ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 15 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رحمان اف با پوتین دیدار کرد
شرایط در تاجیکستان
روز به روز بدتر می شود!

 
 
 
 
 

 روز گذشته "رحمان اف" رئیس جمهور تاجیکستان راهی مسکو شد و با پوتین رئیس جمهور فدراتیو روسیه دیدار و مذاکره کرد. رسانه های روسیه اعلام کردند که رحمان اف در آستانه سفر به مسکو با یک حادثه خانوادگی روبرو شده بود اما او خود را معطل این حادثه نکرد و طبق قرار قبلی راهی مسکو شد و پوتین به همین دلیل از وي تشکر کرد.
رحمان اف در مسکو گفت که شرایط در تاجیکستان روز به روز بدتر می شود. مناطق مشترک مرزی میان افغانستان و تاجیکستان بدست طالبان و در واقع بدست داعش افتاده است و ما باید سریعا مرزهای های خود را تقویت نظامی کنیم.
با آن که از جزئیات گفتگوی رحمان اف و پوتین گزارشی منتشر نشده، اما این احتمال که ارتش روسیه در مرزهای مشترک افغانستان و تاجیکستان فعال شود تقویت شده است. شهر قندوز همچنان در دست طالبان اعلام می شود، اما همه میدانند که طالبان پشتون هستند و در جنوب افغانستان 80 در صد قدرت را دراختیار دارند. آنها نه ازنظر قومی و نه زبانی و نه فرهنگی و نه مذهبی همخوانی با تاجیک ها ندارند و به همین دلیل آنها که قندوز را گرفته اند و مجهز به سلاح های سنگین نیز هستند نمی توانند طالبان باشند بلکه داعش است که زیر نام طالبان وارد قندوز شده است. اشاره رحمان اف به بدتر شدن اوضاع به صورت روز به روز نیز باید همین پیام را داشته باشد. بویژه که از افغانستان گزارش شده که ارتش این کشور کوچکترین مقاومتی در برابر مهاجمین مسلح نکرده و سلاح ها را زمین گذاشته و از قندوز گریخته است. مهم ترین پایگاه های نظامی قندوز پایگاه ها و مراکز نظامی آلمان بوده که پس از ترک افغانستان توسط ارتش آلمان، این پایگاه ها با همه تجهیزاتش دراختیار ارتش محلی افغانستان گذاشته شده بود و حالا دراختیار اشغال کنندگان قندوز است!

پیک نت 15 مهر

 
 

اشتراک گذاری: