ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

چند چکش به میخ و چندتا هم به سندان

سخنان چند پهلوی رهبر

در دیدار با روحانی و وزراء 
 
 
 
 

رئیس جمهور و هیأت دولت، روز گذشته با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردند. این دیدار بمناسبت هفته دولت (سالگرد انفجار نخست وزیری و کشته شدن رئیس جمهور "رجائی" و باهنر "نخست وزیر") انجام شد و علی خامنه ای مطابق معمول در سخنانی چند پهلو گاهی به میخ زد و گاهی به سندان و گفت:

 

ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح نظام سلامت از اقدامات با ارزش و خوب دولت یازدهم در یکسال گذشته است.

وی درادامه یکبار دیگر یاد میرحسین موسوی و جنبش سبز افتاد و گفت:

خطوط قرمز و فاصله گذاریها بویژه در موضوع فتنه سال 88، و داشتن سعه صدر و آرامش در قبال انتقادهای منصفانه به دولت باید مراعات شود.

باید مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتی تعارض وجود نداشته باشد و فلسفه تعیین سخنگو هم این است که از دولت صدای واحد در مسائل مختلف شنیده شود. جناح بندیهای سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد.

علائق اعضای دولت به برخی جناح های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح بندیها شوند. مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.

آقای رئیس جمهور از برخی انتقادها ناراحتند که البته در برخی موارد هم واقعاً حق با ایشان است و برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند. لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است ضمن آنکه هر حرفی هم که بر ضد ما زده شود اینگونه نیست که حتماً در ذهن افراد جامعه تأثیر بگذارد و مورد قبول قرار گیرد. انتقاد باید باشد اما انتقاد باید با لحن خوب و منصفانه باشد. پاسخ به انتقادها هم باید منطقی و با خونسردی داده شود.

همواره دولت‌ها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند. اگر برخی سیاست ها یا عملکردهای دوره گذشته را قبول نداریم، بهترین شیوه، اصلاح آن در عمل است و این روش، بهتر از اظهار نظر است.

کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس جمهور محترم نیز هست، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی، تولید را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود.

دولت باید بسته سیاست‌های اقتصادی خود را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاست‌ها است حذف کند.

 

تثبیت قیمت ارز و کنترل تورم از اقدامات با ارزش دولت در یکسال گذشته است این موارد، قدمهای اول هستند.

بانکها باید در خدمت تولید باشند و اگر در خدمت تولید قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت ویژه‌ای داشته باشد. راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها است.

 

موضوع واردات ، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد،  دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

یکی از راه حل های جدی برای مشکل آب در کشور، صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه های نوین آبیاری بویژه آبیاری تحت فشار است.

اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد ، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.  

پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: