سرمقاله راه توده 481

وحشت ستایشگران تحریم ها

از پایان تحریم ها و جشن ملی

 

نامه نرگس محمدی به روحانی

اسید پاشان را حمایت کنند

معترضان را به جنایت برند!

(پیک هفته  109) 22 آبان  1393 برابر با 13 نوامبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


دبیر شورای امنیت ملی:

به برخی از

نامه های اوباما پاسخ داده ایم!


جبهه پایداری

حزب پایداری می شود


قربانیان اسیدپاشی

تحت درمان دولتی اند


کتاب ها

و فیلم های

پشت دیوار ممنوعه!


آب در رگهای

خشک زاینده رود

جاری شد!


متهمین گهریزک

در راه دادگاه


4 گزینه

برای وزارت علوم

عبدالله جاسبی، احمد معتمدی و مسعود شفیعی گزینه‌های در دست بررسی دولت جهت معرفی برای تصدی وزارت علوم هستند.

عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر و مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی حرفه ای و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده اند.

دولت باید تا 29 آبان‌ وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

این درحالی است که بر خلاف گزارش خبرگزاری های داخلی، گفته می شود "دانش آشتیانی" معاون دکتر معین وزیر علوم دولت خاتمی گزینه اصلی روحانی برای وزارت علوم است.


علاء الدین بروجردی:

خروجی مذاکرات

اتمی عمان

می تواند توافق باشد!


گزارش اسید پاشی

به راهروان ولایت

در مجلس


قیمت دیپلم

رسید به 3 میلیون تومان


جواد لاریجانی:

ایرانیها وقتی خوشحالند

نباید مثل الاغ

جفتک بیاندازند


مژده اژه ای:

اسید پاش

اصفهان

دستگیر نشده

محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه که همچنان سخنگوئی این قوه را برای خود حفظ کرده، رفت کاشان و در جمع خبرنگاران مژه داد که عاملین اسیدپاشی های اصفهان دستگیر نشده اند!

اژه ای اضافه کرد: بیگانگان در مورد اسید پاشی هم مانند بقیه موضوعات مانور رسانه ای دادند و زود تمام می شود. البته عامل اسیدپاشی اصفهان در یک قدمی دستگیری است. طبق شواهد و قرائن به نظر می رسد حوادث اسیدپاشی دراصفهان کاریک نفر است.


لغو تحریم ها
در شکم توافق اتمی


نظام حزبی

بقای نظام است

هاشمی رفسنجانی در دیدار روز چهارشنبه گذشته با اعضای شورای مرکزی حزب "مردم سالاری":

استقرار نظام حزبی موجب ثبات در بدنه کارشناسی و استمرار سیاست‌گذاری‌ها و دسترسی سریع به اهداف است. شرط اساسی هم عمل در چارچوب و قالب سیاست‌های بلند مدت و کلان نظام است، تا تغییر دولت‌ها باعث تغییر در برنامه، روش‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود.


تفاهم اتمی در گِرو چگونگی

لغو تحریم های جهانی است

خبرگزاری ریانووستی از قول "سرگی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای پیوستن به مذاکرات اتمی ایران و 1+5 در سلطان نشین عمان حضور یافته گفت:

ایران و روسیه برای ساخت دو راکتور جدید در نیروگاه بوشهر با هم قرارداد امضاء کرده اند. ما به همکاری‌های خود با ایران در زمینه انرژی اتمی و ساخت راکتورهای جدید به منظور تولید برق ادامه می‌دهیم. روسیه به تعهدات خود برای تأمین سوخت مورد نیاز راکتورهای روس در ایران پایبند است.

در باره مذاکرات جاری اتمی نیز روسیه بر این باور است که فرصت خوبی برای تعامل برای برنامه اتمی ایران رسیده ایم و امیدواریم تا 24 نوامبر (3 آذر) توافق نهائی امضاء شود.

البته تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران هنوز اصلی‌ترین مسأله مورد اختلاف در مذاکرات هسته‌ای است و چگونگی لغو آنها تقریبا اصلی‌ترین مسأله در این مذاکرات است. آنگونه که ما استنباط کرده ایم در نشست‌های سه‌جانبه میان وزرای خارجه ایران، آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا بحث اصلی بر سر همین موضوع بوده است.

اگر در مذاکرات عمان هم توافق کامل بدست نیآید، طرفین روز 23 نوامبر وقت خواهند داشت تا راه‌های جایگزین را بررسی کنند.


گفتگو با فیض الله عرب سرخی

اصولگرایان با خودشان اختلاف

ندارند، با مردم مشکل دارند!


عبدالفتاح سلطانی

محروم از ملاقات حضوری


علیرضا زاکانی

صابون وزارت علوم را به تن مالیده!

آن که نعره می کشد علیرضا زاکانی است!

این عکس سه روز پیش از مجلس گرفته و مخابره شده است. یعنی روز رسیدن نامه روحانی به مجلس و معرفی گزینه جدید برای وزارت علوم. آن که وسط مجلس عربده کشی می کند علیرضا زاکانی است. وحشت از ادامه بررسی بورسیه ها و مدارک تقلبی تحصیلی در مجلس جدی است و یکی از کسانی که بیمناک بررسی مدارک تحصیلی اش است ایشان است. در همین شماره پیک نت نگاهی انداخته ایم به سوابق آقای زاکانی تا معلوم شود این همه حساسیت نسبت به وزیر علوم از کجاها آب می خورد.


از تحقیقات درباره سقوط

هواپیمای مالزیائی چه خبر؟


منتخب اخبار روزهای گذشته


گزارش به روحانی داده می شود

دیدارهای منظم وزیر بهداشت

با موسوی، کروبی و رهنورد


در رباط کریم

انفجاری که روی نداد و جان عده ای نجات یافت!


نگاه نوین وزارت اطلاعات

به امنیت در ج. اسلامی


گفتگوی زنانه در مجلس

سند امنیت زنان و کودکان

با اسید پاشی های اخیر بازنگری می شود


خبر محافل سیاسی درست بود

دانش آشتیانی برای
 وزارت علوم به مجلس معرفی شد


نفت ارزان امریکا، یعنی

انقلاب سیاسی در پی انقلاب انرژی

ترجمه شیرین مرادی


کارناوال عاشورا

تخیل نبود، واقعیت بود!

جامعه ایران از هر نظر دگرگون شده است. نه تنها حاکمیت نمی تواند و یا نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد، بلکه بسیاری از مهاجرین ایرانی نیز یا این تغییر را باور ندارند و یا نمی توانند آن را هضم کنند. در شماره های پیش از تاسوعا و عاشورای امسال وقتی در پیک نت نوشتیم "کارناوال عاشورا" برخی بر ما خرده گرفتند. تصور کردند ما قصد به سخره گرفتن 10 روز اول ماه محرم را داریم. درحالیکه قصد ما چنین نبود، بلکه اشاره به واقعیتی بود که در ایران جریان دارد. کجا در گذشته شاهد بوده اید که دختران جوان در شب های ماه محرم در خیابان ها – حتی در شهرهای کوچک ایران مانند اراک- سینه و یا زنجیر بزنند و یا بر طبل و دهل در قد و قواره ای که می بینید و شکل و شمایلی که برای آن درست کرده اند بکوبند؟ موی سر را با "یا حسین" آرایش کرده و بتراشند و دهها پدیده دیگر. فضای بسته ای که حکومت برای شادی و سرگرمی توده مردم بوجود آورده، از دلائل فرصت یابی مردم برای حضوری خیابانی و جمعی شده. چنان که در محرم امسال همه دیدند.

عکس: آن دختر خانمی که طبل می زند، در دسته عزاداری خیابان دکتر حسابی شهر اراک، حرکت می کند. زنجیر زن را نمی دانیم در کدام دسته و کدام شهر بوده است. طبالی که روی طبلش شعار نوشته را نیز نمی دانیم در کدام خیابان تهران حرکت می‌کرده است.


مردم منتظر اعلام توافق اند

وحشت مخالفان دولت از جشن ملی توافق اتمی!


اسیدپاشی اصفهان

آمران و مامورانی داشته!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


شعر نظامی

وصف نامه

نرگس محمدی

پـیرزنی را سـتمی درگـرفـت

دست زد و دامن سـنجر گـرفت

کای ملک آزرم تو کم دیده‌ام  

وز تو همه ساله سـتم دیده‌ام

شحنه مست آمده در کوی من

زد لگـدی چند فـرا روی من

بیگـنه از خـانه بـیرونم کـشید

موی کشان بر سر کویم کـشید

گفت فلان نیم‌ شب ای کوژپشت

بر سر کوی تو فلان را که کشت

خانه من جست که خونی کجاست

ای شه ازین بیش زبونی کجاست

رطل زنان دخل ولایت برند

پیره‌ زنان را به جنایت برند

کوفته  شد  سینه  مجروح  من

هیچ نماند از من و از روح من

داوری  و  داد  نمی‌ بینمت

وز  ستم  آزاد  نمی‌ بینمت

از ملکان  قـوت  و  یاری  رسد

از تو به ما بین که چه خواری رسد

بنده‌ای  و دعوی  شاهی کنی

شاه  نه‌ای  چونکه تباهی کنی

شاه  که  ترتیب  ولایت کند

حکم  رعیت  به  رعایت کند


محدودیت های

صفحه پیوندها

درود- با احترام، بنده امیرعلی آرمان از خوانندگان پیک نت هستم و همیشه از دیدن سایت شما لذت می برم. با توجه به اینکه سیاست سایت پیک عدم وابستگی به سازمان و فرد است و رسالتش اطلاع رسانی اخبار سالم و آزاد، چرا سایت شجاعی همچون داغ نیوز و انصاف نیوز را که از ایران به روز می شوند را در بخش پیوندهای خود لینک نمی دهید.

پیک نت- خواننده گرامی. ما اگر بخواهیم تمام سایت های مورد توجه شما و امثال شما را در صفحه پیوندها لینک بدهیم، این صفحه چنان شلوغ و بلند می شود که پیدا کردن سایت های، وبلاگ ها، فیسبوک ها و ... در آن بسیار دشوار می شود. اجازه بدهید صفحه پیوندها چنین حالتی پیدا نکند.


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

 

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)