ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ریاست آنها به چه کسی می رسد؟

دو نهاد بی سر

مجلس خبرگان و جامعه روحانیت 
 
 
 
 

 

جامعه روحانیت مبارز که یگانه تشکل روحانیت است که از پیش از انقلاب فعال بوده، تبدیل به بی خاصیت ترین تشکل روحانیت در ایران شده است. تاکنون اسم آیت الله مهدوی کنی اعتباری حکومتی برای این تشکیل بود که اکنون این اعتبار نیز به خاک سپرده شده است.

حجت الاسلام احمد هاشمی نژاد عضو جامعه روحانیت مبارزه در همین ارتباط روز گذشته به خبرگزاری ایلنا گفت:

آقایان هاشمی، ناطق و روحانی مدت‌هاست که در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی‌کنند چرا که روش‌های حاکم بر آن را قبول ندارند. لذا فکر نمی‌کنم آنها بخواهند مجددا وارد جلسات جامعه روحانیت شوند، مگر اینکه فضا به گونه‌ای پیش برود که یکی از این سه شخصیت به عنوان دبیرکل یا رئیس جامعه روحانیت مبارز انتخاب شوند.

درباره ریاست مجلس خبرگان هم بنده آیت الله هاشمی را با توجه به اینکه از پیش از انقلاب با وی در زندان شاه بودم٬ بهتر از هر فردی می‌شناسم. به نظر من آیت‌الله هاشمی بهترین فرد و بهترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان بوده و هست.

منظور آیت‌الله هاشمی از اینکه اعلام کرد "اگر احساس کنم افرادی که صالح نیستند برای انتخابات ریاست خبرگان کاندید می‌شوند، خواهم آمد" این است که کسی باید ریاست مجلس را بر عهده گیرد که توان اداره جلسات از لحاظ علمی، فکری و سیاسی را داشته باشد.

امروز من بهتر از آیت الله هاشمی فردی را برای اداره جلسات مجلس خبرگان نمی‌بینم و اکثریت اعضای خبرگان نیز به ریاست آیت الله هاشمی در مجلس خبرگان تمایل دارند. افرادی که این روزها در حاشیه برای ریاست مجلس خبرگان مطرح می‌شوند به هیچ عنوان توانایی این کار را ندارند و در صورت ورود به انتخابات قطعا در برابر هاشمی شکست می‌خورند.

پیک نت  4 آذر

 
 

اشتراک گذاری: