ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رابطه با امریکا سخت است

اما به دشواری گذشته نیست! 
 
 
 
 

در محافل سیاسی ایران گفته می شود: مناسبات با امریکا، بی اعتناء به ادامه حرف ها و شعارهای تبلیغاتی درحال گسترش است و کاخ سفید کاملا در جریان این ماجراست. این گسترش مناسبات کمتر جنبه علنی خواهد داشت اما چندان هم پنهان نیست. برای مثال دفتر حفاظت منافع ایران در امریکا از سفارت پاکستان در واشنگتن جدا شده و به یک ساختمان بزرگ و مجلل منتقل شده و بصورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است.

در تهران نیز بخشی فعالیت های وزارتخارجه امریکا که از طریق سفارت سوئیس انجام میشد، اکنون از سفارت سوئیس جدا شده و بصورت مستقل فعالیت می کند.

شک نیست که آغاز مناسبات رسمی ایران و امریکا به آسانی گشایش سفارت انگلستان در تهران نیست، اما برقراری این مناسبات نیز به دشواری گذشته هم نیست! هر دو طرف – ایران و امریکا- امیدوارند چنان تغییراتی در کاخ سفید روی ندهد که سیاست کنونی آن برای نزدیکی به ایران دگرگون شود. به همین دلیل زمزمه نامزدی "جو بایدن" معاون باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برای انتخابات آینده این کشور حکایت از عزم امریکا برای ادامه سیاست کنونی آن در ارتباط با ایران است. هیلاری کلینتون سابقه مناسبی در ارتباط با مناسبات امریکا با ایران ندارد و علیرغم وابستگی اش به دمکرات های امریکا، بیشتر متمایل به اسرائیل است.

پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: