ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

توفان سیاسی مهم تراز

تغییر آب و هوای طبیعی 
 
 
 
 

 

اجلاس "تغییرات آب و هوا" امروز (دوشنبه) رسما کار خود را در پاریس و در میان تدابیر شدید امنیتی شروع می کند. سران، رهبران وهیات های نمایندگی 138 کشور در این اجلاس حضور دارند و از روز گذشته برخی سران کشورهای اروپائی خود را به پاریس رساندند. با آن که اجلاس مذکور در باره "آب و هوا"ست، اما تنش نظامی موجود میان ترکیه و در حقیقت ناتو و روسیه از چنان اهمیتی برخوردار است که توفان سیاسی- نظامی کنونی آب و هوا را تحت تاثیر خود قرار داده است. از ایران یک هیات به سرپرستی معاون رئیس جمهوری "معصومه ابتکار" در این اجلاس حضور دارد. یک روز پیش از آغاز کار اجلاس، واشنگتن پست در خبری که از سوی مقامات رسمی تائید نشده نوشت:

"اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه از عذرخواهی بابت سقوط جنگنده سوخوی روسیه خودداری ورزیده اما در عین حال سعی کرده به نوعی از روس ها بابت این حادثه دلجویی کند و گفته است از این اتفاق غمگین است. اردوغان و پوتین هردو در اجلاس سران "کنفرانس تغییرات اقلیمی"  (امروز دوشنبه) که در پاریس برگزار می شود حضور خواهند یافت. اردوغان تقاضای ملاقات با پوتین در حاشیه این اجلاس را کرده اما پوتین اعلام نکرده است آیا حاضر به ملاقات با وی هست یا خیر! پوتین تماس تلفنی رئیس جمهوری ترکیه را هم بی پاسخ گذاشته است."

از سوی دیگر خبرگزاری ها گزارش دادند که صدراعظم آلمان که موقعیت او بدلیل حمایت از اردوغان و ماجرای پناهجویان و همچنین سیاست هایش در اوکرائین و سوریه بشدت تضعیف شده و حتی زمزمه برکناری او مطرح است، پیش از آغاز کار اجلاس با اردوغان دیدار و مذاکره دونفره داشته است.

 

پیک نت 9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: