ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

زیر پوست جامعه

به ظاهر آرام و خاموش ایران 
 
 
 
 

جامعه ایران، غرق در انواع مشکلات و معضلات است. از فقر و تبغیض و گرسنگی و بیکاری، تا اعتیاد و فحشاء و انواع بیماری ها. شاید ایران تنها کشوری باشد که مردم به راه خود می روند و حکومت به راه خود. حکومت در رویا و اختلاف و رقابت قدرت و ثروت غرق است و مردم در مشکلاتی که نه رویائی است و نه ریشه در اختلافات و رقابت های مردم با هم دارد. امامان جمعه برای جمع اندکی که هر هفته پشت سر خود جمع می کنند نطق و خطابه ای می گویند که محتوای آن باز می گردد به همان رویاها و اختلافات و رقابت ها. همچنان که نمایندگان مجلس و دیگر نهادها. رهبر که حالا مدتی است کمتر سخنرانی می کند، هر بار که فرصت یافته چک بی محل کشیده و از نشاط جامعه سخن گفته است. همچنان که از پیشرفت ها. و سیمای جمهوری اسلامی که سیمای حکومت است و نه سیمای مردم، چاووشی خوان حکومت است. فرماندهان به هر بهانه و گاه بی بهانه مصاحبه و سخنرانی می کنند. آنها نیز در همان دایره ای حرکت می کنند که رهبر، امام جمعه ها، نمایندگان مجلس و مقامات قضائی و انتظامی و ... بیگانه کامل با آنچه در زیر پوست جامعه می گذرد.

زیر پوشت شهر از جمله، آن می گذرد که مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سبزوار گفته و فاش ساخته که گزارش کامل آن خدمت رهبر داده شده است. سخنان مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر را در همین شماره پیک نت می خوانید. به نکاتی از سخنرانی او توجه کنید:

سالی 6 هزار تن مواد مخدر از مرز افغانستان وارد کشور می‌شود. فقط 25 درصد مشروبات الکلی وارداتی و ساخته شده توسط نیروی انتظامی کشف می شود. از 75 میلیون نفر جمعیت کشور بیش از 13 میلیون آسیب دیده در حوزه مشکلات اجتماعی و فرهنگی اند. از بعد از انقلاب و در طول ادوار مختلف مجلس حتی یکبار نمایندگان مجلس و یا دولت‌ها گزارشی از وضعیت اجتماعی کشور تهیه نکرده‌اند. برای نخستین بار گزارشی در دولت تدبیر و امید تهیه شده که سه شنبه گذشته تسلیم رهبر  شد. رشد اعتیاد سال گذشته با اندکی کاهش به 52 درصد رسیده است. ایران تبدیل به تولید کننده مواد مخدر صنعتی در منطقه شده است. درباره تعداد طلاق‌ها و ازدواج‌ها هیچگاه واقعیت به مردم گفته نشده است.همواره به NGO ها و مشارکت‌های مردمی که می توانند بسیاری از معضلات اجتماعی را حل کنند نگاه امنیتی شده است.

 

پیک نت 2 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: