ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

وزیر ارشاد و مجوز کنسرت ها

بهانه نخ نمای یورش "خودسرها"

و یا مقابله با یورش فرهنگی 
 
 
 
 

علی جنتی در همایش ملی توسعه پایدار گفت:

بین علما درباره موسیقی اختلاف‌نظر وجود دارد. گروهی آن را حرام می‌دانند و گروهی خیر. ملاک‌ ما در این زمینه فتاوای مقام معظم رهبری است. متاسفانه برخی موسیقی را حرام می‌دانند و اگر یکی حتی قلم خود را روی میز بزند؛ می‌گویند اشکال شرعی دارد.

هیچ مرجع تقلیدی، به اندازه رهبری؛ شعر نمی‌شناسد و فیلم و موسیقی و کتاب را نمی‌شناسد. متاسفانه ما در مساله موسیقی و کنسرت‌های موسیقی می‌بینیم که بعضی از عناصر خودسر به راه افتادند و با موسیقی مخالفت می‌کنند و فضای بدی را علیه موسیقی راه انداخته‌اند.

وزارت ارشاد زمانی که مجوزی را در حوزه سینما، تئاتر یا موسیقی صادر می‌ کند؛ کسی حق ندارد جلوی آن را بگیرد. معنا ندارد که یک جایی؛ یک مقام قضایی یا گروهی دیگر؛ جلوی موسیقی سنتی را بگیرد یا جلوی اجرای موسیقی که مجوز دارد را بگیرد. یا در دانشگاه از برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجوز هم دارد و اجرای آنهم به صورت تفکیک جنسیتی انجام می‌شود؛ جلوگیری کنند.

من از همه استانداران می‌خواهم که با جدیت تمام از مجوزهای صادر شده حمایت و دفاع کنند و نباید اجازه بدهند که این مجوزها بی‌ارزش شود زیرا نباید سیاست یک بام و دو هوا در کشور باشد و اینگونه نباشد که یک مساله‌ای  در یک جایی شرعی باشد و در جای دیگر شرعی نباشد.

پیک نت  13 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: