بیانیه زنان اصلاح طلب اصفهان

همسوئی اسیدپاش ها

با "داعش" درعراق و سوریه

 

توزیع بورس ها میان خودی ها!

گزارش وزارت علوم

درباره بورسیه های تحصیلی

(پیک هفته  109) 3 آبان  1393 برابر با 25 اکتبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


بعضی

ضرب المثل ها

جان کلام برای

 پاسخ به امثال  شریعتمداری

 و نقدی است!

حتما شنیده اید:

گ... چه ارتباطی با شقیه دارد؟


اسید انصار پاشیده
عکاس را

دستگیر کرده اند


مقدمه چینی

برای رساندن

 شاهرودی

به ریاست

مجلس خبرگان


صراط مستقیم

احمد جنتی!

 

آیت‌الله جنتی که تصور کرده مردم حمایت های بی دریغ او از احمدی نژاد و سیاست هایش را فراموش کرده اند، روزگذشته در همایش مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها، غارت و چپاول دوران 8 ساله احمدی نژاد را به روی خودش نیآورد و گفت:

"متأسفانه عده‌ای که در مسیر و صراط امام خمینی نبودند و با برخورد مردم جرأت نداشتند سر بلند کنند، مجدداً ‌امیدوار شده‌اند با اشغال مصادر و مناصب به جای خدمت به ملت، فرصت‌ها و منابع ملی را به بازی بگیرند.  واضح است که اگر بر سر کار بیایند نیروهای مخلص، صادق، مومن را منزوی می‌کنند و در خدمت مردم نخواهند بود."


سفر فرمانده نیروی

دریائی ج. اسلامی

به چین


شکایت از چند

نماینده مجلس


عقب نشینی

دیرهنگام

امام جمعه

اصفهان

امام جمعه اصفهان که ظاهرا گفته های او در نماز جمعه این شهر پیش زمینه اسیدپاشی های اخیر در این شهر شد، برای بیرون کشیدن پای خود از ماجرای اسیدپاشی که می رود در اصفهان به یک جنبش خیابانی علیه این نوع جنایات خیابانی بیانجامد گفت:

من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود.



دست وزیرعلوم

از زیر سنگ مجلس

بیرون کشیده شد!

در آستانه بررسی صلاحیت "نیلی" وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، گزارش نهائی بورسیه‌های بدون آزمون در دوران احمدی نژاد منتشر شد. با این گزارش، دولت سعی کرد، گریبان وزیر پیشنهادی جدید را از چنگال گروکشی آن دسته از نمایندگان مجلس که در تمام دوران اخیر شرط رای به وزیر پیشنهادی را رسیدگی نکردن به پرونده بورسیه ها می کردند و حتی وزیر قبلی علوم به همین دلیل استیضاح و برکنار شد رها کند. دراین گزارش اعزام به خارج از کشور، تبدیل بورس خارج به داخل، ادامه تحصیل مربیان دانشگاه‌ها، ادامه تحصیل ایثارگران شاغل در وزارت و دانشگاهها بررسی و نتیجه گیری شده است. گزارش نشان میدهد که در دوران احمدی نژاد، بورس های تحصیلی داخلی و خارجی مثل حلوای نذری میان خودی ها تقسیم می شده و بسیاری از آنها که دوره های دکترا طی کرده و یا می کنند و بسیاری از آنها که با همین بورس ها به خارج اعزام شده اند صلاحیت لازم را نداشته اند وحالا یا باید پول های دریافتی را پس بدهند و یا بدلیل ارائه اطلاعات غلط و گرفتن بورسی که صلاحیت آن را نداشته اند تحت تعقیب قرار میگیرند. بخش های مهم این گزارش در شماره امروز پیک نت منتشر شده است.


گزارش سفر روحانی به زنجان

منکر دیگری

جز حجاب، در جامعه نیست؟

 از مجموع سخنرانی ها و دیدارها و مصاحبه های حسن روحانی در جریان سفر به استان زنجان که همزمان شد با اسید پاشی ها در اصفهان و بازتاب گسترده آن در جامعه، گزارشی تهیه کرده ایم که می خوانید. جنایت اسیدپاشی آنچنان بازتابی در کشور داشت که در سخنرانی ها و مصاحبه های حسن روحانی در استان زنجان نیز به آن اشارات مستقیم شد. از جمله به این که چرا فقط چسبیده اید به حجاب؟ مگر رشوه خواری، اختلاس، دزدی، دروغگوئی و ... منکر نیست؟

این گزارش فشرده را می خوانید:


آیت الله صانعی در بیمارستان

آیت الله یوسف صانعی، که از روحانیون طرفدار اصلاحات و  از مدافعان پا برجای میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی است، در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد. دلیل انتقال وی به بیمارستان اعلام نشده است. از میان روحانیون حکومتی، تاکنون یگانه روحانی که خبر دیدار و عیادتش از آیت الله صانعی منتشر شده، هاشمی رفسنجانی است. درجریان جنبش سبز ضد کودتای 88، خانه آیت الله صانعی نیز از هجوم چماقداران حکومتی در امان نماند. وی که از شاگردان برجسته آیت الله خمینی بود، پس از انقلاب نیز برای مدتی دادستان کل جمهوری اسلامی شد. او اکنون نیز از مدافعان بی تزلزل دولت روحانی است.


با حضور کاترین اشتون

دیدار و مذاکرات دوباره

وزرای خارجه ایران و امریکا


گزارش اسید پاشی

امروز در هیات دولت

قرائت می شود!

حسن روحانی به 3 وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری ماموریت داد تا هرچه سریع تر به ماجرای اسید پاشی رسیدگی کرده و گزارش آن را تا یکشنبه (فردا) به جلسه کابینه ارائه دهند. شناسایی عامل یا عاملان این جنایت و تامین امنیت مردم بعنوان مهم ترین نیاز جامعه، در دستور روحانی به سه وزیر قید شده است.


دیدار امام جمعه های زابل

کوچ مردم زابل

مشکوک نیست، از فقر است!


گزارش معصومه ابتکار

بدون تعارف، با بنزین داخلی

 سرطان را به جان مردم انداختند!


معاون رئیس جمهور در امور زنان

لایحه تامین امنیت زنان

بزودی به مجلس داده میشود


فرمانده سپاه قدس در عراق


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 478

بحران سازهای حاکمیت

16سال ازکاروان مردم عقب‌اند


دیدار با خاتمی

بدبینی نظام به اصلاحات باید به خوشبینی تبدیل شود!


فرمانده کل سپاه

دهان باز نکند سنگین تر است!


نامه آیت الله محقق داماد به جنتی

فقه آیت الله جنتی

الهام گرفته شده از اعدام "موسلینی" است!


"انصار حجتیه"

شبکه اسیدپاش های اصفهان

سلام- من در اصفهان هستم و اطلاع دارم که تاکنون 10 نفر در رابطه با اسید پاشی های این شهر به آسانی شناسائی و دستگیر شده اند. گویا امام جمعه شهر زیر فشار مقاماتی از بیت رهبری شبکه اسیدپاش ها را معرفی کرده و تاکنون 10 نفر از آنها دستگیر شده اند. آنها در شبکه ای بنام "گروه انصار حجتیه" در اصفهان و شهرهای اطراف فعال بوده اند و شمارشان حداقل 300 نفر است که ماهانه 10 میلیون تومان دریافت می کرده اند. هنوز معلوم نیست که این از سهم امام و توسط امام جمعه شهر پرداخت می شده و یا از طریق مرکز بسیج اصفهان. آنهائی که دستگیر شده اند، بیشترشان اهل "سده" (خمینی شهر) و قهدریجان هستند. هر اطلاع دیگری پیدا کنم خبرتان می کنم.


روحانی: گزارش بورسیه ها را به ملت می دهم

سکوت در باره بورسیه ها

شرط رای مجلس به وزیر علوم


اعتراف ناشیانه روزنامه رسالت در پاسخ به مطهری

حمایت از "فتنه" اعتبار اجتماعی می آورد!


راه حل چیست؟

اسید پاشی زنجیره ای ادامه قتل های زنجیره ای


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اندر حکایت

جبهه پایداری

سایت پایداری: نزدیك به گروه پایداری (حامیان احمدی نژاد و جلیلی در مجلس) در واكنشی عصبی نسبت به انتشار خبر پاشیدن اسید به زنان و دختران اصفهانی؛ این اطلاع رسانی را اقدامی خائنانه توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارزیابی كرد و مدعی شد: «یک خبرگزاری دولتی که با هزینه بیت المال اداره می شود، طی روزهای گذشته با همکاری رسانه های ضد انقلاب آغازگر پروژه ای مشکوک علیه حجاب شده است."

این سایت؛ بدون كمترین اشاره ای به اینكه چرا تاكنون و چند هفته پس از شروع این حوادث هیچ یك از رسانه‌های كشور خبر آن را انتشار نداده اند نوك تیز حمله خود را متوجه ایسنا کرده و سپس با ارتباط دادن موضوع به ضدانقلاب، اصلاح‌طلبان و ... اینگونه نتیجه گرفته است كه «...زنان بد حجاب که عموما در معرض خطرهای اجتماعی متعددی در جامعه هستند از سوی اراذل و اوباشی مورد تعرض قرار گرفته اند."

این سایت خود نتیجه قطعی گرفته كه كار، كار اراذل و اوباش بوده، بدون اینكه نه پلیس و نه هیچ مقام مسئولی، به چنین نتیجه ای رسیده باشد، خصوصا كه هنوز اصولا كسی از این افراد جنایتكار به دام نیفتاده و پلیس همچنان در صدد دستگیری آنهاست...

فیسبوک علیرضا کفایی

 

(اندر حکایت جبهه پایداری و بسیج و بقیه: یکنفر می گفت، نمی دانم چرا هر وقت، هر جا، هرچی به سرقت می رود می آیند سراغ من و اتفاقا هم در خانه من پیدا می کنند!)


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

 

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)