ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه رادیو صدای مسکو با رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو

ترکیه را جلو انداختند

آمر حادثه، دیگری است!

ترجمه نعمت بوستانی 
 
 
 
 

 

رادیو" گاواریت مسکوا" روز سه شنبه در ارتباط با سرنگون کردن هواپیمای نظامی روسیه توسط ترکیه، مصاحبه ای با رهبر حزب کمونیست روسیه" گنادی زوگانف" انجام داده است.

س- اقدام روسیه در جواب به چنین عملی به ترکیه طور چه خواهد بود؟

ج- قبل از هر واکنش حادی باید به عواقب آن توجه کرد. باید با دقت بررسی کرد که نیروی قدرتمند  آمریکائی، اروپائی و ترکیه ای چه اهدافی را با حمایت کردن از داعش در خاور میانه  دنبال می کنند- اهداف آن ها کاملا روشن است. ائتلافی را که سال گذشته آمریکائی ها به بهانه مبارزه با داعش  تشکیل داه اند نباید تصادفی تلقی کرد. این تصادفی نیست که ائتلاف به رهبری آمریکا تنها منجر به توسعه سرزمین هائی گردید که داعش به تصرف خود در آورده است. این امر را نباید تصادقی دانست که دریائی از نفت را داعش به مرز ترکیه رسانده و با نصف قیمت به فروش می رساند. همراه با کاروان نفتی داعش می توان نیروهای رهبری کننده و ماموران آموزش دیده تامین کننده امنیت آن ها را شاهد بود.

بنا بر این ما باید شرایط عینی را مورد توجه قرار داده و به همه راه حل ها اعم از راه حل های  دیپلماتیک، نظامی، توسعه ائتلاف با کشور های بیشتر جهت مبارزه با باند های حامی داعش فکر کنیم.

س- اما ترکیه خود جزئی از شر جهانی است؟

ج- آنچه به ترکیه بر می گردد. پوتین گفته است که این عمل جواب منطقی خواهد داشت اما قبل از هر گونه واکنشی ما باید درک واقعی از چنین حادثه ای داشته باشیم. من لازم می دانم صراحتا بیان کنم که رهبران سیاسی و نظامی ترکیه مخالف حرکت های  تحریک آمیز هستند. باید بررسی کرد که چه نیروهائی ترکیه را به جلو انداختند. به یاد بیاوریم آغاز جنگ جهانی اول با چه دسیسه ای توام شد. فردی از صربستان به ولیعهد اتریش سوء قصد کرد و بهانه ای گردید برای جنگ اول جهانی و قتل عام بی سابقه ای راه انداخته شد.

س- وقتی ترک ها می گویند "هواپیمای ما هواپیمای شما را سرنگون کرد"؟ وقتی نخست وزیر ترکیه اعلام می دارد" ما هر چه بخواهیم انجام می دهیم. این حق ما؟ ".

ج- نخست وزیر ترکیه چنین چیزی نگفته است. او بیان کرده است که هواپیما در سرزمین آن ها پرواز کرده است. نباید هیجان زده شد. من در خیلی از کانون های داغ و حساس جهان بوده ام و می دانم با چه بهانه هائی جنگ شروع می شود. جنگ ها عمدتا با توطئه و تحریکات جنگ طلبان آغاز می گردند. من می دانم وقوع چنین حوادثی در کجا ریشه دارد. درست زمانی که سوریه در حال آزاد شدن از بند تروریست ها است و کاروان نفت داعش در آتش بمباران ها می سوزند چنین توطئه هائی اجرا می شود. شما اگر اعلان جنگی بزرگ را در این شرایط پیشنهاد کنید نشان دهنده بی مسئولیتی شما است نه چیز دیگری.

س- پیش نهاد شما در این مورد چیست؟

ج- من پیشنهاد می کنم مبارزه به همین شکل جاری ادامه داده شود و ائتلاف گسترده تری را با دیگر کشورها صورت بگیرد و خطوط ارتباط مالی تروریست ها با دیگر کشور ها قطع شود و بر شرارت آن ها در  کل خاورمیانه خاتمه داده شود.

س- آیا آمریکا در این حادثه نقشی داشته است؟

ج- آمریکا را می توان سر توطئه گر همه حوادث لقب داد. این کشور در دویست سال توسعه خود دو گرایش اصلی داشته، یکی گسترش خود و دیگری تحریک دیگران. جنگ با اسپانیا در هاوانا، شروع جنگ با ویتنام در خلیج تونکن...فاشیست ها نیز همین روش ها را به کار بردند. پس هیجان زده نشوید. جنگ شروع آسانی دارد و پایانی سخت.

پیک نت 4 آذر

 
 

اشتراک گذاری: