ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نامه تاج زاده به هاشمی

زیر شکنجه از ما

اعتراف علیه شما می خواستند! 
 
 
 
 

 متن نامه تاج زاده به هاشمی رفسنجانی که در سایت خبری "نوروز" منتشر شد:

 

 به نام خدا

 

آیة الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی

با سلام و ادب

 

همانگونه که مستحضرید حکم بازداشت اینجانب و دیگر فعالان سیاسی و انتخاباتی مخالف استحاله جمهوری اسلامی ایران به حکومت فردی را سه روز قبل از برپایی انتخابات ریاست جمهوری دهم (نوزدهم خرداد ۸۸) قاضی مرتضوی به دستور رهبری نظام صادر کرد. همچنین مستحضرید که عصر روز جمعه 22 خرداد که مردم در حال رأی دادن بودند، تعدادی لباس شخصی با حکم دادستان وقت تهران به ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در میدان قیطریه تهران وحشیانه هجوم آوردند. هم زمان خبرگزاری رسمی کشور (ایرنا) اعلام کرد که آقایان امین زاده رئیس ستاد قیطریه و تاجزاده بازداشت شده اند که البته خبر کذب بود. فردای انتخابات نیز ارگان رسمی دولت (روزنامه ایران) در صفحه اول خود از بازداشت آقایان رمضان زاده و اینجانب خبر داد که آن هم کذب بود. سرانجام عصر روز شنبه (۲۳ خردادماه ۸۸) ما بازداشت و روانه شکنجه گاه 2 الف در زندان اوین شدیم.

 

 در بازجویی ها، به ویژه ماه اول، بیشترین فشار به ما وارد شد تا علیه جنابعالی سخن هایی به زبان آوریم که مورد پسند حضرات بود. بازجوی سوم اینجانب که از نظامیان بد دهان و هتاک بود، کوشید با ضرب و شتم و فحاشی مرا مجبور کند که به زعم او به ارتباطات گسترده و پنهانم با آقای مهدی هاشمی اعتراف کنم تا آنان بتوانند ادعای خود را در زمینه انقلاب مخملی که البته چند ماه بعد اصطلاح کودتای مخملی را جایگزین آن کردند، اثبات نمایند تا به این ترتیب معلوم شود که انقلاب مزبور طرح خائنانه ای بود که شما درصدد تحقق آن بودید و آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و در مرحله بعد بازداشت شدگان مأموریت اجرای آن را به عهده داشته اند. در این مدت بازجوها مطلقاً پنهان نمی کردند که تمام تلاششان در جهت تهیه پرونده علیه جنابعالی و نیز آقایان موسوی و خاتمی به منظور آن چه خود بازداشت و محاکمه این بزرگواران می نامیدند بود.

جناب آقای هاشمی رفسنجانی برای روشن شدن اهداف واقعی این بگیر و ببندها و سرکوب های خونین ۸۸ در پاسخ یکی از مقامات 2 الف که به من انتقاد می کرد که شما که از نظر مالی و اقتصادی سالم بوده اید، چرا در جریان انتخابات با آقای مهدی هاشمی، که صفات زشتی را به او نسبت می داد، همکاری می کردید؟ به او گفتم اگر مسئله شما واقعاً رسیدگی به فساد مالی است، به جاست که یک هیأت قضائی مستقل و بیطرف متشکل از سه تا پنج قاضی باتجربه و خوشنام تشکیل دهید و به آنان مأموریت دهید که همزمان به وضعیت مالی و دریافت ها و پرداخت های ستادهای انتخاباتی آقایان دکتر معین، هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد و موسوی، در سال های ۸۴ و ۸۸ رسیدگی کند و به علت این که از آقای کرباسچی نیز نام برده بود، تأکید کردم همین هیأت می تواند به وضعیت مالی آقایان مهدی هاشمی و کرباسچی و نیز آقایان محصولی ( رئیس ستاد انتخابات احمدی نژاد در سال ۸۴ و مسئول برگزاری انتخابات در سال ۸۸) و رحیمی معاون اول دولت دهم رسیدگی نماید و ما از هم اکنون اعلام می کنیم که نه تنها به احکام صادره اعتراض نخواهیم کرد بلکه جداً از آن ها حمایت می کنیم. اما وی این کار را ناممکن می دانست و با یک توضیح بحث ما خاتمه یافت.

او تصریح کرد که دونفر اخیر علیرغم اتهاماتی که به آنان منتسب می گردد، علیه مقام معظم رهبری موضع نگرفته اند و در مقابل ایشان نمی ایستند!

جناب آقای هاشمی پیغام داده بودم که چنان چه دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهامات آقای مهدی هاشمی تشکیل شود، حاضرم جزئیات آن چه در این زمینه در دوران بازجویی ام بر من و دوستانم رفته را در حضور خبرنگاران شرح دهم تا معلوم شود مشکل حضرات بیش و پیش از آقای مهدی هاشمی، خود شما هستید!

تصور میکنم دیگر زندانیان سیاسی نیز حاضر به سخن گفتن در این باب باشند، مشروط بر آن که دادگاه علنی باشد. اگرچه مطمئن هستم چنین فرصتی هرگز در اختیار ما قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل این نامه را تهیه کردم تا به سهم خود شهادت داده باشم که مسئله اصلی کانون قدرت و ثروت و رسانه، مقابله با فساد نیست، بلکه خاموش کردن آخرین صدای مستقل و منتقد داخل حکومت و سرکوب صدای رهبران جنبش اعتراضی به حکومت مطلقه فردی در جامعه است. قضاوت در این باب که مسیر فوق چقدر به سود و مصلحت ایران و ایرانی است و موجب سربلندی جمهوری اسلامی می شود و این که آقایان چقدر در این پروژه موفق بوده اند، برعهده ملت است. و البته حکم نهایی با خداونداست که او بهترین داور است.

 

با احترام

 

سید مصطفی تاجزاده

 

زندان اوین

 

پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: