ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تونل بهشت آباد و گلاب 2

کانال آماده انتقال بحران

میان بختیاری ها واصفهانی ها 
 
 
 
 

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به عواقب انتقال آب از طریق تونل بهشت آباد این منطقه به اصفهان هشدار داد و گفت: حفر این تونل و انتقال آب، بیش از نیم میلیون جمعیت این استان را بر آشفته خواهد کرد. ما بر رعایت جدی قانون اعتقاد داریم، اما دیگران قانون را رعایت نمی‌کنند. تعدادی چاه‌های غیر مجاز در استان اصفهان وجود دارد. چرا هیچکدام از منابع آبی و چاه‌های اصفهان کنترل نمی‌شوند؟ ما معتقدیم هرکاری باید کارشناسی و اصولی انجام شود حتی اگر به ضرر استان باشد، همچنین باید با بررسی‌های کارشناسانه نیاز واقعی استان همجوار به آب مشخص شود. مصرف آب روزانه برای هر نفر بین 150 تا 200 لیتر است، این درحالی است که میزان سرانه آب اصفهان 300 لیتر است.

با توجه به کاشت برنج در اصفهان و حفظ و پرورش درختان بادام در چهارمحال و بختیاری باید گفت: برنج همواره در هر هکتار دو لیتر آب در ثانیه نیاز دارد در حالی که بادام در هر هکتار همواره 4 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد.

این مصاحبه پس از آن انجام شد که نمایندگان چهار محال بختیاری درمجلس، در اعتراض به حفر تونل بهشت آباد وگلاب 2 برای انتقال آب به اصفهان، با در دست داشتن پلاکارت در مقابل هیات رئیسه مجلس تجمع کردند. شعار این پلاکارت ها چنین بود: حفرتونل‌های بهشت آباد و گلاب 2 مساوی است با ظلم به کشور. مسئولان از خواب غفلت بیدار شوید و استان ما را نا ‌امن نکنند.

 

پیک نت 26 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: