ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

درارتباط با بیانیه سفیر انگلستان در سازمان ملل

اگر تحریم ها باقی بماند

تفاهم اتمی چه معنائی دارد! 
 
 
 
 

 

نماینده و سفیر انگلستان در سازمان ملل بیانیه‌ای در ارتباط با مذاکرات اتمی با ایران در نیویورک خطاب به شورای امنیت این سازمان منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

 

مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستبابی به توافق جامع در مورد برنامه‌ اتمی ایران به مرحله ای حساس رسیده است. این گروه متعهد است تا پیش از 24 نوامبر به توافقی جامع با ایران دست یابد و به همین منظور مذاکرات طی روزهای آینده در نیویورک از سر گرفته خواهد شد.

پیشرفت‌هایی تاکنون در مذاکرات حاصل شده و دستیابی به توافق محتمل است. اما اکنون ضروری است که ایران به ویژه در مواجهه با ظرفیت غنی‌سازی‌اش از خود انعطاف نشان دهد. ایران همچنین باید بیش از گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه‌ی تحقیقاتش همکاری کند.

بخش اعظم تحریم‌های سازمان ملل و محدودیت‌های اعضای این سازمان در ارتباط با قطعنامه‌های شورای امنیت به قوت خود باقی است.

ما هنوز در مورد پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی‌های جامعه‌ بین‌الملل نگران هستیم. هم‌چنین ایران تاکنون در مورد کشف یک کشتی حامل سلاح‌های ساخت ایران در دریای سرخ که سازمان ملل تایید کرد نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، پاسخ درستی نداده است ما از ایران می‌خواهیم تا به سوالات ما در این زمینه پاسخ بدهد.

ادامه مذاکرات که به منظور دستیابی به یک توافق جامع انجام می‌شود بهترین فرصت در طول سال‌های اخیر برای دستیابی به یک توافق جامع است.

پیک نت 26 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: