ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  شادی و خرید کم سابقه در بازار اصفهان  
 
 
 

امروز در کنار زاینده رود، به شادی خبر خوشی که استانداری در باره پر آب شدن این رودخانه داده هیاهوئی بود. شادی مردم همراه شده بود با خرید و خیلی ها که در گذشته با دست خشکی خرید می کردند امروز دست و دلباز شده بودند!

استانداری اصفهان قول داده تا سه ماه دیگر زاینده رود بار دیگر پر آب خواهد شد. همیشه تجمع ها برای اعتراض است، اما باور کنید دیروز تجمع در تائید درکنار زاینده رود برپا شده بود. "زاینده رود خوش آمدی" شعار این تجمع بود. گوئی دسته بزرگ سینه زنی یک محله به استقبال دسته دیگری رفته بود!البته بودند عده ای هم که به هیچ وعده ای که حکومتی ها می دهند باور ندارند و همچنان معترض به خشک شدن زاینده رود بودند و شعارهائی مخالف شعار مردم خوشحال می دادند.

من هم در این تجمع چند بار دهان را به شادی باز کردم و سپس رفتم که دوباره دوری بزنم میدان نقش جهان را، میدان بازی چوگان را و آن گوشه نفرت انگیز میدان را که در آن حکم اعدام اجرا می کردند. از این یکی خیلی زود عبور کردم که از مرگ نفرت دارم، چه رسد به اعدام!

یادم رفت بنویسم که من برای گرفتن عکس از عصاری درهمین میدان رفته بودم که درهای آن را بسته دیدم و گفتند دارند آن را تعمیر می کنند تا موزه شود و ناگهان غرق شادی مردم در کنار زاینده رود وسپس بازار میدان نقش جهان بقول معروف "پر و پیمان" شدم.

سری هم به بازار قنادها زدم و بی سر و صدا از کنار بازار طلا فروش ها هم گذشتم که این یکی نگاهش وسوسه انگیز است، حتی اگر مثل من جیب و کیف هم خالی باشد!

در بازار قنادها نه تنها خشکبار و شاخه نبات، نمی دانید در این آخرین هفته های تابستان چه خبر بود! انبوه اصفهانی ها در کنار مسافران و حتی توریست ها. ترش و شیرین را با هم می فروختند و می خریدند. خشکبار در کنار شاخه های نبات. از کنار طبق های کوت از زغال اخته، این میوه ترش و شیرین پائیزی به آسانی عبور از کنار بازار طلا فروش ها نگذشتم. جایتان خالی. لواشک های ترش و چند نوع ترشک های زرد آلو و آلو هم خریدم. ترش و شیرین چه جدالی زیر زبان دارند. چند "انار" کرمان و پاکت گردوی درشت باغهای "سامان" هم خریدم که حیفم می آیند تبدیلشان کنم به فسنجان. میوه های پائیزی بازار امروز می گفت که تابستان رو به پایان است، گرچه هنوز گلابی آبدار اصفهان هم در گوشه و کنار بازار پیدا می شد.

امیدوارم بزودی مردم ارومیه هم در کنار دریاچه این شهر جشن و شادی پرآب شدن این دریاچه را برپا کنند. در هرگوشه ای که مردم شاد شوند، شادی مردم گوشه ای دیگر ایران است!

----------

 نقل از فیسبوک نسترن دانش

https://www.facebook.com/sorayya.rasekh

 

پیک نت 8 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: