ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

دوم تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

4 تا 5ر4 % مبتلا به ایدز اند

گسترش تجاوز جنسی وگسترش

 ایدز در میان کودکان خیابانی

 
 
 
 
 

مجید رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره الگوی پیشگیری از ایدز در میان نوجوانان گفت:

بر اساس نتایجی که در ارزیابی‌ها به ‌دست آمده است؛ کودکان خیابانی به شدت در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند. به همین دلیل سازمان بهزیستی بر پیشگیری از ایدز در میان کودکان خیابانی متمرکز شده و اقدام به تدوین الگوی پیشگیری از ایدز در میان کودکان خیابانی کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان ارگانی که متولی کودکان خیابانی در کشور است، علاوه بر خدماتی حمایتی، اقامتی و...که به این گروه از کودکان ارائه می‌دهد، قصد دارد؛ این خدمت را نیز به طور مستقیم به این کودکان ارائه دهد.

رئیس مرکز پیشگیری در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد:

براساس مطالعه‌ای که در سطح شهر تهران صورت گرفته، برآورده شده است که نزدیک به 4 تا 4.5 درصد کودکان خیابانی به این بیماری مبتلا هستند. در سایر استان‌های کشور نیز مطالعات دیگری باید انجام شود تا آمار ابتلا به ایدز در میان این کودکان مشخص شود. هرچند که همین مطالعه نیز برای سازمان بهزیستی هشداری بوده تا  نسبت به پیشگیری از ایدز در میان این کودکان اقدام کند.

مصرف مواد مخدر و رفتارهای جنسی ناایمن دو عاملی هستند که زمینه ابتلا به ایدز را در میان این کودکان افزایش داده اند. کودکان خیابانی بر اساس ارزیابی‌ها و نیز به این دلیل که در خیابان‌ها کمتر تحت محافظت قرار دارند، در معرض این عوامل هستند؛ یعنی گرایش به مواد در میان آنان بیش از سایر کودکان است. همچنین این کودکان بعضا تحت سوءاستفاده‌ و خشونت جنسی بوده و در نتیجه در معرض رفتارهای جنسی ناایمن هستند.

مصرف مواد اعتیادآور نه تنها از طریق تزریق بلکه از طریق کاهش توان فرد برای مقابله با رفتارهای پرخطر جنسی نیز می‌تواند زمینه ابتلا به ایدز را فراهم کند.

پیک نت دوم تیر

 
 

اشتراک گذاری: