ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آنچه آقای خمینی گفت

آن نبود که این آقایان می گویند 
 
 
 
 

 

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی که با مرگ آیت الله مهدوی کنی، دبیرکل جامعه روحانیت به او رسید و حالا چند وقتی است امام جمعه موقت تهران هم شده، در همایشی که جناح راست حکومتی با عنوان «عزت ملی» برپا کرده بود سخنرانی کرد. او یک دوره ای هم نماینده آقای خامنه ای در سپاه بوده، به دفاع از شورای نگهبان برخاست و مطابق معمول از آقای خمینی هم برای این شورا مایه گذاشت و گفت:

"همواره باید توجه و حواس ما به بیانات رهبر باشد، چه رهبر دیروز که امام (ره) بود و چه رهبر امروز که مقام معظم رهبری هستند. امام به شورای نگهبان می‌گفت قاطعانه بایست و رهبری هم همین را می‌گوید."

البته آقای موحدی کرمانی، در سالهای حیات آقای خمینی در شورای نگهبان نبود، دبیرکل جامعه روحانیت هم نبود، امام جمعه هم نبود. همه اینها را از دولتی سر آقای خامنه ای دارد. شاید به همین دلیل است که ایشان یادش نمی آید، آقای خمینی به شورای نگهبانی که آیت الله خزعلی و آیت الله جنتی در آن عضو بودند نامه نوشت و درباره عقبه آنها که سران و همفکران انجمن حجتیه بودند و هستند گفت " آنها لیاقت اداره کردن یک نانوائی را هم ندارد. مواظب باشید که همه چیزتان را بر باد ندهند!"

آقای خمینی نگفت محکم سرجایتان بایستید و احمدی نژاد را رئیس جمهور کنید و یا حسن خمینی را رد صلاحیت کنید و آیت الله دستغیب را کنار بگذارید، صلاحیت آیت الله موسوی بجنوردی را تائید نکنید، به حرف آیت الله اردبیلی عضو با سابقه شورای انقلاب گوش نکنید، از حصر موسوی و کروبی دفاع کنید و پای ادامه آن بایستید، تیغ را برای بریدن گلوی سیاسی هاشمی رفسنجانی تیز کنید، چاپلوسی و ستایش آقای خامنه ای را جانشین قانون اساسی کنید و .... کسی به یاد ندارد آقای خمینی این توصیه ها را به شورای نگهبان کرده باشد. مثلا به شورای نگهبان گفته باشد شماها صلاحیت خودتان را خودتان تائید کنید و بروید به مجلس خبرگان اما صلاحیت مذهبی و سیاسی آیت الله های دیگرای را که با آنها مخالف هستید تائید نکنید. در حمایت از احمدی نژاد اطلاعیه انتخابات ریاست جمهوری بدهید (یزدی و جنتی) و...

آقای خمینی با آن که رهبری انقلاب را برعهده داشت و چند سر و گردن مذهبی هم از امثال موحدی کرمانی بالا تر بود هرگز چنین جمله ای را نگفت که آقای موحدی در سخنرانی روز گذشته خود گفت: "امتحان سختی در پیش داریم زیرا این ما هستیم که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را با حضور افراد تشکیل می‌دهیم. مجلس خبرگان در انتخاب رهبر نقش موثری دارد و اگر در انتخاب افراد اشتباهی رخ دهد در چنین شرایطی فاتحه انقلاب خوانده می‌شود."

بقول هاشمی در سخنرانی سه روز پیشش در ترمینال مهرآباد تهران: شما چه کاره ای که مجلس خبرگان و شورا را باید پر کنی؟ آنچه که باقی مانده انقلاب است یا جامعه ای سرا پا بحران و اختلاس و دزدی و دروغگوئی حکومتی؟"

اعضای شورای نگهبان در زمان آقای خمینی: لطف‌الله صافی گلپایگانی، احمد جنتی، عبدالرحیم ربانی شیرازی ، محمدرضا مهدوی کنی، محمد مؤمن سه سال دوم، محمدرضا مهدوی کنی، غلامرضا رضوانی محمد محمدی گیلانی سه سال دوم، یوسف صانعی، محمد مهدی ربانی املشی، محمد امامی کاشانی، ابوالقاسم خزعلی

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: