ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه رئیس جمهور روسیه

روسیه به دوران

پشت پرده آهنین باز نخواهد گشت! 
 
 
 
 

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد، درباره تحریم روسیه، جنگ در اوکرائین، توطئه استخراج نفت در امریکا برای کاهش قیمت جهانی نفت و به زانو در آوردن برخی کشورهای تولید کننده نفت، فساد در روسیه و ...گفت:

 

از نظر ما دوران پرده آهنین تمام شده و ما تحت هیچ شرایطی این مسیر را ادامه نمی‌دهیم و هیچکس هم نمی‌تواند در اطراف ما دیوار بسازد. این غیرممکن است.

ما نیازی به رقابت با هیچ کشور غربی یا کشمکش با آن‌ها را نداریم، بلکه به دنبال تحقق برنامه ها و طرح های خود برای بهبود شرایط هستیم.

ما با توجه به اوضاع پیرامون اوکرائین و دفاع از شهروندان روس در این کشور به نمونه‌ای از دشمن غرب تبدیل شده‌ایم، همانطور که در آغاز پیدایش فدراسیون روسیه پس از فروپاشی شوروی کشور با آن مواجه بود. تلاش برای منافع ژئوپلتیکی در شرایط کنونی و حل مشکلات اقتصادی، کشمکش‌های دفاعی و مسائل اجتماعی بسیار اهمیت دارد و ما باید تلاش کنیم تا منافع مردم خودمان را حفظ کنیم.

روسیه به دنبال ایجاد حصاری بر گرد خودش برای در امان ماندن از رخدادهای جهانی نیست. در برهه‌ای از تاریخ کشورهای جهان هر کدام تلاش کردند تا خودشان را از مابقی جهان منزوی کنند و دور نگه دارند و پیامدهای ناگواری برایشان به وجود آمده که مهمترین آن‌ها فروپاشی بود. بنابراین ما بار دیگر در این مسیر گام برنمی‌داریم و برای خودمان حصاری درست نمی‌کنیم.

من رئیس جمهور روسیه شده‌ام نه برای اینکه جاه طلبی‌های شخصی‌ام را ارضاء کنم. اگر منافع روسیه نادیده گرفته شود، من این سمت را نمی‌خواهم.

مقابله با فساد در روسیه نیز نیازمند زمان و اقدامات مناسب است و نباید در این راه از اشخاص غیرقابل دسترس و ناکارآمد استفاده کرد. روسیه مشکلات مربوط به فساد مالی را از گذشته به ارث برده است؛ زمانی که دولت برای مقابله با فساد هیچ طرح و برنامه ای نداشت.

درباره کاهش قیمت نفت نیز عقیده دارم، کاهش قیمت نفت بطور مصنوعی در نهایت گریبانگیر کسانی خواهد شد که به این مساله دامن زده‌اند. دلیل کنونی کاهش قیمت نفت آنست که آمریکا شروع به استخراج نفت و گاز از منابع پایه خود کرده است.

مشکلات افزایش پیدا کرده و افزایش خواهد یافت، شاید وضع بدتر هم بشود اما این اتفاق تنها در روسیه روی نخواهد داد، بلکه در کشورهای تولید کننده گاز و نفت اتفاق خواهد افتاد.

اقدام آمریکا در استخراج نفت و گاز از منابع پایه‌اش باعث کاهش قیمت نفت شده، اما این تولید قرار است ما را به کجا برساند؟ برآوردها حاکی از آن است که قیمت نفت به 65 تا 83 دلار در هر بشکه می‌رسد. اکنون قیمت نفت به زیر 80 دلار در هر بشکه رسیده است. شاید عربستانی‌ها به طور خاص می‌خواهند رقبای خود را بکشند.

تولید نفت افزایش یافته است و لیبی و همین ‌طور عراق به رغم همه مشکلات نفت بیشتری تولید می ‌کنند. رویداد عجیبی را شاهدیم، یعنی نفت غیرقانونی در بازار با قیمت 30 دلار در هر شبکه ظاهر شده است. نفتی که گروه داعش در حال فروختن در بازار سیاه است. عربستان استخراج نفت را افزایش داده است، در این میان مصرف به دلیل دوران رکود و یا بهتر بگویم رشد اقتصادی جهانی با سرعتی کمتر از آنچه که پیش بینی شده با کاهش رو به رو به رو شده است.

پیک نت  3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: