ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پشت پرده دونگاه به مذکرات اتمی

عده ای معتقدند تهدید داخلی

خطرناکتر از تهدید خارجی است 
 
 
 
 

 

از فراکسیون های مجلس کنونی یکی هم فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت است.  رئیس این فراکسیون کاظم جلالی است. وی  در یادداشتی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرد، درباره دو نوع نگاه به مذاکرات اتمی در مجلس نوشته است:

در دولت روحانی از ابتدا مسئله هسته ای به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت. در بین سیاسیون دو رویکرد به وجود آمد. رویکرد اول معتقد به نگاه کاملا کارشناسی و حل مسئله با استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک بود و این مهم نبود که چه کسی موضوع را حل کند بلکه مصالح و منافع ملی ایران اسلامی مورد نظر بود.

رویکرد دوم نگاه کاملا جناحی به مسئله داشت و معتقد بود اگر دولت فعلی مسئله هسته ای را حل کند با چرخش افکار عمومی به سمت آنها عملا یک تهدید در داخل خواهیم داشت و عدم حل مسئله هسته ای هم تهدیدی خارجی خواهد بود و در این نگاه تاریک و کوته بینانه ، عده‌ای قائل بودند که تهدید خارجی بهتر از تهدید داخلی است و البته استدلال های سطح پایینی هم داشتند از جمله اینکه در پشت تهدید خارجی ما بهتر می توانیم افکار عمومی را مدیریت کنیم تا تهدید داخلی و در رقابت های داخلی دست ما خالی است.

به نظر می رسد امروز ملت ایران می تواند در موضوع هسته ای به خوبی قضاوت نماید که "رجال ملی" کشور در جناح های سیاسی چه کسانی هستند.

دیپلماسی پرهزینه امروز نتیجه عمل و شعار کسانی است که دیروز در مقابل سخنان بیهوده ای همچون هولوکاست که حتما به نفع رژیم کودک کش صهیونیستی تمام شد، یا سکوت کردند و یا از آن حمایت.  دیپلماسی پرهزینه امروز ره آورد خیلی از اقداماتی است که امروز باید با درد بر همه آن گذشته سکوت کرد.

پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: