ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

قانونی و غیر قانونی

220 هزار سقط جنین

سال گذشته در ایران ثبت شده! 
 
 
 
 

 

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت:

گریز از ازدواج، حالا آمار خود را در کاهش رشد جمعیت و تولد نوزادان نشان میدهد. آماری که توسط مدیرکل دفتر جمعیت وزارت بهداشت در سمیناری که به منظور بررسی همین مسئله در یاسوج تشکیل شده بود اعلام کرد همین کاهش را نشان میدهد. او گفت:

در سال 94 رشد حاملگی و زایمان در ایران به 1.9 رسید. کاهش باروری زیر 2.1 در آینده یک تهدید است. افزایش سن ازدواج بویژه در کلان شهرهای تهران بزرگ، گیلان، مازنداران و اصفهان بیشتر از سایر نقاط کشور مشاهده می‌شود. فشارخون، دیابت و نارسایی کلیه بیماری‌هایی هستند که بیشتر برای مادرانی ایجاد می‌شود که در سن بالا ازدواج کرده‌اند و در این سن حامله شده اند.

سن ازدواج، تعداد ازدواج و طلاق از چالش‌هایی است که در کشور با آن رو به رو هستیم. بخصوص در استان کهکیلویه و بویراحمد که یک استان بومی است نباید با افزایش طلاق و کاهش ازدواج رو به رو باشد. در سال‌های 92-93 ازدواج در کشور 6.5 درصد کاهش داشته است و طلاق نیز در همین دوره زمانی 5.3 درصد افزایش داشته است.

در کل کشور سال گذشته یک میلیون و 750 هزار بارداری داشته ایم که از این تعداد یک میلیون و 530 هزار مورد منجر به تولد نوزاد شده و بقیه سقط‌ های قانونی و غیرقانونی شده اند.

 

پیک نت 3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: