امام جمعه بی نیاز از معرفی مشهد:

آلبومی را شنیده ام که در آن

زن میخواند و مرد زمزمه می کند

 

گزارش رادیو صدای آلمان

مذاکرات بر سر

جمهوری دونیمه شده اوکرائین

(پیک هفته  109)       18 بهمن 1393 برابر با 7 فوریه 2015

  pyknet@inmano.com


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


کی سوار میشه؟

بنز 250 E

عروس

اتومبیل های

واردتی به ایران


ببینید!

ریشه فساد

و غارت

همان جائی است

 که روحانی گفت!


گزارش دریافتی

درباره نا امنی

در تهران


پیش خطبه خوان اصفهان

استکبار

 150 میلیون

 تومان خرج

طلاق زنها میکند


نامها باید اعلام شود

170 نماینده

با پول

رحیمی وارد

مجلس شده اند


مصاحبه با نماینده مجلس

مردم از

برخی افراد

و حرفهایشان
 خسته شده اند!


مصاحبه فرمانده

 نیروی انتظامی

جریمه رانندگی

دو برابر میشود


20 درصد ازدواج ها

در ایران به طلاق می کشد

40 در صد

دختران ایران

 زیر 14سالگی

رابطه جنسی

دارند


شهرها، قبرستان اتومبیل

رقابت 48

 سواری داخلی

و وارداتی

در بازار ایران


پایان و یا

ادامه حصر

به همه پرسی

گذاشته شود


صلح در سوریه

از مرز مسکو

می گذرد!

هیات مخالفان دولت سوریه و هیات دولت سوریه برای مذاکرات صلح سوریه در مسکو جمع می شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گردهمایی مسکو که گروه‌های مخالف سوری و نیز هیاتی بلند پایه از دولت این کشور در آن شرکت خواهند کرد گفت:

در گردهمآئی تلاش خواهد کرد تا گفتگوی فراگیر میان تمامی گروه‌های درگیر در سوریه ممکن شود. شرکت‌ کنندگان در این گردهمآئی بدون هیچ پیش ‌شرطی به مسکو آمده اند .

هیات دولت سوریه را بشار الجعفری رهبری می کند. در این هیات معاون وزیر خارجه، دو حقوقدان از وزارت خارجه، سفیر سوریه در روسیه و چند سیاستمدار دیگر سوری که در در مذاکرات ژنو حضور داشته اند حضور دارند.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که احتمال نشست دو طرفه میان وزیر خارجه روسیه و مخالفان سوری از یکسو و هیات دولت سوریه از سوی دیگر وجود دارد.


نامه یک

سپاهی قدیمی

به رهبر

حبیب الله امیری از مبارزین مذهبی پیش از انقلاب که پس از انقلاب وارد سپاه پاسدارن شد در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواست همزمان با دهه فجر دستور رفع حصر مهندس موسوی، زهرا رهنورد و شیخ مهدی کروبی و همچنین آزادی دیگر زندانیان عقیدتی و سیاسی را صادر کند.


یادداشت سردبیری

"لحاف ملانصرالدین"

محور کنفرانس مونیخ است

کنفرانس امنیتی "مونیخ" روز گذشته (جمعه) کار خود را با حضور شماری از سران، وزرای خارجه و وزرای دفاع کشورهای اروپائی و امریکا شروع کرد. مونیخ از شهرهای بزرگ واقع در جنوب آلمان است و از سال 1963 تاکنون پنجاه بار این کنفرانس در مونیخ تشکیل شده است. اجلاس روز گذشته پنجاه و یکمین جلسه این کنفرانس بود که قرار است فردا (یکشنبه) به کار سه روزه خود پایان دهد.

از آلمان صدراعظم این کشور، از روسیه نخست وزیر و از امریکا معاون ریاست جمهوری امریکا در کنفرانس حضور دارند. در تمام سالهای تشکیل جلسات کنفرانس مونیخ، یک موضوع جهانی محور اصلی بوده است. زمانی سقوط طالبان و اشغال آن کشور توسط امریکا و همپیمان های آن کشور، زمانی مسئله تروریسم در اروپا .... و این بار "جنگ اوکرائین" در کنار ماجرای خودساخته ای بنام "داعش"!

از اوکرائین رئیس جمهور نیمی از این کشور که مرکز آن شهر "کیف" است در کنفرانس مونیخ شرکت دارد و این درحالی است که در شرق اوکرائین جمهوری خلق با نام "روسیه نو" تشکیل شده و بخشی از نگرانی حاکم بر کنفرانس و سران اروپا و امریکا ادامه پیشروی و فتوحات بیشتر آنست. به جای رئیس دولت "جمهوری خلق روسیه نو" و در کنار رئیس جمهور نیمه دیگر اوکرائین، ,وزیر خارجه روسیه را به کنفرانس مونیخ دعوت کرده اند!

در آستانه تشکیل کنفرانس مونیخ، نخست وزیر آلمان و رئیس جمهور فرانسه راهی اوکرائین شدند و در کیف با رئیس جمهور نیمی از اوکرائین گفتگو کردند. بصورت همزمان وزیر خارجه امریکا نیز در کیف بود و مذاکراتی 4 جانبه انجام شد. آنها سپس راهی مسکو شدند تا با پوتین رئیس جمهور جمهوری فدراتیو روسیه دیدار و گفتگو کنند. محور دیدارها و مذاکرات ادامه جنگ در اوکرائین بود که عملا با فتوحات پیاپی جمهوری روسیه نو همراه است. آنها که به کیف و مسکو شتافته اند، شیفته صلح نیستند، بلکه نگران پیشرفت ارتش نامنظم و زمینی جمهوری روسیه نو هستند. رسانه های خبری و تصویری غرب پیوسته از کمک نظامی روسیه به ارتش نا منظم شرق اوکرائین می گویند و این درحالی است که ارتش اوکرائین مجهز به نیروی هوائی است و ارتش نا منظم روسیه نو فاقد آن. کارشناسان نظامی ناتو و امریکا پیوسته در اوکرائین حضور دارند و ارتش این کشور را برای جنگ همراهی و راهنمائی می کنند اما رسانه های سخنگوی امریکا و اروپا و ناتو پیوسته از کمک نظامی روسیه به ارتش نامنظم شرق اوکرائین می گویند و می نویسند. گلوله باران زمینی و هوائی مناطق شرق اوکرائین توسط ارتش جمهوری به دو نیمه شده اوکرائین ادامه دارد اما این رسانه ها به گونه ای خبرها را پخش می کنند که گوئی ارتش نا منظم شرق اوکرائین خودش مناطق تحت کنترل خود را گلوله باران می کند و مردم را بی خانمان و آواره! بزرگترین فشار تبلیغاتی علیه روسیه متمرکز شده تا مسکو را در دو زمینه ناچار به سازش و عقب نشینی کند. نخست در اوکرائین و سپس در سوریه. همه این فشار و کشتار برای آنست که ناتو روسیه را محاصره نظامی کند و روسیه دو دست خود را بلند کرده و این محاصره را بپذیرد. در سوریه نیز هدف نهائی محروم کردن ایران از دو خط مقدم است. تغییر حکومت در سوریه و حتی تقسیم و متلاشی کردن آن، چنان که با لیبی کردند و سپس سرکوب خونین حزب الله لبنان. این هر دو خاکریز اول نه تنها مسکو را در موضع ضعف و تسلیم قرار خواهد داد، بلکه زمینه ساز مخوف ترین حمله نظامی به ایران خواهد بود. اسرائیل در کمین این پیروزی است!

در هیچ خبری که در ارتباط با کنفرانس امنیتی مونیخ مخابره و منتشر شود، اشاره به این واقعیات نخواهد بود اما تردید نیست که در پشت درهای بسته با صراحتی به مراتب بیشتر این مسائل مطرح خواهد شد. در پشت همین درهای بسته گاه گفتمان سران کشورها به رکیک ترین جملات مزین می شود. این همان نکته ایست که مترجم استالین در کنفرانس تهران و دیدار استالین، چرچیل و روزولت از قول استالین در خاطرات خود نوشت: "این تعارفات تا پشت در کنفرانس است، وقتی درها بسته شود برای گرفتن گریبان حریف از هیچ جمله ای پرهیز ندارند."


وقتی رفیقدوست پیش خطبه می خواند

سفیر شوروی به من گفت

نگذاشتید دین را از مردم بگیریم!


مقایسه ای میان پایتخت آلمان و پایتخت ایران

تهران، پایتختی افقی

که زیر فشار جمعیت عمودی شد


کشته شدن کارگران عسلویه

در تصادف اتوبوس با کامیون


علیه بی نوبتی در توزیع بار

تحصن 500 راننده کامیون

در کارخانه سیمان ارومیه


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 492

مبارزه با سرمایه داری ترمز بریده

در ج. اسلامی از کجا آغاز می شود!


روحانی در اصفهان

اصفهان نیمی از جان ایران است!


مخالفان خواستند باد بکارند
مردم اصفهان توفان کاشتند


سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد

مخالفت امریکا با

خود مختاری در کردستان سوریه


شاه گیج و سر درگمُ

در گرداب حوادث سال 56

تاریخ را دو گونه می نویسند. یا به آن سبک که مرحوم احمد کسروی در باره انقلاب مشروطه نوشت و هنوز معتبرترین تاریخ وقایع آن انقلاب است و به آن "گزارش تاریخی" می گویند؛ و یا تاریخ را بصورت تحلیلی می نویسند. یعنی چرائی و چگونگی وقایع مهم یک انقلاب و انگیزه های طبقاتی مردم یک کشور در آن انقلاب در مرکز توجه است. این نوع تاریخ نویسی را "تاریخ تحلیلی" می گویند که برخلاف گزارش تاریخی، جزئیات حوادث مورد بررسی نیست؛ بلگه انگیزه های طبقاتی حوادث مهم یک انقلاب مورد نظر است. این هر دو شیوه تاریخ نویسی، مهم اند، بویژه برای توده مردم که با انگیزه تحلیلی به وقایع مراجعه نمی کنند. خاطره نویسی نیز این دو شیوه تاریخ نویسی را کامل می کند. آنچه را که ما از کتاب "تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57" برگزیده و منتشر می کنیم را شابد با همه کمبودهائی که دارد، بتوان "گزارش تاریخی" نامید. ما در این گزارش تاریخی رسیده ایم به سال پرحادثه 1356 که شرح وقایع منجر به انقلاب و سقوط رژیم شاه است.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


دیدار دو

 وزیر خارجه

در مونیخ

از ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی در کنفرانس مونیخ شرکت کرده است. خبرگزاری ها گزارش دادند که قرار است ظریف و جان کری وزیر امور خارجه امریکا که او نیز در کنفرانس مونیخ حضور دارند با یکدیگر دیدار و گفتگوئی دو نفره داشته باشند. این دیدار و مذاکره پیرامون مذکرات اتمی است.


اهداف پنهان

در پشت

فیلم هائی که

از آرشیو

 بیرون می آیند

افسانه نگاهی

به دورانی از بی اعتمادی رسیده ایم که گاه به روشنائی روز هم می توان شک کرد. بنظر شما این اتفاقی است که ناگهان، درگیر و دار اسلام هراسی و خارجی ستیزی رو به اوج در اروپا فیلم مستند کشتار در اردوگاه مرگ هیتلری ها بنام "آشویتس" پیدا شود؟ این فیلم که اخیرا شبکه بین المللی بی. بی. سی آن را پخش کرد به گفته گوینده متن انگلیسی آن، به دلیل برخی صحنه های کشتار و سوزاندن اسرا و زندانیان در دوران جنگ سرد پخش نشد. نه تنها پخش نشد، بلکه مفقود هم شد! اما حالا ناگهان سر از آرشیو انگلیس ها در آورد.

آیا، افکار عمومی برای جنگی بزرگ آماده نمیشود؟ جنگ سرد و گرم ایدئولوژی را تبدیل به ماشین کشتار می خواهند بکنند؟ کشتار بزرگ در راه است؟

هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق امریکا در یکی از مصاحبه هایش گفته بود: "ما نسل امروز را از طریق بازی های کامپیوتری برای جنگ آماده میکنیم."

حتی درخانه های خودتان به علائق کامپیوتری بچه ها دقت کنید: این روزها کودکان بیش از هر بازی، به بازی های پرخشونت و کشتارهای عجیب جنگی علاقمند نشده اند؟

نازی های آلمان بر سر کار آمدند تا سد رسوخ انقلاب روسیه به ذهن جوانان شرق و غرب شوند و جلوی افکار سوسیالیستی را در اروپا بگیرند.


شیخ احمد جنتی

خطیب مرگ

جنگ و کشتار


رحیم پور ازغدی

سخنان

سربازجوی

اوین در دهه

مخوف 60

در نماز جمعه تهران


جلوگیری

از تفاهم اتمی

به قیمت

برپائی جنگ!

افسانه نگاهی

شناسائی مواضع و زمان حضور چند فرمانده سپاه و افراد حزب الله لبنان و سپس شکار آنها توسط اسرائیل و با هواپیماهای بدون سرنشین  نشانه نفوذ جاسوس های اسرائیل در عالی ترین ارگان های فرماندهی سپاه است. این اقدام اسرائیل و مقابله به مثلی که سپاه کرد، نشانه اقدامات تحریک آمیز برای کشاندن ایران به جنگ با اسرائیل در منطقه نیز هست تا اسرائیل با مظلوم نمائی بتواند هرچه بیشتر علیه مذاکرات اتمی دولت روحانی با 1+5 و بویژه با امریکا دست به تخریب بزند.

این اقدامات نشان میدهد که مخالفان تفاهم اتمی و به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی، از دو سو در حال فعالیت اند. از سوی دولت اسرائیل و از سوی فرماندهان سپاه و حزب الله لبنان. با توجه به اختلافات آشکاری که کاخ سفید با دولت کنونی اسرائیل دارد و با توجه به افشاگری های دولت در باره فساد مالی و رو شدن هر چه بیشتر دست های آلوده فرماندهان سپاه در این فساد و ترس آنها از محکم شدن بیشتر پای روحانی، طبیعی است که این دو از دو سو علیه مذاکرات اتمی فعالیت کنند. حتی با صحنه سازی درگیری نظامی.


سئوال ملی:

22 میلیارد

دلار کجاست؟


پیام رهبر،

برای مردم

نان و آب

نمی شود


نامه سرگشاده

 رحیمی به احمدی نژاد

کلاه گشاد را

شما سر من

گذاشتید!


یادداشتی از رضانافعی

  من بزودی

میلیونر می شوم!


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)