ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فیلم را ببینید!

اسکار لافونتن خطاب به وزیر دفاع آلمان

داعش با سلاح آلمانی

ترور می کند و آدم می کشد! 
 
 
 
 

 

هفته نامه «اشترن» چاپ آلمان نوشت:

«اسکار لافونتن» دبیرکل اسبق حزب سوسیال دمکرات آلمان از جناح چپ این حزب که بعدها از آن جدا شده و حزب چپ آلمان را بنیانگذاری کرد و اکنون از رهبران «حزب چپ آلمان» است، در یک برنامه تلویزیونی که جمعی از صاحب نظران سیاسی آلمان برای گفتگو در باره داعش در آن شرکت داشتند، با انتقاد صریح و بی سابقه ای از آمریکا از  جمله گفت:

«تصاحب» نفت و گاز مفت و ارزان دلیل اصلی  ایجاد ناامنی و جنگ و فرار صدها هزار تن از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع این مناطق است. آمریکا مسئول این وقایع و پاسخگوی ایجاد چنین بحران هائی در سطح جهان است. این بحران را سیاست خارجی واشنگتن در خاورمیانه ایجاد کرده است. آمریکا باید از تعویض حکومت هائی که آنها را «غیر دوست داشتنی» میداند منصرف شود. دولت اسلامی (داعش) نتیجه این سیاست آمریکاست.

اسکار لافونتن همچنین گفت:

توجه داشته باشید که در کشورهائی مثل سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و حتی "کوزوو" که فراریان از جنگ از آن طریق خود را  به اروپا می رسانند، کوشش شده است تا نوعی «دموکراسی آزمایشگاهی» راه اندازی شود. در سوریه، حکومت های عربستان سعودی، قطر و سازمان "سیا" میخواهند، رژیم عوض کنند.

اسکار لافونتن همچنین خطاب به وزیر دفاع آلمان که او نیز در برنامه حضور داشت گفت:

فراموش نکنید که داعش مردم بی‌گناه را حتی با سلاح های تولید آلمان می کشد.

در این برنامه روزنامه‌ نگار سوری « احکام سلیمان» که  نماینده تلویزیون «الجزیره» در برلین است و در برنامه حضور داشت، با حمایت از سخنان   اسکار لافونتن گفت:

این وظیفه آمریکا و اروپا نیست که بخواهند بشار اسد را سرنگون کنند، آزادی ملت‌ها را به خودشان واگذارید، هر ملتی خودش می‌داند چگونه آزادی خود را بدست آورد.

 

پیک نت 8 آذر

 
 

اشتراک گذاری: