ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علی جنتی: جز انتشاراتی که حکم قضائی گرفته

شرکت همه ناشران

در نمایشگاه کتاب آزاد است 
 
 
 
 

علی جنتی وزیر ارشاد، در حاشیه یکی از همایش هائی که این روزها پیاپی تشکیل می شود گفت:

ممیزی مطابق قانون برعهده وزارت ارشاد است. ما می‌توانیم به برخی ناشران که در طول 30 سال گذشته کتاب‌های خوب و زیادی منتشر کرده‌اند اما هیچ تخلفی نداشتند؛ مجوز بدهیم که بجای مراجعه هر روزه به وزارت ارشاد خودشان آثارشان را در شورای بررسی کتاب بررسی و بعد منتشر کنند. حتی می‌توانیم به بعضی شخصیت‌های بر جسته که کتاب‌های خوبی منتشر کرده‌اند؛ اجازه بدهیم کتاب‌های خودشان را منتشر کنند.

اگر انتشاراتی باشد که با حکم مقام قضایی اجازه فعالیت نداشته باشد؛ نمی‌تواند در نمایشگاه شرکت کند. برای موسسات فرهنگی تلاش می‌کنیم صدور مجوز برای آنها در یک دوره 30 تا 40 روزه باشد. البته علاقه داریم که این میزان کمتر نیز بشود اما بخشی از کار در دست ما نیست.

در جشنواره شعر فجر هم تلاش  داریم تا آنجا که امکان دارد همه سلیقه‌ها حضور پیدا کنند و اگر موردی منع شده باشد؛ می‌توان آنرا بررسی کرد اما سیاست ما این است که همه گروه‌ها حضور داشته باشند.

وی درباره دفاع از مجوز و صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر سال گذشته براساس فیلم‌هائی بود که پیش از این ساخته شده بود. از حالا به بعد ما سعی داریم که در صدرو مجوزها دقت کنیم و فیلمنامه‌ها را با کمال دقت بخوانیم و در شورای پروانه ساخت ملاحظات لازم را بکنیم و در مرحله ساخت دقت کنیم که فیلمی که ساخته می‌شود براساس فیلمنامه باشد و وقتی فیلمی مجوز گرفت در مرحله اکراین از آن کاملا دفاع و حمایت ‌کنیم.

 

پیک نت 3 اردیبهشت فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: