ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 16 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آب در لانه گروه های اسلامی

باصطلاح معتدل در سوریه

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

مخالفان اسلامی و باصطلاح معتدل دولت سوریه، جهت مقابله با روسیه از آمریکا تقاضای تسلیحات کردند.  این گروه های تحت حمایت سیا در سوریه با شکایت از اینکه گویا روسیه آسمان را "شلوغ" کرده از ایالات متحده کمک تسلیحاتی خواسته اند.

بر اساس "سناریوی وحشت" که توسط برخی مقامات بلند پایه آمریکا طراحی شده چنین بازارگرمی می شود که در صورت عدم حمایت دولت آمریکا این گروه ها در دامن القاعده خواهند افتاد. این گروه ها مدعی اند که بدلیل کمک های ناکافی آمریکا از این کشور ناراضی اند و جهت مقابله با هواپیما های روسی تقاضای سیستم های ضد هوایی و قابل حمل یک نفره کرده اند.

"حسن حاج علی" از فرماندهان یکی از گروه های اسلامی سیا ساخته به نام "تیپ بازهای شام- لوا صقور الشام" می گوید: "ما یکی از این دو را می خواهیم. يا آمریکا طرحی جهت مقابله با روسیه به ما پیشنهاد کند و یا جهت دفاع از خود موشک های ضد هواپیمای زمین به هوا به ما بدهد و گرنه از اعتماد حامیان امریکا کاسته می شود و به سوی جریانات تندی چون القاعده کشیده می شویم."

گروه موسوم به "بازهای شام" جزو چند گروهی بودند که در روزهای قبل از آغاز عملیات هوایی روسیه نشستی در استانبول انجام داده بودند. "مصطفی معاراتی" از فرماندهان یکی دیگر از گروه های سیا ساخته به اسم "تجمع الاعضا"  گفت: "حد اقل خود موشک های ضد هواپیما را در اختیارمان قرار دهند." ظاهرا ایشان سامانه پرتابی را در اختیار دارد!  گفته می شود دولت آمریکا کماکان با طرح "آموزش و تجهیز" بیشتر موافق است تا با طرح سیا مبنی بر کمک تسلیحاتی به این گروه ها.

"آدام انتوس" از وال استریت ژورنال معتقد است با توجه به اینکه ممکن است این تسلیحات موشکی زمین به هوا به دست سایر گروه ها بیفتد آمریکا تمایل چندانی به ارسال آنها را ندارد.  آسمان سوریه این روزها بسیار شلوغ است. آمریکا فعلا این نوع سلاح ها را ارسال نخواهد کرد و برای حمایت از "گروه های اسلامی معتدل" بدنبال طراحی روش های دیگری است . گروه های تحت حمایت سیا می گویند: "در صورتی که به ما کمک شود از منافع آمریکا در مقابل روسیه بهتر و راحت تر حمایت خواهیم کرد. زیرا روسیه و دولت مرکزی سوریه ما را به دو دلیل بمباران می کنند، یکی اینکه می دانند ما دوست آمریکا هستیم و دلیل دوم این که می خواهند ارتش آزاد سوریه را نابود کنند و سپس به دنیا بگویند این فقط گروه های تند رو هستند که مخالف بشار اسد هستند."

پیک نت 16 مهر

 
 

اشتراک گذاری: