ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  قاضی مرتضوی پر زد و رفت!  
 
 
 

 

پس از چند روز که خبرهای گوناگونی در باره خروج قاضی مرتضوی از ایران در فضای مجازی منتشر شده و حتی برخی رسانه های داخل کشور نیز به آن اشاره کرده بودند، روز گذشته معاون قضایی دادستانی کل کشور اعتراف کرد:‌

قاضی مرتضوی (از همپالکی های ایشان) ممنوع‌ الخروج نبوده که از طرف مرجع قضایی رفع ممنوع الخروجی بشود. ایشان پیش از این ممنوع‌ الخروج بود اما همان مرجع قضایی که او را ممنوع الخروج کرده بود، متعاقبا نسبت به رفع ممنوع ‌الخروجی وی اقدام کرد.

رفع ممنوع الخروجی وی مربوط به روزهای اخیر نیست و قبلا اتفاق افتاده بود. (فارسی معاون قضائی کمی نم کشیده و فکر کرده بچه توی حوض افتاده و اتفاق افتاده!)

بصورت همزمان خبرگزاری خانه ملت، از قول محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گزارش داد:

خروج مرتضوی از ایران بسیار تعجب آور بود، زیرا وی  به علت تخلفات و اتهامات اقتصادیش ممنوع الخروج بوده و نمی‌ بایست از کشور خارج می‌شد.

این احتمال وجود دارد که حکم ممنوع الخروجی وی به مرزها و مبادی خروجی اعلام نشده باشد. این موضوع بسیار بعید است که دستگاه قضائی یا دستگاه‌های مربوطه، مجوزی را برای سفر مرتضوی به عراق صادر کرده باشند. حال مرتضوی با پرونده سنگین اقتصادی چگونه می‌تواند برای خروج از کشور مجوز دریافت کرده باشد معلوم نیست. در صورت باز نگشتن وی به کشور مشکلات بسیاری برای تعقیب قانونی و قضایی وی ایجاد می‌شود.
وقتی فردی دارای اتهامات سنگین اثبات شده است و در آینده نزدیک قرار است که به زندان برود، این احتمال وجود دارد که در صورت خروج وی از کشور، دیگر بر نگردد، یا بازگشت خود را نشانه بیگناهی اش وانمود کند.

 

پیک نت 9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: