ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

درد آنها بیرون انداخته شدن از مجلس آینده است

حامیان و مشوقان اسید پاشها

بنام جبهه پایداری در مجلس اند 
 
 
 
 

 

دار و دسته پایداری در مجلس که رهبرشان نه در مجلس، بلکه در قم است (مصباح یزدی)

کلیات طرح "حمایت از آمران‌ به ‌معروف و ناهیان ‌از منکر" را توانستند به تصویب مجلس برسانند و حالا منتظرند که این کلیات در صحن علنی مجلس برای تصویب به بحث گذاشته شود.

بموجب این طرح که از هم اکنون اجرای آن با اسید پاشی به صورت زنان شروع شده، از بدحجاب ها قرار است جرایم نقدی گرفته شود و در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شود تا صرف برنامه‌های آموزش و تبلیغ حجاب و عفاف (و اسید پاشی) شود.

در این طرح علاوه بر محدودیت‌ها برای ساعت کار زنان، اشتغال آنها درساعت باصطلاح «نامتعارف»(بخوانید شوهرداری) موکول به دریافت مجوز از نیروی انتظامی شده است. البته علاوه بر جریمه بد حجاب ها، دارندگان آنتن ماهواره نیز باید جریمه بدهند.

«روح‌الله حسینیان»، «حسین نجابت»، «مهرداد بذرپاش»، «ابراهیم کارخانه»، «زهره طبیب‌زاده»، «فاطمه آلیا»، «نیره اخوان‌ بیطرف»، «لاله افتخاری»، «غلامرضا مصباحی‌مقدم» و «حسن کامران» از مبتکران تهیه این طرح در مجلس بوده اند. نمایندگانی که امیدی به مجلس آینده ندارند و سعی می کنند انتقام از رای آینده مردم به نمایندگان مجلس آینده را از هم اکنون بگیرند.

راننده یا سرنشینان اتومبیل ها اگر کشف‌ حجاب کنند، روزه ‌خواری کنند، مزاحم نوامیس شوند و یا حرکات غیرمتعارف و خلاف عفت عمومی از خودشان در آورند باید یک‌ میلیون ‌ریال جریمه بدهند و درصورت تکرارعلاوه ‌بر ۱۰نمره منفی، وسیله نقلیه آنها بمدت ۷۲ساعت توقیف می‌شود.

زنان در واحدهای صنفی (مغازه ها و فروشگاه ها) نباید در کنار مردان کار کنند و اختلاط کنند. همچنین زنان برای کار در ساعات شبانه باید از اماکن نیروی انتظامی مجاز بگیرند. البته نوع کار شبانه در این طرح قید نشده!

عابد فتاحی، نماینده ارومیه در مجلس به روزنامه شرق گفته:

«مرکب این طرح هنوز خشک نشده، محکوم به شکست است، چرا که کنکاش در زندگی خصوصی مردم و الزام افراد به خبرچینی خلاف اخلاق است. ما همین حالا هم با برخورد نیروی انتظامی و جمع‌آوری ماهواره‌ها به این شکل اعتراض داریم و آن وقت این طرح مسایل را بگونه پیچیده ‌تری دنبال کرده است. طراحان این نوع طرح ها؛ گویی مردم جامعه امروز ایران را نمی شناسند. پیش از آنکه نصب ماهواره مشکل باشد و پیش از ترویج خبرچینی فکری برای شاد سازی محیط شهری و مبارزه با اعتیاد بکنیم که از زمین و هوا بر سر جوان ایرانی فرود آمده است.»

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور بندهایی از این طرح را موازی با وظایف وزارت کشور و بندهای دیگر را مغایر آزادی‌های مدنی مردم دانسته و این در حالی است که معلوم نیست طرح مذکور برای بحث و تصویب نهائی به صحن علنی مجلس راه یابد و یا عمر مجلس کنونی به این حرف ها و طرح ها کفاف بدهد. فعلا آنچه خروجی این طرح ها و نظرات امثال امثال نمایندگان اسم برده شده در بالا است، همان اسید پاشی است که از اصفهان شروع شده!

پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: