ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عضو "بنیاد باران":

عوامل اصلی بورسیه ها

در مجلس جلوی روحانی ایستادند 
 
 
 
 

 

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران، بنیادی که پایه گذار آن محمد خاتمی است و در آن بسیاری از دولتمردان دوران ریاست جمهوری او حضور دارند، درباره مقاومت اکثریت مجلس در برابر وزرای پیشنهادی روحانی برای وزارت علوم به خبرگزاری ایسنا گفت:

ترکیب آرای نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم نشان داد که عوامل اصلی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی از پیگیری دولت درباره این پرونده عصبانی هستند. دانشگاه‌ها حوزه اثرگذاری چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بوده‌اند. دانشگاه‌ها در نهضت 2 خرداد اثرگذار بوده و در بزنگاه‌های منازعات سیاسی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان دانشگاه‌ طرفدار توسعه سیاسی کشور بوده است. دانشگاه‌ها برای جریان افراطی اصولگرایی همیشه مهم بوده است. در دولت گذشته اقدامات ساختاری صورت گرفت تا آینده دانشگاه‌ها تعیین شود. به طور مثال اختیارات دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شد. نمی‌خواهند تحولات جدیدی در دانشگاه شکل بگیرد و آنها این سنگر را از دست بدهند. در حالی که وزارت علوم در دولت یازدهم جایی برای وزرای علوم دولت نهم و دهم نخواهد بود.

رأی اعتماد نمایندگان مجلس ثابت کرد که دولت باید روند رسیدگی به پرونده‌ بورسیه‌ها را به صورت جدی‌تری دنبال کند. رئیس‌جمهور باید در چارچوب تعهدات خود نسبت به پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی وفادار بماند، زیرا این مسأله یک مطالبه علمی و عمومی در کشور است. پس از انقلاب دستاوردهای علمی یکی از شاخص‌های موفقیت نظام بوده است اما پرونده بورسیه‌ها نشان داد عناصری در دوران مدیریت خود به این دستاوردها خدشه وارد کردند. آنها اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. برای جامعه علمی کشور پرونده بورسیه‌ها کم ‌اهمیت‌تر از پرونده 3 هزار میلیاردی نیست.

پیک نت 10 آبان

 
 

اشتراک گذاری: