ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی روحانی در زاهدان

خواب های طلائی برای

سیستان و بلوچستان، اگر بگذارند! 
 
 
 
 

بخش هائی از سخنرانی حسن روحانی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده در شهر زاهدان است. باید توسعه در این استان شکل بگیرد. در این سفر تلاش برای کشف و شناسایی معادن ذی‌قیمت مس، روی، قلع، طلا و آهن استان شروع می‌شود و هشت گروه شناسایی که بعدها این گروه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند برای استخراج معادن این استان آغاز به کار می‌کنند.

در سال 94 گازرسانی از منطقه ایرانشهر به سمت زاهدان و خاش انجام می‌شود و امیدواریم در سال 94 گاز به زاهدان و خاش برسد. ما بنا داریم در مرحله بعد این گاز را از زاهدان به زابل و از ایرانشهر به سمت چابهار انتقال دهیم.

آماده سازی مجتمع‌های پتروشیمی در ایرانشهر آغاز شده است و ایجاد منطقه ویژه برای پتروشیمی در ایرانشهر با کمک بخش خصوصی و حمایت دولت انجام می‌شود. همچنین پروژه آب‌های تحت فشار برای کشاورزی در حدود 100 هزار هکتار اجرا می‌شود. طرحی هم برای کشاورزی استان مدنظر است که فردا در زابل بیان می‌کنم.

در آینده از محل ترانزیت شاهد تحولی در این استان خواهیم بود. برای این‌که منطقه دریای عمان و اقیانوس هند را به شمال کشور و همچنین کشورهای همجوار متصل کنیم، توسعه بندر چابهار را مد نظر داریم. مرحله اول و دوم توسعه این بندر در دولت یازدهم اجرا می‌شود. همچنین راه‌آهنی از چابهار به سمت زاهدان کشیده می‌شود تا در نهایت به راه‌آهن سراسری و راه‌آهن افغانستان و آسیای مرکزی متصل شود. در دولت یازدهم شاهد تحول بزرگ در زمینه گازرسانی، آبرسانی، توسعه معادن و بنادر و راه‌آهن و ترانزیت در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یکی از اهداف ما در سفر به کشورهای عمان و افغانستان و به ویژه افغانستان توسعه این استان بوده است. ما حقآبه مردم استان سیستان و بلوچستان را از رودخانه هیرمند در سفر خود به افغانستان تاکید کردیم. ان‌شاءالله شاهد رونق هامون، جازموریان و سایر تالاب‌های استان خواهیم بود.

 

پیک نت 27 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: