ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

لغو یک اجرا به دلیل شمار زیاد

زنان در ارکستر سمفونیک تهران 
 
 
 
 

 

خبرگزاری ایسنا: منع نوازندگی زنان روی صحنه‌ در شهرستان‌ها به یک مسئله عادی تبدیل شده، اما تا کنون در تهران در این زمینه منعی وجود نداشت. بویژه که بانوان نوازنده با حجاب کامل در کنسرت‌ها حضور پیدا می کنند.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در مجموعه‌ ورزشی آزادی لغو و دلیل آن حضور زیاد زنان (نیمی از نوازندگان) در این ارکستر اعلام شد!

علی رهبری مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران در این‌باره گفت:

‌لغو این اجرا، خیلی ساده بود. ما به مجموعه‌ ورزشی آزادی دعوت شدیم و آنجا همه ‌چیز برای اجرا آماده بود. صندلی‌ها را برای نوازندگان چیده بودند و همه‌چیز خوب به‌ نظر می‌رسید، اما 15 دقیقه به اجرا، وقتی ما برای اجرای سرود رسمی کشور آماده می‌شدیم، اعلام کردند زنان نباید روی صحنه ساز بزنند.

من گفتم امکان ندارد این اهانت را بپذیرم. یا همه با هم اجرا می‌کنیم یا سالن را ترک می‌کنیم. بعد عده‌ای رفتند که رایزنی کنند تا این مشکل حل شود. در نهایت گفتند، اصلا نمی‌شود خانم‌ها ساز بزنند. من هم پاسخ دادم، اصلا اجرا نمی‌کنیم.

نوازندگان زن قرار بود، سرود رسمی کشور را اجرا کنند و این برخورد با آن‌ها خجالت‌آور بود. قرار نبود، زنان کار خاصی انجام دهند، فقط چند قطعه‌ مشخص را اجرا می‌کردند. بارها گفته‌ام، من هم در این کشور بزرگ شده‌ام و خط قرمزها را خیلی بهتر از دیگران می‌شناسم و تا وقتی ارکستر را هدایت می‌کنم، اجازه‌ چنین برخوردی را نخواهم داد.

 

پیک نت 9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: