ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مخالفت یروان آبرهمیان

تفسیرهای پرسر و صدا

اما بیگانه با واقعیات ایران 
 
 
 
 

 

آنچه می خوانید بخشی از یادداشت تازه ایست که "یروان آبراهمیان" تحلیلگر و پژوهشگر ایرانی تبار درباره آخرین مصاحبه خود پیرامون مذاکرات و توافق اتمی با ایران نوشته و در آن هوشیاری ایرانیان را نسبت به اوضاع جهان و منطقه و ایران طلب کرده است.

آبراهمیان می نویسد:

 

اوباما روزهای آخر زمامداری اش را می گذراند و اگر رئیس جمهور بعدی از جمهوری خواهان باشد، جنگ به وقوع خواهد پیوست و اگر رییس جمهور بعدی هیلاری کلینتون باشد باز هم احتمال آن قریب به یقین خواهد بود. زیرا هیلاری به طور کامل از حمله به عراق دفاع کرده بود و همبسته ی لابی لیکود [حزب راستگرا و حاکم بر اسراییل] به حساب می آید. تمرکز بر ناکامی ها و قصور جمهوری اسلامی که می توان به فهرست نادر موارد بسیاری به خصوص در موضوع حقوق بشر نیز افزود،  فقط به کسانی کمک می کند که می خواهند جنگ را به بهانه ی "آزادسازی" ایران و ارتقا سطح زندگی مردم ایران راه بیندازند.

اشاره ی صرف به آمارهایی که جمهوری اسلامی را در وضعیت بدی نشان می دهند و نادیده گرفتن آمارهایی که چندان بد هم نیستند همچون افزایش باسوادی، آموزش عالی و دانشگاهی، کنترل جمعیت، پاکسازی حلبی ابادها و مهمتر از همه افزایش امید به زندگی که یکی از مهمترین شاخصه ها در همه ی نقاط جهان به حساب می آید، ممکن است ما را به جایی برساند که استدلالمان پرسر و صدا باشد ولی فقط بخشی از واقعیت را بازتاب بدهد. ما این نمایشنامه را قبل از جنگ عراق تجربه کرده ایم. در هنگامی که رهبری آمریکا برای جنگ عراق دورخیز کرده بود، بسیاری از نیروهای مترقی عراقی، به خوبی این وظیفه را بر عهده گرفتند که صدام حسین را یک شیطان مجسم جلوه بدهند. استدلالهای آنان به درد نئوکانهایی خورد که از "آزادسازی" عراق دفاع می کردند.

پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: