ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

10 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دهها میلیارد دلار کجاست؟

بخشی از ادعانامه جهانگیری

علیه احمدی نژاد در دادگاه او

 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور (روحانی) و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت روحانی، تاکنون نکات زیر را که می تواند بخشی از ادعانامه یک دادستان در دادگاه احمدی نژاد باشد مطرح کرده است:

 

1- تمام کارهایی که در سال‌های گذشته با عنوان زودبازده و عناوین دیگر انجام شده، باعث شد میلیارد‌ها تومان از منابع بانک‌ها از دست برود. تا جایی که امروز ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌هاست. اگر این پول به بانک‌ها و فعالان اقتصادی برگردد، خواهیم دید چقدر از مشکلات برطرف خواهد شد.

2- در سال ۹۰ گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند. ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد؟ و یک مرتبه یک جوان را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند؟ تا به امروز ما نمی‌دانیم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بودجه این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است؟  با آنکه از روزهای اول دولت یازدهم وارد این ماجرا شدیم و این فرد دستگیر شد، تا الان چیزی عایدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد!

3- گفتند پول ایران را ببریم در صرافی‌های دوبی بفروشیم. ظرف ۱۸ ماه ۲۲ میلیارد دلار پول این مملکت به خارج رفت.

4- کسانی که درآمد نفت را ذخیره نکردند باید مؤاخذه شوند. در دوره گذشته (دولت احمدی نژاد) بیشترین شعار در تاریخ کشور برای مبارزه با فساد داده شد، اما “بزرگ‌ترین فسادهای قرن” در این دوره اتفاق افتاد.

5- وقتی دولت خاتمی حساب دخیره ارزی را به دولت احمدی نژاد تحویل داد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار موجودی نقدی حساب ذخیره ارزی بود. اما استفاده بی رویه از این حساب سبب شد مجمع تشخیص مصلحت به این نتیجه برسد که به جای حساب ذخیره ارزی صندوق توسعه ملی زیر نظر روسای قوا شکل بگیرد. طبق قوانین برنامه و بودجه سوم و چهارم می‌بایست موجودی حساب ذخیره ارزی در زمان ایجاد صندوق توسعه ملی ۱۷۰ میلیارد دلار باشد، اما زمانی که این صندوق تشکیل شد، هیچ ارزی در آن نبود و در واقع موجودی آن صفر شده بود!

6-  در سال های قبل واگذاری هایی انجام شد. پولش را هم گرفتند که ما نمی دانیم این پول ها چه شد؟ هیچ کس هم هیچ وقت رسیدگی نخواهد کرد. بیش از صد میلیارد دلار از کارخانه های مهم در بخش های مختلف از جمله مخابرات، فولاد، پالایشگاه، نیروگاه و معادن مس را فروختند!

پیک نت 10 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: