ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 10  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار ظریف با هاشمی

از تند روی یک اقلیت

در داخل کشور نا امید نشوید! 
 
 
 
 

 

محمد جواد ظریف که بزودی عازم سفر و ماموریت های منطقه ای، پیش از آغاز اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است، روز گذشته با هاشمی رفسنجانی دیدار کرد. در این دیدار هاشمی گفت:

من از عملکرد وزارت امور خارجه، مخصوصاً تیم مذاکرات هسته‌ای و بویژه شخص شما تشکر می کنم. حضور در مذاکراتی که بزرگان دیپلماسی شش کشور قدرتمند جهان حضور داشتند، کار ساده‌ای نبود. نباید به خاطر تندروی‌های یک اقلیت محدود (در داخل کشور) دلسرد شوید. تنش‌زدایی، خنثی کردن و مقابله با ایران هراسی، تعامل سازنده با جهان با حفظ عزت، حکمت و اقتدار، از جمله خصوصیات و هنر دیپلماسی در دولت یازدهم است.  به همین دلیل، کار شما در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و مطمئن باشید آینده درباره این مقطع با توجه به همه شرایط  قضاوت خواهد کرد.

از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود با قدرت و اقتدار برای کمک به حل معضلات و بحران‌های منطقه‌ای در جهت تقویت همگرایی و افزایش همکاری و همسوئی کشورهای منطقه علیه پدیده شوم تروریسم و کنترل دامنۀ آن تلاش و جدیت مضاعفی به عمل آورند.

محمد جواد ظریف نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از روند مذاکرات، نکات مهم توافقنامه‌، اهمیت برجام، فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت امور خارجه برای اصلاح نگاه بین‌المللی و منطقه‌ای و به ویژه کشورهای همسایه به جمهوری اسلامی، از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر حمایت‌های منطقی و مواضع اصولی و مترقی ایشان به ویژه در طول مذاکرات هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط سیاسی و نظامی منطقه و همچنین سفرهای منطقه‌ای خود و فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خشونت و جنگ در منطقه، خواستار ادامه حمایت‌های هاشمی رفسنجانی از فعالیت‌های وزارت خارجه شد.

پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: