ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

یادداشت سردبیری

صادق آملی لاریجانی

همان شد که پدر زنش گفته بود!
 
 
 
 

 

در هفته های پایانی ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه قضائیه، بحث بر سر جانشین او در محافل سیاسی زیاد بود، تا آن که گفته شد گزینه نهائی رهبر جمهوری اسلامی برای این جانشین "صادق جوادی لاریجانی" است. زمانی که این انتصاب و شایعات پیرامون آن به درازا کشید، معلوم شد رهبر به صادق لاریجانی پیشنهاد را کرده اما صادق لاریجانی پاسخ را موکول به استخاره و چند مشورت کرده است. از جمله مشورت و رایزنی با پدر زن خود آیت الله "وحید خراسانی" که می گویند از معدود آیت الله های آلوده نشده به حکومت در قم است که به دیانت و شهامت بیان نظر شهره است. چیزی شبیه آیت الله منتظری. و باز گفته شد که آیت الله وحید خراسانی که جوادی آملی لاریجانی علاوه بر آن که داماد وی است، از مریدان و مقلدان و شاگردان وی نیز محسوب می شود، در دو دیدار با پذیرش ریاست قوه قضائیه توسط وی مخالفت کرده و گفته است: به دروغ و ریا آلوده خواهی شد و هر دو دنیا را خواهی باخت!

آیت الله صادق لاریجانی پس از این دو دیدار و مشورت، برای پذیرش پیشنهاد رهبر پا سست کرده بود اما سرانجام بدلائلی که لابد برای خود او معلوم است، پیشنهاد رهبر را پذیرفت و شد رئیس قوه قضائیه.

تا مدت ها، کم حرف می زد و مانند آیت الله یزدی در نماز جمعه ها ظاهر نمی شد و عربده جوئی نمی کرد. از سیاست آیت الله شاهرودی پیروی می کرد و خود را اهل "مدارا" نشان میداد. شاید به همین دلیل حجت الاسلام "رئیسی" را که سابقه قضائی او باز می گردد به قتل عام سیاسی سال 67 در زندان ها، بعنوان معاون اول در کنارش گذاشتند تا آنچه را او نمی کند و نمی گوید، این یکی بگوید و بکند. کم کم، یکی از بی حیا ترین روحانیون، یعنی محسنی اژه ای که پرونده قتل های زنجیره ای را زیر بغل دارد هم به این ترکیب اضافه شد و شد دادستان کل. که البته حالا این دو جابجا شده و جای خود را عوض کرده اند. یعنی رئیسی شده دادستان و اژه ای شده معاون اول. جوادی آملی لاریجانی تا مدت ها با این دوبال پرواز می کرد، تا آن که دوره چهار ساله دوم ریاست او بر قوه قضائیه آغاز شد و او سعی کرد رئیس قوه قضائیه شود. یعنی همان چیزی شود که آیت الله وحید خراسانی از سر دلسوزی و هشدار به او گفته بود نرو، قبول نکن و نشو!

آیت الله صادق لاریجانی کم کم همان شد که اسلاف او در قوه قضائیه بودند. دروغ گوئی، انکار واقعیات، چاپلوسی رهبر، سینه زدن زیر علم "فتنه" و...

پس از این یادداشت کوتاه، تازه ترین سخنان لاریجانی در باره اعدام ها در جمهوری اسلامی را به نقل از خبرگزاری "فارس" در همین شماره پیک نت بخوانید. او اعدام پنهانی را انکار می کند و می پرسد: کو؟ کجاست؟ نامش چیست؟

و به یاد نمی آورد که در گوشه ای از قلب تهران بزرگ، یک گورستانی است بنام "خاوران" که در آن خفته اند آنهائی که رئیس قوه قضائیه نه آدرس آن را می داند و نه نام در خاک خفتگان آن را.

پیک نت  6 دی

 
 

اشتراک گذاری: