ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

با سخنرانی سید احمد خاتمی

همایش حکومتی برائت از

اسیدپاشی در میدان امام حسین 
 
 
 
 

 

همایش امر به معروف و نهی از منکری ها برای محکوم کردن اسیدپاشی در میدان امام حسین تهران برپا شد. سخنران این همایش سید احمد خاتمی بود. این همایش را می توان تلاش حکومت برای کنترل خشونت و اسیدپاشی و یا اقدامات خشونت آمیز دیگری هم ارزیابی کرد و طبیعی است که سخنران آن باید یکی از خودی ها می بود!

سید احمد خاتمی در سخنرانی خود گفت: عوامل اسیدپاشی اصفهان چهره نظام را موحش جلوه دادند. پس نظام باید حق خود را از آنها بگیرد و آنها را مجازات کند. (البته اگر فردا گریبان یک یا چند بخت برگشته را نگیرند و بعنوان عوامل اسیدپاشی محاکمه شان نکنند و یکی دیگر از سناریوهای قدیمی و نخ نما را بار دیگر به اجرا نگذارند.)

سید احمد خاتمی ادامه داد:

دستور قرآن اینست که امر به معروف با برخورد نرم، مهربانانه،‌ کرامت‌آمیز و اقناعی انجام گیرد. بسیاری از کسانی که مرتکب منکر می‌شوند نسبت به آن منکر ناآگاه هستند و بنابراین امر به معروف باید به شیوه مهربانانه انجام شود. مرتکب منکر بیمار است بنابراین با بیمار با خشونت رفتار نمی شود.

اسیدپاشی اصفهان نمی ‌تواند کار یک مومن باشد، مغرضان خارجی این حادثه را به متدینان چسباندند و عمال خائن آنها در کشور در این دروغ دمیدند. برخی رسانه ها و روزنامه ها این جنایت را به آمران به معروف منتسب کردند که این جنایت، جنایت کمی نبود. زیرا در این مسئله پای جناح و بازی سیاسی در کار نبود. یک تلنگر به مرتکبان منکر بدون اجازه قانون جایز نبوده و خود منکر است. منکر محدود به بی حجابی نیست. عزاداران در مجالس عزاداری مراقب باشند که به دام افراطیگری شیعه نیفتند. ما می گوییم هفته وحدت اما این افراط‌یون می گویند هفته برائت.

پیک نت 10 آبان

 
 

اشتراک گذاری: