ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هم خنده و هم تاسف

تره به تخمش میره

حسنی به خبرگزاری فارس! 
 
 
 
 

 

آنچه می خوانید متن یکی از خبرهای خبرگزاری فارس است. خبرگزاری وابسته به سپاه که به جای یاد گرفتن تکنیک خبر نویسی و تقویت فارسی نوشتاری، توطئه و تخریب سیاسی علیه مردم و دولت را یاد گرفته است. این که سطح سواد مدیران و مسئولان و فارسی سخن گفتن امام جمعه ها و سخنران های تلویزیونی در چه حد ابتدائی است و فاجعه بار، بحث دیگری است و جداگانه باید به آن پرداخت. اینجا بحث خبرگزاری فارس است که قاعدتا باید متن یک خبر را – حتی اگر سخنرانی و یا مصاحبه باشد- ویراستاری کرده و فارسی آن را درست کند. حالا بخوانید متن زیر را:

 

فارس نیوز:

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: برای کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و مدد سراهایی در این زمینه احداث شده، 8 مددسرا داریم که یک بعد از غذا، حمام به معتادین متجاهر می‌دهیم. 12 مددسرای اضطراری فعال هستند.

 

وی در پاسخ به این پرسش اعلام شده 18 نفر کارتن‌خواب بر اثر سرما جان باخته‌اند گفت: این طور نبوده این کارتن‌خواب‌ها عابر دزد کرده‌اند. از تمام دنیا برای گدایی به تهران می‌آیند.

حتماً نمی‌توانیم تهران را به شهر بدون گدا و کارتن‌ خواب کنیم اما با انضباط اجتماعی می‌توانیم مشکلات را تا حدودی حل کنیم.

شناسایی کارتن‌خواب دیجیتالی می‌شود و بر اساس اثر ثبت انگشت می‌توان آنها را شناسایی کرد.

کمتر از 10 درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند، زن کارتن‌ خواب یعنی ایدز، کودک بی‌شناسنامه، هپاتیت قطعاً این افراد تأثیرات تخریبی بیشتری در جامعه دارند.

در ایام محرم با هماهنگی صورت گرفته با هیأت‌ها از 7 محرم تا 7 امام حسین بیش از 50 هزار پرس غذا برای استفاده پلاک‌های فقیر و کارتن‌خواب‌ها در مددسراها احداث شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940825000807

 

پیک نت 3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: