مصاحبه رئیس جمهور امریکا
پرهیز از تولید سلاح اتمی
شرط مذاکره و لغو تحریم هاست

 

ناطق نوری از روحانی خواست
افراد با تجربه و فن سالار
را برای نجات نظام فرابخوانید

 (پیک هفته  109)  29 خــــرداد 1392  برابر با 19 ژوئن 2013

  infos@pyknet.net



فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز میشود!


 اخبار روز


پیام تبریك هاشمی رفسنجانی بمناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال


هادی خامنه‌ای:

نباید با تنگ نظری و برخوردهای سلیقه‌ای فرصت اصلاح امور از دست برود


پیام تبریک دستغیب

به حسن روحانی


پیام تبریک ناطق نوری به حسن روحانی:

روزهای روشن‌تر این مرز و بوم، از راه خواهد رسید


پیام تبریک ابراهیم یزدی به حسن روحانی


خانه کارگر

 آماده همکاری با دولت منتخب است


سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

اصلاح‌طلبان بدون تبلیغات در انتخابات شورا پیروز شدند


علی غزالی، مدیر مسئول و فواد صادقی سردبیر سایت بازتاب آزاد شدند+ عکس


وب سایت « بازتاب» فعال شد


 

اغتشاش گر متظاهر به دفاع از موسوی در نشست رسانه ای روحانی،  فعال ستاد جلیلی بود!  +عکس


هشدار چامسکی از تبعات جنگ در سوریه


انتقاد شریعتمداری به «احضار» احمدی‌نژاد


«ایستادن»، شیوه جدید معترضان در ترکیه


چین سریع‌ترین ابررایانه دنیا را ساخت

 (دو برابر سریع‌تر از آمریکایی‌ها)


امیدواری بریتانیا، فرانسه و آلمان

 به تعامل با ایران


دولت آلمان:

برای گفت وگو با ایران تحت ریاست جمهوری روحانی آمادگی داریم


رویتر:

روحانی از آمریکا خواستار به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران شد


نماینده خامنه‌ای:

 بسیج با تمام وجود از حسن روحانی حمایت می‌کند


در اولین نشست خبری روحانی مطرح کرد:

افزایش دستمزد كارگران براساس تورم حق قانونی كارگران است


روزنامۀ یدیعوت آحارونت:

احمدی نژاد بهانه اصلی برای حمله به ایران بود!/ نتانیاهو با حضور "روحانی" دیگر بهانه ای برای حمله به ایران ندارد!


پورمحمدی:

 آقای روحانی در پذیرش قانون، دیدگاه مثبت و روشن دارد


پیام تبریک ۴۷ زندانی سیاسی

رییس جمهور جدید، ویرانه تحویل می‌گیرد


۱۴ کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران راه یافتند


رسول منتجب‌نیا:

مردم از افراط و رفتارهای رادیکالی به تنگ آمده‌اند


سایت الف:

چگونه ميراث فرهنگي به يك بنگاه تبديل شد؟


وزارت ارشاد:

انتشار «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی منتفی است


پیام تبریک شمخانی

 به حسن روحانی



چرخش اجلاس گروه 8
پس از مصاحبه روحانی

24 ساعت پس از مصاحبه خبری شتابزده حسن روحانی در مرکز مصلحت نظام که آشکارا سازماندهی شده نبود، هدف از برگزاری این مصاحبه معلوم شد. این هدف در دو پیام مهمی بود که دکتر حسن روحانی زیرکانه در میان پاسخ های خود به سئوالات تکراری و سطحی مطرح شده از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی گنجاند. یعنی دستور کار مذاکره با امریکا و دستور کار ادامه مذاکرات اتمی با شورای حکام اتمی. این مصاحبه از آن جهت شتابزده برگزار شد تا همزمان باشد با اجلاس گروه کشورهای بزرگ سرمایه داری (گروه 8) در ایرلند شمالی و تاثیر گذاری روی دستور کار این اجلاس. اجلاسی که سه موضوع محوری در آن مطرح بود.

1- پرونده اتمی ایران

2- تصمیم واحد علیه دولت سوریه

3- مشکلات ناشی از بحران اقتصادی

روحانی در مصاحبه خبری خود، در میان جار و جنجالی که میان خبرنگاران و رهبری کنندگان این مصاحبه جریان داشت، گفت: مبنای مذاکره با امریکا می تواند قرارداد الجزایر باشد. همان قراردادی که بموجب آن تصرف سفارت امریکا پایان یافت و گروگان های سفارت آزاد شدند، اما امریکا به تعهدات خود در این قرار داد عمل نکرد. بدین ترتیب، روحانی پیشنهاد کرد که سه دهه به عقب بازگشته و مذاکرات از آنجا آغاز شود که تفاهم برای حرکت به سمت مناسبات عادی میان دو کشور بدست آمده بود اما امریکا نه تنها به آن عمل نکرد، بلکه با تشویق صدام حسین به ادامه جنگ با ایران، مسیری مخالف قرارداد را پیمود. مذاکرات الجزایر به سرپرستی "بهزاد نبوی" از رهبران ارشد مجاهدین انقلاب اسلامی انجام شد که هنوز در جمع زندانیان کودتای 88 در زندان است.

روحانی در مصاحبه خود به یاد شورای حکام اتمی آورد که ایران با رئیس جمهور وقت فرانسه "شیراک" بر سر فعالیت اتمی ایران در سال 2005 به تفاهم رسیده بود و حتی آلمان نیز از این تفاهم حمایت کرد، اما انگلستان سرناسازگاری گذاشت و مانع اجرای آن شد. روحانی دراین زمینه نیز پیشنهاد کرد که مذاکرات اتمی بر مبنای آن تفاهم وارد فصل تازه ای شود که خواه نا خواه باید با توجه به شرایط کنونی باشد. یعنی قبول پیشرفت های اتمی ایران از یکسو و لغو تحریم های جهانی علیه ایران از سوی دیگر.

همین دو پیشنهاد موجب شد تا رئیس جمهور امریکا، در حاشیه کنفرانس 8 کشور بزرگ سرمایه داری جهان، پیام غیر مستقیم روحانی را بصورت غیر مستقیم پاسخ مثبت بدهد. این بخش از مصاحبه اوباما را در همین شماره پیک نت می خوانید.

علاوه بر دو مسئله مهم و پیچیده جهانی، روحانی در عرصه داخلی نیز مدیریت مهم ترین برنامه دولت احمدی نژاد را، پیش از آن که مراسم تحلیف و تنفیذ انجام شود، عملا در دست خود گرفت. یعنی برنامه "یارانه ها". و با احضار رئیس کل بانک مرکزی (روزگذشته- سه شنبه) به مرکز مصلحت نظام و گفتگوی محرمانه با وی، گام دوم برای مدیریت اقتصاد بحران زده را آغاز کرد. احمدی نژاد نیز روزگذشته در ساختمان مجمع مصلحت نظام به دیدار روحانی رفت که حاصل این دیدار نیز تشکیل یک "کار گروه مشترک" بود که مرکب از کارشناسانی معرفی شده از سوی روحانی و مقاماتی از دولت کنونی است.


رهبر ایران
حامی موج اصلاحات است
کاملیا انتخابی فرد- نیویورک تایمز


سمت و سوی آینده
وزارت اطلاعات دراین عکس!

این عکس مربوط به حضور حسن روحانی در آرامگاه آیت الله خمینی، پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات است. در کنار وی "حسن خمینی" فرزند "احمد خمینی" نشسته و در کنار وی نیز آیت الله بجنوردی دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که آن را مجمعی خط امامی و طرفدار اصلاحات میدانندو با فاصله فردی که لباس غیر روحانی به تن دارد، علی یونسی وزیر اطلاعات و امنیت دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی نشسته است، که از او بعنوان تنها وزیر امنیتی صاحب فکر و دوراندیش یاد می کنند. وزیری که معتقد بود وزرات اطلاعات برای زدن و گرفتن و زندانی کردن نیست، بلکه برای کسب اطلاعات و تعیین استراتژی امنیت کشور است. بار دیگر به این وزارتخانه بازگشته و وزیر کم عقل اطلاعات "مصلحی" مرخص خواهد شد؟


شعار مردم در شادی بعد از پیروزی تیم فوتبال ایران
با قدم روحانی- رفتیم جام جهانی!

 

شادی راه یافتن تیم فوتبال ایران به بازی های جهانی که با برد یک بر صفر در مصاف با تیم فوتبال کره در زمین کره ممکن شد، نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای ایران موجی از شادی ملی را موجب شد. حتی مقامات جمهوری اسلامی نیز این پیروزی و شادی مردم را ستودند. از جمله هاشمی رفسنجانی که دراین زمینه پیامی منتشر کرد.

این عکس از شادی مردم پس از پایان پیروزمندان مسابقه و راه افتادن کاروان های شادی در خیابان حکیم نظامی  و خاقانی اصفهان برای پیک نت ارسال شده است.

خبر این پیروزی و شادی مردم در تهران، بلافاصله پس از پایان مسابقه در  فیسبوک پیک نت اعلام شد که همچنان در ادامه خبرهای امروز قابل دسترسی است. بوق اتومبیل ها بر این شادی و پایکوبی ملی افزود. نیروی انتظامی نه تنها دخالتی علیه این شادی مردم نکرد، بلکه به نوعی – با لبخند و چشمک- همراهی نیز می کرد.

از شعارهای مردم:

1- با قدم روحانی - رفتیم جام جهانی.

2- موسوی - روحانی حالا حالا قهرمانید.


در یک دیدار و رایزنی
اعلام آمادگی علی اکبر ولایتی
برای پیوستن به کابینه روحانی


احمدی نژاد به دیدار روحانی رفت
آغاز انتقال دولت
از احمدی نژاد به حسن روحانی


نه از حب موسوی

که از بغض باخت

رسانه های داخل کشور فاش کردند، فردی که در پایان مصاحبه خبری حسن روحانی فریاد کشیده بود "موسوی باید باشه" از اعضای ستاد انتخاباتی "جلیلی" بوده است. وی، خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود. همچنین فاش شده که وی در جریان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نیز از سینه چاکان رحیم مشائی در وزارت کشور بوده است.


تقدیم لوح تقدیر
خدمت حسین شریعتمداری!

احمدی نژاد می رود و عکس هائی زیادی را به یادگار میگذارد. یکی از عکس های یادگاری او همین عکس است که می بینید. در کنار وزیر ارشاد کابینه اش، سردار صفارهرندی که حالا مشاور مطبوعاتی فرمانده کل سپاه است، در حال دادن لوح تقدیر به حسین شریعتمداری بعنوان روزنامه نگار برجسته! کسی که بزرگترین روزنامه ایران را تبدیل به بولتن امنیتی کرد و نقش مهمی در ایجاد تنش و تشنج در جامعه و حتی درحاکمیت بازی کرد. شریعتمداری، مستند به مصاحبه ای که حجاریان در سال اول ریاست جمهوری محمد خاتمی کرد، مشاور ویژه رسانه ای آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان است.

یک ضرب المثل عامیانه می گوید: "تره به تخمش میره، حسنی به باباش". لوح تقدیر را اگر احمدی نژاد و صفارهرندی به شریعتمداری نمی دادند، چه کسی میداد؟

با انتخابات اخیر ریاست جمهوری و فصلی که نوید آغاز آن در جمهوری اسلامی داده شده، بسیار بعید به نظر می رسد کیهان همچنان در اختیار تیم امنیتی و تواب ساز اوین  "شریعتمداری- شایانفر" باقی بماند.


سه زن عضو شورای شهر تهران شدند
شورای شهر تهران
ترکیب ائتلافی پیدا کرد!


محسن هاشمی

شهردار تهران می شود؟
سردار قالیباف

به سپاه باز می گردد؟


منتخب اخبار روزهای گذشته:


دولت این حکم را خلاف قانون اساسی اعلام کرد
احضار احمدی نژاد به دادگاه

علیرغم دستور و القاء ها
اکثریت بدنه و خانواده سپاه به روحانی رای داد!

اولین مصاحبه مطبوعاتی حسن روحانی،
همزمان با انتشار خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه

کشتیبان را
سیاستی دیگر آمده است!


9 فراز مهم
از مصاحبه روز گذشته حسن روحانی

1- علیرغم این که قرار است دولت جدید 43 روز دیگر کار خود را رسما آغاز کند، از امروز (سه شنبه) یک کمیته مشترک مرکب از همکاران روحانی و برخی نماینگان مجلس تشکیل شده و "یارانه" ها را بدست می گیرد.

2- بموجب اشارات روحانی در مصاحبه مطبوعاتی دیروز، برای مذاکرات اتمی قرار است توافقنامه روحانی- شیراک (رئیس جمهور وقت فرانسه در سال 2005) مبنای کار قرار گیرد.

3- دولت تازه خود را نسبت به اجرای فصل سوم قانون اساسی که در آن حقوق ملت مشخص شده موظف می داند.

4- در دولت آینده اجازه توهین و تهمت به هیچکس داده نخواهد شد و دراین زمینه پیگرد قانونی اجرا خواهد شد. هیچکس حق ندارد تاکسی نقدی داشت دشمن معرفی کند.

5- بیش از 72 در صد دارندگان حق رای در انتخابات شرکت کردند و این قدرت اصلی دولت آینده است.

6- نه تنها انجمن صنفی روزنامه نگاران فعال خواهد شد، بلکه هر انجمنی مطابق قانون حق فعالیت خواهد داشت.

7- درباره مناسبات با امریکا، دولت آینده به فکر افزایش تنش نیست و عقل سلیم حکم می کند بجای مرور گذشته، به فکر آینده باشیم. در زمینه مذاکره با امریکا نیز بیانیه الجزایر می تواند مبنای مذاکرات و مناسبات قرار گیرد.

8- فضای امنیتی در کشور طی زمان تغییر خواهد کرد و برای برخی امور (در پاسخ به خبرنگاری که مسئله آزادی موسوی را مطرح کرد) عجله نباید کرد. در زمان خود این مسئله هم حل می شود.

9- سازمان مدیریت و برنامه (که احمدی نژاد آن را منحل کرد و موسوی در مناظره های انتخاباتی سال 88 با شدت از این اقدام دولت انتقاد کرد) بار دیگر احیاء خواهد شد.


گفتگوی من با "سایه" پس از خاموشی "جلیل شهناز"
سالهای بی تابی و

بی "تار"ی جلیل شهناز
رضا نافعی


سئوال این روزهای کاربران
افزایش سرعت اینترنت
در ایران دائمی است؟


مصاحبه علی ربیعی در آستانه رای گیری
 از شرایط حاکم بر کشور
همه احساس خطر

می کنند!


گزارش همسر بهاره هدایت
تغییر مثبت رفتار

ماموران اوین
پس از پیروزی

حسن روحانی


دکتر خزعلی

همان را می گفت
که مردم در

انتخابات 92

پای صندوق ها گفتند!

در یورش خبرهای انتخاباتی، دکتر مهدی خزعلی که برای همین انتخابات و در طول دولت کودتائی احمدی نژاد چوب بسیار خورد، از زندان آزاد شد. البته در هم شکسته جسمی و با ضعف جسمی ناشی از اعتصاب غذای طولانی.

او در این آخرین نوبت بمدت 7 ماه در زندان بود که در طول این 7 ماه 140  روزآن را در اعتصاب غذا بود. او از جمله زندانیان بند 240 زندان اوین بود. دکتر خزعلی 9 آبان ماه سال گذشته در جلسه سرای اهل قلم به اتفاق سایر شرکت کنندگان در این جلسه بازداشت شد. بعد از مدتی همه شرکت کنندگان این جلسه آزاد شدند، اما خزعلی در زندان ماند. زندانی که سه روز آن در بند ۳۵۰ گذشت و بقیه آن در انفرادی بند ۲۰۹اوین. وزارت اطلاعات و سپاه اورا در این دو بند جابجا کردند.


به جرم فراخواندن مردم برای رای به روحانی
کارشکنی 2 روز و نیمه علیه انتشار سایت پیک نت

پایان انتخابات 92 و آغاز فصل تازه
در آغاز راه دشوار
بیرون بردن ایران از بحران


سرمقاله راه توده 411
انتخابات، در مرحله اول
با پیروزی حسن روحانی !

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی پیک
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


قدردانی

سلام- من یکی از خواننده های شما هستم و تقریبا هر روز سایت شما رو چک می کنم. خواستم بگم در بین تمام تحلیل هایی که تو سایت های مختلف می خونم تقریبا همیشه تحلیل ها و نظرات شما رئالیستی تر و منطقی تره. مخصوصا موضع اخیر شما در مورد انتخابات که بر خلاف تحلیل های دیگران از همان ابتدا موضع اکثر مردم رو داشتید و نتیجه هم همان شد که تحلیل می کردید.

خواستم فقط قدردانی کرده باشم و اینکه بازخوردی داشته باشید.

میثم

پیک نت- آقای میثم گرامی حتما اطلاع دارید که عده ای هم به همان دلائلی که شما بر شمرده اید نمی خواهند سر به تن ما باشد!


وحشت از
گرانی و پارازیت
در همدان

 من اخیرا از سفر ماموریتی به همدان به تهران بازگشته ام. با هرکس در همدان صحبت کردم از عوارض پارازیت می گفت. اکثر کانال های ماهواره حتی بعد از انتخابات هم مورد هجوم پارازیت هستند.

به هر طرف شهر رفتم پارازیت روی شبکه های تلویزیونی بود. تمامی مناطق متخصصین، کوی استادان، بلور بعثت، کل سعیدیه، خیابان جهان نما، آزاد همدانی، خیابان شهناز و گلزار، نایب احمد، بلوار مدنی، بلوار خواجه رشید، خیابان مهدیه و شکریه، شهرک مدنی- فرهنگیان و بهشتی.. پارازیت همه شهر را تحت پوشش گرفته و خدا مردم این شهر را از خطرات این امواج حفظ کند. خطر سرطان بخار موج پارازیت بشدت بالا است.

در ضمن، دراین مدتی که در همدان بودم شاهد بودم که قیمت ها با سرعت بیشتری نسبت به تهران بالا می رفت. از جمله قیمت سیب زمین از 2500 الی 2900- پیاز 2000 تا 2500- گیلاس 10000- زردالو 9000/14000- توت سفید 6000-لوبیا چیتی 11000- روغن مایع زیتون 30.000 شکر 2000  بیچاره مردم همدان. مردم حتی پای مرغ هم نمی توانستند بخرند تا با آن آبگوشت درست کنند. تا آنجا که اطلاع پیدا کردم مناطق احتمالی ارسال پارازیت عبارت بودند از: تپه های بلور ارم...اول خیابان کاج در کوی استادان..تپه دره مراد بیک.. کوه خورزنه..ارتفاعات حیدره و باغ های اطراف آن..استخر عباس آباد.


سپاه و بسیج

مردم را

بجای "نمک گیر"

"عرق گیر" کردند!

پیک نت گرامی، سلام-  مشروبات خارجی توسط برادران قاچاقچی سپاه و بسیج وارد و پخش میشود. تنها آنها می توانند آن را در این وسعت در کشور پخش کنند. فاجعه مسمومیت صدها جوان در رفسنجان در یک روز را نباید ساده گرفت. پرسش این است که چگونه الکل متانول که یک فرآورده نفتی است در شیشه های مشروب، با بسته بندی  خارجی در سطح یک شهر پخش می شود و  در یک روز این همه قربانی می گیرد؟


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)