ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

پول های اختلاس شده

خرج انتخابات آینده می شود 
 
 
 
 

 بدنبال سخنان تکان دهنده وزیر کشور درباره تزریق پول های قاچاق مواد مخدر به عرصه سیاست و انتخابات، روزنامه شرق با عوض حیدرپور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفتگویی انجام داد. هدف حیدرپور در این گفتگو تبرئه کردن امثال خود و دیگر نمایندگان مجلس نهم و بیرون کشیدن پای سپاه از ماجرای پول های سیاه مواد مخدر است، پول هایی که در جهت پر کردن مجلس با سرداران سابق و کارگزاران فرماندهان سپاه هزینه شد. با اینحال وی در این گفتگو به نکاتی اشاره کرده که شنیدن آن از دهان یک عضو مجلس "اصولگرا" تازگی دارد. حیدرپور از جمله می گوید:
سیاست و نماینده‌شدن، پول می‌خواهد و برخی هم از این پول‌ها دارند
. خیلی اوقات پول قاچاق، رانت و پول کثیف وسط کار می‌آید. متاسفانه دوباره فضای انتخابات فعال شده و به‌جز رحیمی که روانه زندان شده، بقیه تیم احمدی نژاد فعالند.
هر نامزدی که بنای نماینده‌شدن دارد، باید رقمی حدود ٤٠٠ تا ٥٠٠میلیون تومان هزینه کند.
پول کثیفی که وزیر کشور به آن اشاره کرده در سرمایه‌گذاری‌های منسجم دولت گذشته دیده می‌شود؛ از هتلداری و بانکداری گرفته تا برخی پولشویی‌ها. برای نمونه در دوره گذشته فلان بانک یا سلسله هتل‌های زنجیره‌ای راه‌افتاده که حالا سودش توی جیب برخی خواص خواهد رفت یا همین ماجرای زنجانی
. هنوز که از پول زنجانی چیزی به بیت‌المال بازنگشته است. آنها در دوره قبل دست بابک زنجانی را حسابی باز گذاشته بودند، اتفاقا برای همین روزها. مشروح این مصاحبه را در همین شماره جداگانه می خوانید.

پیک نت  5 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: