ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

 روزنامه جمهوری اسلامی

در برابر روزنامه رسالت

گریبان تحریک کنندگان

و مشوقان اسیدپاشی را باید گرفت 
 
 
 
 

 

درحالیکه روزنامه رسالت به علی مطهری پاسخ داده که چرا مچ آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی را برای دروغگوئی، اتهام زنی، یک تنه به قاضی رفتن، حکم قضائی صادر کردن و قانون را زیر پا گذاشتن گرفته، (در همین شماره پیک نت می خوانید) روزنامه جمهوری اسلامی گریبان آنهائی را گرفته که مشوقان اسید پاش ها هستند. این روزنامه در سرمقاله روز گذشته خود نوشت:

بعضی زبان‌ها و قلم‌ها، همواره در حال ترویج فرهنگ خودسری هستند. قضاوت‌های خودسرانه درباره موضوعات مختلف و صادر کردن احکام مرگ و زندان و شلاق و تکفیر و ارتداد برای این و آن توسط افرادی که نه در منصب قضا هستند و نه مسئولیتی درباره موضوعاتی که درباره آنها سخن می‌گویند و می‌نویسند برعهده دارند، بسیار خطرناک است.

درست هنگامی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، در اصفهان رفتار زشت اسیدپاشی به صورت و بدن دختران و زنان، افکار عمومی را به خود جلب کرده و جامعه را در حیرت فرو برده است.

این غیرمسئولانه سخن گفتن‌ها و غیرکارشناسانه نوشتن‌ها، عده‌ای را به اقدامات خودسرانه تشویق می‌کند و آنها را به میراث داران منافقین تبدیل می‌نماید. شاید این افراد، ذاتاً اهل اقدامات خلاف نباشند ولی آن اظهارنظرها، آن سخنان و آن نوشته‌ها آنها را به این راه انحرافی می‌کشاند زیرا احساس وظیفه دینی می‌کنند. به صاحبان این زبان‌ها و قلم‌ها باید تذکر داده شود. قوه قضائیه به کم‌کاری و کوتاه آمدن در برابر متجاوزین به حقوق مردم یا مرتکبین اعمال خلاف شرع متهم می‌ شود. مسئولان قوه قضائیه باید با برخوردهای سریع و قاطعانه خود این تهمت را در عمل تکذیب نمایند.

نمایندگان مجلس هم، واقعه اصفهان را هشداری تلقی کنند که می‌تواند به آنها در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای پی بردن به نقاط ضعف این طرح کمک نماید. این طرح، منتقدان زیادی دارد که باید به انتقادهای آنها توجه شود تا از هرگونه زمینه‌سازی برای قانونی شدن افراط جلوگیری گردد.

پیک نت 30 مهر

 
 

اشتراک گذاری: