ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تشییع جنازه معلم بروجردی به تظاهرات انجامید

دیروز "پاشائی" امروز "خشخاشی"

حکومت از خواب بیدار می شود؟ 
 
 
 
 

 

مراسم تشییع و خاکسپاری "محسن خشخاشی" معلم فیزیک یکی از مدارس پسرانه شهر بروجرد بنام "حافظی"، روز گذشته به رویاروئی مردم با نیروهای حکومتی منجر شد.

محسن خشخاشی سر کلاس درس، با حمله یکی از دانش آموزان کلاس، به ضرب چاقو کشته شد و روز گذشته مراسم خاکسپاری آن برگزار شد. صدها تن از معلمان و چند هزار تن از مردم برای تشییع جنازه در برابر اداره آموزش و پرورش بروجرد جمع شدند، اما نیروهای انتظامی و امنیتی، جنازه را مستقیما به گورستان دارالسلام شهر بردند تا مراسم تشییع انجام نشود. این اقدام نسنجیده، یک تشییع جنازه طبیعی را تبدیل به یک اعتراض و خشم مردمی علیه حکومت کرد! نه قتل معلم سیاسی بوده و نه مردم برای یک اعتراض سیاسی جمع شده بودند، اما حکومت خود به دست خود زمینه شورش را فراهم کرد. دانش آموزی که مرتکب قتل شده، گریخته و هنوز زود است در باره او و انگیزه ها و یا وابستگی های احتمالی اش به بسیج و یا نهادهائی مشابه اظهار نظر کرد.

هم مقابله با تشییع جنازه ای که منجر به شورش جوانان و بخشی از مردم شهر بروجرد شد و هم مقابله نیروی انتظامی با جوانانی که مراسم یادبود "پاشائی" خواننده جوان پاپ زیر زمینی را که براثر سرطان در بیمارستان در گذشت و با روشن کردن شمع برگزار کردند، نشان داد که حکومت عمیقا نگران گسترش ناگهانی حضور مردم در خیابان هاست و مردم نیز با عادی ترین انگیزه ها می خواهند به خیابان بیایند.

فیلم تشییع جنازه در بروجرد را از روی لینک زیر ببینید:

https://www.facebook.com/video.php?v=763975233673301

پیک نت  4 آذر

 
 

اشتراک گذاری: