ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 16 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"دیدار وزیر دفاع روسیه با پوتین"

روسیه از هوا حمله می کند

و ارتش سوریه از زمین  
 
 
 
 

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتیو همزمان با دیدار و دریافت گزارش عملیات نیروی هوائی و دریائی روسیه علیه داعش از وزیر دفاع این کشور، گفت:

ما پیش از آن که وارد عملیات اخیر شویم به دولت سوریه اطلاع داده بودیم که هواپیماهای روسیه از طریق هوا مواضع داعش را هدف خواهند گرفت و ارتش سوریه از زمین وارد عملیات برای آزاد سازی مناطقی شود که داعش اشغال کرده است.

موشک هائی که امروز از طریق دریای خزر مواضع داعش در خاک سوریه را هدف گرفتند، همگی به اهداف تعیین شده اصابت کردند، شاید خطای این موشک ها فقط دو متر بوده است. هیچ محل مسکونی و یا ساختمان و تاسیساتی در این عملیات مورد اصابت قرار نگرفت و من همینجا لازم میدانم از خلبان ها، فرماندهان و سربازان روسیه که در عملیات هوائی و دریائی اخیر شرکت داشته اند تشکر کنم. البته می دانم که این تشکر و سپاس هنوز زود است و هنوز عملیات به پایان نرسیده است. کشتی هائی که امروز عملیات پرتاب موشک را انجام دادند، کشتی هائی هستند که رادارها و تجهیزات نظامی، نمیتوانند آنها را پیش از شلیک رد یابی کنند و ببینند. هواپیماهای روسیه تاکنون 112 پایگاه داعش را در خاک سوریه بمباران کرده اند. ما از عربستان و ترکیه نیز می خواهیم و انتظار داریم برای مقابله با داعش با روسیه وارد همکاری شوند. همچنین از ایران و عراق نیز همین انتظار را داریم. همانگونه در گزارش وزیر دفاع روسیه نیز مطرح شد، ما از دولت ترکیه خواسته ایم که به نیروهای داعش که در حال فرار و گریز هستند اجازه عبور از مرز سوریه و ورود به خاک ترکیه را ندهد. از امریکا نیز می خواهیم که با روسیه در این زمینه همکاری کند. امریکا از یکسال پیش عملیات هوائی علیه داعش را آغاز کرد و به ما نیز اطلاع داده بود که از مراکز داعش مطلع است و به این مراکز حمله می کند. ما اطلاعات خودمان را دراین زمینه دراختیار امریکا قرار داده ایم و از امریکا نیز می خواهیم که اطلاعات خود را در اختیار ما قرار بدهد تا بتوانیم اقدام مشترک داشته باشیم.

پیک نت 16 مهر

 
 

اشتراک گذاری: