ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ مطهری سئوالات 400 دانشجو در یزد

رفع حصر، فساد اقتصادی

مذاکرات اتمی و انتخابات مجلس 
 
 
 
 

 

یکی از پرشمارترین جلسات سالگرد 16 آذر با تاخیری یک هفته ای در دانشگاه یزد و با حضور علی مطهری برگزار شد. خبرگزاری ایلنا شمار دانشجویانی را که دراین مراسم و جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ مطهری حضور داشتند را بالای 400 دانشجو گزارش کرده است. دو انتخابات 88 و انتخابات مجلس آینده، در کنار مسئله مذاکرات اتمی و فساد اقتصادی دوران 8 ساله احمدی نژاد محور سوالات دانشجویان بود. ما خلاصه پاسخ های مطهری را که بر محور این چهار موضوع بوده استخراج و خلاصه کرده ایم که می خوانید:

 

فساد اقتصادی

 

ریشه فساد در اقتصاد دولتی است و مشکل دیگر نهادهای اقتصادی غیر رسمی است که از امتیازاتی برخوردارند که موجب اختلال در نظم اقتصادی کشور می ‌شوند.

 

مذاکرات اتمی

 

پیش ‌بینی من اینست که توافق هسته‌ای زود‌تر از ۷ ماه انجام خواهد شد، البته ایران سود خود را از مذاکرات برده است چون ایران از انزوا خارج شده و ایران‌ هراسی نیز به شدت قبل نیست. اگر کار به گزینه نظامی کشید، ایرانیان بهتر از قبل مقاومت می ‌کنند، چرا که دیدند غرب زیاده‌ خواه است. آمریکا در خاورمیانه و در ارتباط با کشورهای همسایه به ایران نیازمند است، همچنانکه ایران نیز به لغو تحریم‌ها نیاز دارد. اوباما به مسلمانان گرایش دارد و مایل است تا این مسئله را حل کند.

 

انتخابات مجلس

 

نمی‌توان از الان رفتار شورای نگهبان را پیش‌ بینی کرد. اگرچه که امیدوارم شورای نگهبان روش‌ های قبلی را کنار بگذارد. اکثر اصلاح‌ طلبان علاقمند به نظام و شخص رهبرانقلاب هستند و امیدواریم سختگیری ‌ها کم شود تا موجبات تقویت نظام فراهم شود و حضور پرشور مردم را در انتخابات شاهد باشیم. به شورای نگهبان می گویم، تشکیل یک مجلس اصلاح طلب را ترسناک نداند!

 

انتخابات 88

 

از بس از بنده در این مورد سوال شده، متخصص حوادث ۸۸، حصر و رفع حصر شده‌ام! من طراحی ۱۰-۲۰ ساله خواندن حوادث سال ۸۸ را قبول ندارم. فتنه واژه خوبی برای آن جریانات است چون تشخیص حق از باطل مشکل شده بود و باید صبر کرد تا گرد و غبار‌ها بنشیند. عوامل مختلفی در شکل گیری فتنه نقش داشتند، خود آقای موسوی و کروبی هم در این نقش داشتند که اعتراض را استمرار بخشیدند و باید زود‌تر مسئله را جمع می ‌کردند. آقای احمدی‌نژاد هم مقصر بود و برخی نهاد‌ها هم موثر بودند. اما الان، دوام این وضع به نفع هیچکس در نظام نیست. ما دلمان برای انقلاب و نظام می‌سوزد، باید تلاش کنیم این شکاف و تفرقه را حل کنیم و نباید بر طبل تفرقه کوبید. تداوم این موضوع، غده چرکینی برای نظام است. اگر یکی از این آقایان که به سالمندی رسیده‌اند، در این شرایط از دنیا بروند، غده چرکینی در جامعه ایجاد می‌شود. حل این موضوع با گفتگو میسر است و ما پشت صحنه مشغولیم!

برخی می‌گویند این‌ها باید توبه و اظهار پشیمانی کنند. وقتی اجازه نمی‌ دهیم آنان حرف بزنند، چگونه بیایند توبه کنند؟

پیک نت  26 آذر

 
 

اشتراک گذاری: