام و همزمان با مدرن کردن کارخانه‌ها انجام میشد. در کشوری که تصمیمات اقتصادی بر مبنای دوستی و رفاقت اشخاص صورت می‌گیرد، خصوصی سازی چگونه میتواند برای جامعه ایرانی‌ موفق باشد؟ با طرز تفکّر افرادی مثل آقا مهدی در چند سال آینده باید شاهد خصوصی سازی صنایع نفت، گاز، برق و معادن و فاصله افتادن هر چه بیشتر فقیر و غنی باشیم. خصوصی سازی باید از طریق مطالعه دقیق و با در نظر گرفتن تمامی‌ جوانب و هماهنگی قوانین مربوط و توسط افراد دلسوز و وطن پرست باشد.


چه خوب شد
آقای مهدی
حاکم نشد
!

من تعجب می کنم شما اصلا یا اقتصاد نمی فهمید یا خودتان را به آن راه زده اید؟ واقعا به نظر شما سوبسید دادن به کالا ها باعث رونق تولید می شود؟ یعنی شما درک نمی کنید که سوبسید چگونه به رانت خواری و غیررقابتی شدن صنعت می انجامد. شما واقعا از درک اینکه صنایع دولتی ناکارامد هستند عاجز هستید؟ شاید هم از گروه هایی در داخل کشور خط می گیرید که می خواهند صنایع دولتی باشند تا آنها با رابطه های خود از طریق دولت بر مسند کارخانجات صنعتی بنشینند. شماها از خصوصی سازی می ترسید چون قابلیت رقابت را ندارید. این کارشناسان اقتصادی مانند مومنی و تقوی که حرف های آنها را قرقره می کنید واقعا ارزش توجه و انتشار دارند؟ همین ها بودند که اقتصاد ما را در زمان میرحسین دولتی کردند و همین ایران خودرو نمونه بارز نکبتیست که حاصل آن سیاستهاست.

این کارخانه های پوسیده دولتی به بزرگترین معضل کشور تبدیل شده اند که مسئولان دلسوز کشور نمی دانند با آنها چه کنند؟ اینکه احمدی نژاد کارخانه

های پوسیده و ضرر ده را برشکست کرد و بودجه انها را قطع کرد دست مریزاد دارد. انها فقط جای شایسته ها را گرفته اند و با نابودی آنها به زودی فضای رقابتی ایجاد شده و کارخانه های با بهره وری بالا جایگزین خواهند شد.

اگر تفکرات شما ارزشی واقعی داشت وضعیت شوروی و کشورهای سوسیالیستی به آن افتضاح کشیده نمی شد. هر وقت کسی خواست در این کشور کار درست انجام دهد شماها با این حرفها و اتهام زدن ها نگذاشتید کارشان را بکنند. شماها را باید به سینه دیوار چسباند و تیربارانتان کرد. اگر من در این کشور قدرتی داشتم تا تصمیم بگیرم تمام چپ های خائن و کوته فکر را شخصا اعدام می کردم و اجساد ننگینتان را اتش می زدم. آنها عامل تمام بدبختی ها و عقب ماندگیهای کشور هستند.

در ضمن اقای روحانی مثل شما فکر نمی کند. خواهید دید که او هم راه درست احمدی نژاد را ادامه خواهد داد و مجیزگویی های شما مثل همیشه پشیزی برایشان ارزش ندارد.

ننگ بر شما- مهدی

 

پیک نت: آقا مهدی! ما کاری به نظرات اقتصادی شما نداریم. همچنان که کاری به نظرات اقتصادی آقایان فرشاد مومنی و تقوی نداریم. ما یک نشریه خبری هستیم و خبر منتشر می کنیم. اما خودمانیم، چه خوب شد شما حاکم نشدید. و یا حاکم بودید و سرنگون شدید و یا دولتی بودید و 8 سال فرصت ویرانی تان تمام شد. والا مدال بنای "خاوران"ها را به گردن شما می انداختند.

آدرس ای میل شما نزد ما محفوظ است.



اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)