ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نوک کوه یخ از دریای

فساد 8 ساله بیرون زده! 
 
 
 
 

 

سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار روزگذشته (سه شنبه) اعضای شورای راهبردی جبهه متحد اعتدال ‌گرایان با وی:

مقبولیت این اصطلاح تا آنجاست که حتی افراطیون هم برای جلب حمایت مردم و ترمیم جایگاه خود در جامعه، دم از اعتدال می‌زنند که البته عمل به اعتدال لوازمی دارد که اولین آن اعتقاد و اعتماد به نقش مردم در جامعه است.

مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به اندیشه اعتدال رأی داده‌اند، و حالا هم علیرغم همه افراط کاری‌های که تندروها برای ایجاد وقفه در کارها انجام می ‌دهند، دولت با اندیشه اعتدالی که تدین شرط آن است، در برخورد با مخالفینی که لباس نقد می‌پوشند، نجابت به خرج می‌دهد. فقط گاهی قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فسادها گفته می‌شود و برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان، از بیان همه مسایل پرهیز می‌شود.

دولت یازدهم، در حالی که مظلوم ‌ترین دولت پس از انقلاب است و در عین حال به دلیل تدیّنی که دارد، نمی ‌تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند. کسانی که بدترین اوضاع را به عنوان ارث برای دولت برجای گذاشته‌اند و آنها که در مقابل فسادهای سابق سکوت و حتی گاه حمایت کرده‌اند، امروز انتظار دارند که مردم فریب شعارهای افراطی آنها را بخورند و با آگاهی به تجاهل کشانده شوند.

ممکن است نتیجه نهایی افراط به کارهای تروریستی شبیه داعش ختم ‌شود. اگر جلوی افراطی‌های دینی را نگیریم، داعش‌های دیگری با اسامی دیگر خلق می‌شوند.

پیک نت  26 آذر

 
 

اشتراک گذاری: