مصاحبه با محمد رضا خاتمی
محمد خاتمی باید بیاید
ذخیره کردن او معنائی ندارد!

 

تاج زاده خطاب به علی خامنه ای
تا انتخابات آزاد تحمیل نشده
خود آن را برگزار کنید!

 (پیک هفته  108)   27 فروردین 1392  برابر با 16 آوریل 2013

  infos@pyknet.net

 



فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز میشود!


 اخبار روز


خطر انتقال مرکز پولشویی مافیای روسی از قبرس به ایران


آمادگی گروهی از جوانان برای تشکیل ستادخاتمی در سراسر کشور


محمدرضا خاتمی:

 برای نجات کشور باید ریسک کنیم/ رد صلاحیت خاتمی حکومت را در نظر مردم بی اعتبارتر و بی اعتمادتر می کند


وعده های توی خالی دولت کودتا:

میزان اشتغال‌زایی دوران هشت ساله احمدی‌نژاد نزدیک به صفر است


افزایش بیکاری در ۱۵ استان در سال ۹۱


افشای آمار واقعی اشتغالزایی دولت کودتا:

بجای دو ونیم میلیون نفر ، فقط 14 هزار!


بهمن شریف‌زاده:

رحیم‌مشایی بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به «مقام رضا» رسیده است، متأسفانه حسود بسیار است!


مرسی شروط صالحی را پذیرفت و 30 میلیارد دلار از ایران پول گرفت!


نرخ فلاکت ۵۰ درصدی در شهر کهگیلویه


فلاحیان:

۳۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند


افزایش سرقت در کاشان بر اثر مشکلات اقتصادی


سونامی تعطیلی آزمایشگاه‌ها و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم


دولت‌ کودتا؛ ثروتمند‌ترین و بدهکار‌ترین


بلایی که این دولت بر سر سیاسی بودن دانشگاه ها آورد، از دست ساواک

 بر می آمد؟


باهنر:

 من که در دو دوره گذشته به احمدی‌نژاد رای ندادم!



بزرگ ارتشتاران
دیر فهمید زمان عقب نشینی است!

 دکتر علی امنیی نخست وزیر آغازین دهه 1340 شاه است که عمر دولتش چندان نپائید. طرح اصلاحات ارضی همراه با گشایش فضای سیاسی از اصول برنامه ای دولت او بود که با حمایت "کندی" رئیس جمهور دمکرات امریکا به شاه تحمیل شده بود. دمکرات ها معتقد بودند ادامه استبداد و دیکتاتوری پس از کودتای 28 مرداد شاه به انفجار اجتماعی ختم خواهد شد و به همین دلیل از علی امینی حمایت کردند تا مبتکر اصلاحات شود و در ضمن، قدرت و اختیارات شاه را محدود کرده و با برپائی انتخاباتی قابل قبول، به مجلس و قوه قضائیه نیز استقلال نسبی ببخشد. دوران نخست وزیری علی امینی، دوران امید به بازگشائی فضای سیاسی ایران بود. نه تنها جبهه ملی جان تازه ای گرفت و در میدان جلالیه تهران یک اجتماعی چند ده هزار نفره برپا کرد، بلکه شایع است که "ایرج اسکندری" عضو کابینه قوام و از رهبران وقت حزب توده ایران نیز که با دکتر امینی همدرس و دوست قدیمی بود، می خواسته به ایران باز گردد بلکه با امینی به تفاهم رسیده و به نوعی به فعالیت آزاد حزب توده ایران  رسمیت ببخشد! علی امینی نیز مانند اسکندری برای دورانی عضو کابینه قوام بود و یک دوره کوتاه نیز در کابینه مصدق حضور داشت.

شاه، تنها یکسال توانست امینی و تقسیم قدرتش را تحمل کند و سرانجام توانست امریکائی ها را قانع کند که امینی را برکنار کرده و خودش مبتکر اصلاحات شود. چنین شد و شاه اصول 12 گانه ای را با عنوان خنده دار "انقلاب شاه و ملت" اعلام کرد. زیر بار انتخابات و برپائی مجلس نسبتا مستقل نرفت و پس از جابجا کردن چند نخست وزیر و پشت سر گذاشتن شورش 15 خرداد، نخست وزیر وقت "علم" را هم برد به دربار و "عباس هویدا" را بعنوان مجری فرامین و خواست خود نخست وزیر کرد. 15 سال بعد، اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران به مراتب آشفته تر از آغاز دهه 1340 بود. دمکرات ها یکبار دیگر در امریکا بر سر کار آمده و این بار فردی به مراتب ضعیف تر از کندی اما با افکاری تقریبا مشابه او بنام "کارتر" بر سر کار آمده بود. از ابتدای سال 1356 تک جوش های یک انقلاب در ایران استبداد زده، ابتدا بصورت نامه نگاری معترضان سیاسی – از جمله علی اصغر حاج سید جوادی- با شاه  آغاز شد. کم کم تظاهرات پراکنده مردم، اعتصاب های محدود و نا هماهنگ کارگری، اعتصاب در اتوبوسرانی، اعتصاب تاکسیرانان، اعتراض روشنفکران و فرصت طلبی های روحانیون برای عقب نماندن از شرایطی که پیش می آمد شکل گرفت. شاه که در سال 54 زیر بار برکناری هویدا و اندک اصلاحاتی نرفته بود، در سال 56 نیز به مقاومت خود ادامه داد و راه حل را در سفر به امریکا و مانور سیاسی تکراری دوران ریاست جمهوری جان. اف. کندی دید! او متوجه عبور زمان و فرصت های از کف رفته که به سرعت توفان، باقی مانده آنها نیز از کف می رفت نشد. سرانجام، پس از چند مانور بی نتیجه ( نخست وزیر کردن جمشید آموزگار، نخست وزیر کردن جعفر شریف امامی، تشکیل کابینه نظامی با نخست وزیری ارتشبد ازهاری، زمانی که دیگر به آخر خط رسیده بود، دست به دامن علی امینی شد اما امینی سیاستمداری هوشمند تر از آن بود که نداند وضع شاه از چه قرار است و کاری از دست او ساخته نیست. ارتشبد فردوست در خاطراتش از آشتی شاه با علی امینی، دعوت او به کاخ و شام های مشترک شاه و علی امینی می نویسد و این که امینی حرف ها و دعوت های شاه را می شنید اما سکوت می کرد و پس از خوردن شام کاخ را ترک می کرد. سرانجام شاه دست به دامن جبهه ملی شد. همان جبهه ای که علیه آن در زمان مصدق دست به کودتا زده بود. از میان سران باقی مانده این جبهه ( صدیقی، سنجابی و بختیار) که هر کدام پیشنهاد ها و شرایطی را مطرح می کردند اما به موفقیت خود و وفای شاه به وعده ها و تعهداتش اعتمادی نداشتند؛ سرانجام بختیار نخست وزیری را قبول کرد و شد آخرین نخست وزیر شاه و دولت مستعجل خود را تشکیل داد. دولتی که با انقلاب 57 سقوط کرد.

این مرور بسیار کوتاه، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 92 که آشکارا رهبر و بیت رهبری سعی دارند یک نخست وزیر را با نام رئیس جمهور بر سر کار بیآورند، احتمالا ضرورت داشت. یعنی تکمیل کودتای انتخاباتی سال 1388 که هئوز قربانیان آن یا در زندان اند و یا در حصر خانگی. بویژه که در همین شماره پیک نت و به نقل از فیسبوک شخصی "علی خدائی" مطلبی را نقل کرده ایم در باره یکی از ملاقات های شاه . ملاقات با دکتر "اعتبار" از اعضای کابینه علی امینی که پس از برکناری علی امینی از نخست وزیری به فرانسه رفته و در واقع از بیم جان تن به خود تبعیدی داده بود.



علی امینی
آخرین تیر ترکش

سلطنت پهلوی دوم

که به هدف ننشسته

فرود آمد!


مراسم عزای حضرت فاطمه
رنگ و بوی انتخابات 92 گرفت

مراسم عزاداری حضرت فاطمه ( یکشنبه) مطابق سنت هر ساله با حضور چهره‌های سیاسی و مذهبی، هنرمندان، اساتید دانشگاه و اقشار مختلف مردم در دفتر سید محمد خاتمی برگزار  شد. گرچه این مراسم، امسال رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

در پایان مراسم مذهبی محمد خاتمی طی سخنانی گفت:

خالی کردن صحنه زندگی به قصد رسیدن به هدف غایی، سبب می‌شود که ظالمان، زورگویان و دنیاخواران عرصه را پر کنند.

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، که امام جماعت این مراسم شد، مجید انصاری که اخیرا با علی خامنه ای ملاقات کرد، سید محمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محسن مهرعلیزاده، محمد جواد حق شناس، عبدالله ناصری، سید محمدرضا خاتمی، جواد اطاعت، احمد خرم، هادی خانیکی، محمدرضا تابش، فخرالسادات محتشمی‌پور، فاطمه راکعی، سهیل محمودی، عبدالحسین مختاباد، عبدالجبار کاکایی، ساعد باقری، افشین علا و شماری دیگر از دولتمردان و اهل قلم و تحقیق که متمایل به اصلاحات در جمهوری اسلامی هستند در این مراسم شرکت داشتند.


در پایان محکومتی یکساله
"رئیس دانا" از زندان آزاد شد


آمار سازمان ثبت احوال
600 هزار طلاق
در فاصله سالهای 85 - 90


راست های بازنده
در ونزوئلا "دبه" در آورده اند!
یونگه ولت -  ترجمه رضا نافعی


منتخب اخبار روزهای گذشته:


ادداشت سایت بازتاب
هاشمی رفسنجانی
مناسبت ترین گزینه  انتخابات 92

رحیم مُشائی و یا رحیم مشائی؟
دماوندی ها در زمان شاه
و در جمهوری اسلامی!

برای انتخابات 92
چراغ خاموش احمدی نژاد
بزودی نورافکن می شود!


فشار روز افزون به خاتمی
برای حضور در انتخابات 92


کتاب مصاحبه های هاشمی رفسنجانی جمع می شود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی پیک نغییر کرده

که بزودی اعلام خواهد شد

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


شرکت سهامی "احیا"
سهم 120 هزار

 سهامدار را
 آقا زاده می برد


کفر نگفته ایم!

 با سلام، یك انتقاد به مطلب ملکه زيبائى كره دارم.   ديندار بودن يا نبودن  آن خانم ربطى به موضوع نداشت.  لطفا به بحث ديندارى انسان ها دامن نزنيد حتى براى شوخى.  اين إز نشريه سياسى و جدى  شما بعيد بود.

با درود فراوان و خسته نباشى.

پیک نت- دوست گرامی، از آن چند نکته ای که در آن مطلب کوتاه بود، شما بند کردید به همین یک نکته که تازه آن هم مربوط به این خانم نبود. شما خودتان تا کنون میدانستید مردم کره جنوبی در چه سطح میلیونی به هیچ دینی باور ندارند؟ اشکالی دارد این را بدانید و دیگران هم بدانند؟ و تازه ما از کره شمالی خبر نداریم و باحتمال بسیار این وضع در آنجا هم رایج است. بویژه که حکومت کره شمالی مروج دین نیست! حالا اگر به طنز نوشته شد که نمی دانیم این دختر خانم جزو دینداران است و یا بی دینان، کفر گفته ایم؟ چون پیک نت یک سایت خبری و سیاسی است، حق ندارد بنویسد تقریبا نیمی از جمعیت کره جنوبی  دین ندارند؟ تشریف ببرید روی گوگل و کره جنوبی را بزنید روی جستجو تا ببینید با چه جزئیاتی این مسائل در آنجا نوشته شده است. و تازه چه ایرادی دارد که عده ای دین نداشته باشند؟ اهل کلیسا و مسجد و کنیسه و معبد نباشند؟ مهم انسان بودن است، نه دیندار بودن و یا دیندار نبودن


3 میلیون گران شد
قیمت کلیه

در بورس ایران

9 میلیون تومان


سرطان خون و ریه
در کمین  ایرانی
ها

 گزارش سازمان ثتب احوال
 تمایل مردان ایرانی

به ازدواج با زنان مسن!


به آخر خط

ناز کردن
نزدیک شده ایم

دوستان عزیز - بوی بدی از وضعیت ایران به مشام می رسد. اگر روز شمار حوادث سوریه و لبنان را ظرف سالهای اخیر مشاهده کنید سفر ملک عبداله به سوریه و امیر قطر به این کشور و خواهش آنها از سوریها و لبنانی ها را مشاهده می کنید، تا اکنون که علنا سعودی ها به بشار اعلام جنگ می دهند. روزی را به یاد بیاورید که ملک عبداله دست بشار را گرفته و از هواپیما در بیروت پیاده شدند.
قدیم ها وقتی می خواستند عروس را به خانه شوهر ببرند خانواده عروس در خانه را باز نمی کردند تا بعد از کلی زدن و رقصیدن مراجعین در را باز می کردند تا عروس را ببرند.
روزی خانواده عروس برای باز کردن در بیش از حد ناز کرد. مدتی گذشت و صدایی از بیرون خانه برنخواست. با احتیاط در را باز کردند. دیدند خانواده داماد قهر کرده و دارند می روند. عاجزانه درخواست کردند که برگردند و عروس را ببرند.
شاید سرنوشت مذاکرات اتمی و مذاکرات دو جانبه با امریکا هم سرنوشت همین عروس بردن شود.

اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)