ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عبدالفتاح سلطانی

دفاع از حقوق بشر

جرمی سنگین در ج. اسلامی 
 
 
 
 

 

همسر عبدالفتاح سلطانی، از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر ایران که از جمله زندانیان کودتای 88 است شرح تازه ترین ملاقات با وی را رسانه ای کرد:

 

«هنگام ورود به سالن ملاقات، برای اولین بار بعد از سه سال سرباز دم در پرسید خانم! زندانی دارید؟ با کدام بند کار دارید؟ گفتم350. با سراشاره کرد و مودبانه گفت بفرمائید. بعدها فهمیدم به خاطر ترس از تحصن دراویش تصمیم داشتند از ورود آن ها جلوگیری کنند. بازهم ملاقات پشت شیشه بعد از معطلی بسیار. می گویند چون تعداد زندانیان ۳۵۰ کم هستند باید صبرکنیم بقیه هم بیایند.

حال عمومی آقای سلطانی خوب بود، ولی همچنان در انتظار اعزام برای درمان است. شنبه گذشته به دستور پزشک قانونی، ایشان به بیمارستان اعزام شد. دکتر تشخیص بستری داد تا دلیل درد قفسه سینه و کم خونی و طپش قلبش بررسی شود. ولی زندان و دادستانی اجازه ی بستری شدن ندادند. آقایان رجایی، هادوی، پدرام، ربانی، حسینی، عربی، خدایی، عبداللهی و جانی را هم زیارت کردم، برای همه آرزوی سلامتی دارم. متاسفانه آقای جانی حال خوبی نداشتند. ایشان جانباز جنگند و ترکش صدام درکمرش جا خوش کرده است، چرا مدافع کشور و ناموس‌مان را در گوشه  زندان ببینیم؟

در راه به دادستانی زنگ زدم: «فردا وقت دکتر یادتان نرود؛ آقای سلطانی گرفتار بیماری قلب شده اند، شوخی بردار نیست!»

خانم منشی گفتند هنوز دستوری نیامده. من به آقای خدابخشی خواهم گفت.

سلطانی که از برجسته ترین و مشهورترین وکلای پرونده های سیاسی در جمهوری اسلامی است پس از کودتای انتخاباتی سال1388 دستگیر و روانه بند 209 زندان اوین شد. اساس اتهامات علیه وی، شرکت در تاسیس«کانون مدافعان حقوق بشرایران»، دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان، فعالیت تبلیغی علیه نظام و مصاحبه با رسانه‌ها درباره وضعیت موکلانش عنوان شده است.

عبدالفتاح سلطانی پیش از این نیز یکبار توسط قاضی مرتضوی، به جاسوسی از طریق افشای اطلاعات پرونده موکلان خود متهم شد وهمچنین با ادعای تبلیغ علیه نظام بیش از۷ ماه را در زندان اوین گذراند و به ۵ سال حبس و ۵ سال محرومیت از خدمات اجتماعی محکوم شد، اما دادگاه تجدید نظر وی را پس از219 روز حبس از کلیه اتهامات تبرئه کرد و تلاش‌های وی برای تحت پیگرد قرار دادن مقامات دستگاه قضایی به نتیجه نرسید.

تا آنکه یکبار دیگر در جریان کودتای انتخاباتی 88 به اتهام «تشکیک در انتخابات» دستگیر و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۸ سال حبس، تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

پیک نت 10 مهر

 
 

اشتراک گذاری: