ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 15 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  زور آزمائی های اتمی در ج. اسلامی
از بیرون مجلس
طرح "برجام" برای قرائت تهیه شد
 
 
 
 
 

 بساطی که بسیجی های چادر نشین بعنوان تحصن در برابر مجلس برپا کرده و نان و پنیر و چای می خوردند و علیه "برجام" شعار میدادند جمع شد. این تحصن پس از آن برپا شد که رهبر جمهوری اسلامی به یکی از بسیجی ها که درجمع دیدار کنندگان با علی خامنه ای اطلاعاتی را در مخالفت با "برجام" قرائت کرد، رهبر جمهوری اسلامی خطاب به وی گفت: شما این نظرات خودتان را در اختیار مجلس بگذارید.
همزمان با این نمایش خیابانی در مقابل مجلس، طرحی را بعنوان طرح کمیسیون "برجام" ناگهان درمجلس قرائت کردند که با واکنش سریع 5 تن از اعضای این کمیسیون روبرو شد. در این میان این 5 تن علاء الدین بروجردی شناخته شده ترین نماینده بود. او رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیتی مجلس است و در گذشته معاون وزارت خارجه و از چهره های امنیتی نظام بوده است.
نکته مهم که ابتدا توسط بروجردی و سپس بقیه اعضای معترض قرائت شتابزده طرح برجام در مجلس مطرح شد این بود که "این گزارش در خارج از مجلس تهیه شده و آن گزارشی نیست که در کمیسیون بررسی برجام تهیه شده بود."
معترضان در همین یک جمله همه حرف زدند. یعنی همان دست هائی که چادر تحصن در مقابل مجلس برپا کرده بودند و در خیابان ژاله سابق در اطراف دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی تظاهرات ضد برجام و ضد ظریف ترتیب داده بودند، در تهیه این گزارش از روی سر کمیسیون برجام دست داشته اند.
یعنی دار و دسته جلیلی و مذاکرات کنندگان اتمی دوران او و برخی از فرماندهان سپاه (دفتر سیاسی و بخش امنیتی سپاه) در این ماجرا دست داشته اند.
پس از این بازی ها و زورآزمائی ها، ناگهان اعلام شد که "برجام" در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و کار تمام است. در نتیجه مجلس یگانه کاری که برایش باقی مانده همانا تائید مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که سران سه قوه عضو آن هستند و نماینده رهبر جمهوری اسلامی نیز درجلسات آن حضور دارد.
 

پیک نت 15 مهر

 
 

اشتراک گذاری: