ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

از بخت بد مخالفان دولت

نتایج لغو تحریم ها

در آستانه انتخابات معلوم میشود

 
 
 
 

خبرگزاری های بین المللی، در باره مذاکرات اتمی، ارزیابی های توام با اطلاعات بدست آمده خود را در چند گزارش منتشر کرده اند که ما از میان آنها این خلاصه روشن را استخراج کرده ایم:

توافق متن اصلی 20 صفحه است با پنج ضمیمه که در مجموع حدود 60 صفحه و شامل جزییات اقدامات هسته‌ای، تحریم‌ها، همکاری‌های اتمی، کمیسیون مشترک بین ایران و 1+5 و برنامه و زمانبندی می باشد. گفته می شود یک در صد نهائی این تفاهم باقی مانده و 99 درصد بقیه آماده شده است. اما این یک در صد دارای چنان اهمیتی است که می تواند آن 99 در صد را باطل کند.(اشاره به مسئله بازدید از تاسیسات نظامی ایران که گمان فعالیت اتمی در آنها می رود.)

قرار است همزمان با اعلام توافق که باحتمال بسیار، چند روزی پس از مهلت 10 تیرماه بدست می آید، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را صادر کند که بموجب آن تحریم‌های اعلام شده توسط این شورا لغو می شود.

از زمان اعلام توافق تا آغاز اجرای آن بین 30 تا 60 روز فاصله زمانی در نظر گرفته شده و سپس بین 3 تا 5 ماه اجرای مرحله بندی توافق طول میکشد. در این زمان تحریم‌های اروپا لغو و تحریم‌های آمریکا متوقف می شود. به این ترتیب و در صورت توافق نهائی، نتایج عملی لغو تحریم ها در اواخر سال و در آستانه انتخابات مجلسین شورا و خبرگان ایران نمایان خواهد شد.

پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: