ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش روحانی به هیات دولت

مردم و فرهیختگان غرب

قصد دشمنی با ایران ندارند 
 
 
 
 

 

حسن روحانی دراولین جلسه هیات دولت، پس از بازگشت از سفرنیویورک و روسیه، یک گزارش سفر داد که نکاتی از آن را که در سخنرانی ها و مصاحبه های اخیر بیان نشده و یا کمتر بیان شده استخراج کرده ایم که می خوانید:

 

1- همه کشورهای شرکت‌کننده اعتراف داشتند که تهران نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه دارد و اگر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران نبود وضع منطقه از شرایط کنونی بسیار بدتر می‌شد.

2- در جمع اندیشکده‌های آمریکایی و همچنین در جمع اساتید آن کشور، به صراحت گفتم کشورهایی که در سال‌های گذشته بوجود آورنده گروه‌های تروریستی بودند و کمک های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و فرهنگی خود را در اختیار تروریست ها قرار دادند، صلاحیت سیاسی و اخلاقی را برای رهبری مبارزه با تروریسم ندارند.

3- ما نیازمند هستیم که در مناسبات بین المللی از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم. اینکه غرب، به مفهوم فرهیختگان و اندیشمندان آن کشورها تصمیم گرفته باشند بر ضد ایران فعالیت کنند حرف نادرستی است. ممکن است تصویر ایران به درستی ترسیم نشده، اما در غرب هیچکس در سطح مردم و فرهیختگان تصمیم نگرفته با ایران دشمنی کند.

4- در مذاکرات اتمی پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است. البته روشن است همه مسایلی را که ۱۲ سال درباره آن بحث شده، نمی توان سریع حل و فصل کرد و گام‌ها در این عرصه باید بلندتر باشد.

5- بیش از نیمی از جمعیت حوزه دریای خزر در ساحل جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند. ما منابع بسیار مهمی در حوزه دریای خزر برای همکاری مانند حمل و نقل، توریسم، اقتصاد، آبزیان، محیط زیست، مسایل امنیتی و توسعه‌ای در اختیار داریم.

پیک نت 10 مهر

 
 

اشتراک گذاری: