ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دلواپسان بیسوادند

به دلائلی که آن را می خوانید 
 
 
 
 

 

سلام- وقتی روحاني در دانشگاه گفت ميدان را به بيسوادها ندهيد! بي سوادها فرياد برآوردند كه چرا توهين مي كني؟ قاسم توكلي در تشريح و معناي بيسوادی در فیسبوکش نوشته است:

"بی سوادی" فقط ناتوانی در خواندن و نوشتن نیست. بی سوادی فقط این نیست که «ان. پی. تی» را «ام. پی. تی» بنویسیم. امروزه در عرصه سیاست بیسوادی، ناتوانی در درک معادلات پیچیده اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان است. امروز بی سوادی ندیدن آمار فساد و جرم و جنایت و تورم و بیکاری و فقر در داخل کشور است. بی سواد کسی است که رشد اقتصادی منفی 6 درصد را نمی بیند. بیسواد کسی است که نرخ 35 درصدی بیکاری (در برخی استانهای محروم 50 درصد) را نمی بیند. بی سواد کسی است که نمی بیند تنها در سال 92 و آن هم تنها در شهر تهران 2700 نفر به علت آلودگی هوا جان باخته اند، آلودگی ای که مهمترین علت آن مصرف بنزین بی کیفیت و غیراستاندارد است. (بنگرید به سخنان رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در تاریخ 7 آذر 92)

بی سواد کسی است که نمی داند راه‌ افتادن سونامی سرطان (با رشد حیرت انگیز 181 درصدی در سال 91) نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد بعنوان سوخت است. (بنگرید به سخنان اخیر مؤید حسینی سخنگوی فراکسیون محیط ‌‌زیست و توسعه پایدار مجلس در گفتگو با روزنامه شرق).

بی سواد کسی است که زندگی 45 درصد مردم ایران در زیر خط فقر (آن هم با آمارهای سال 1391) را مخالف «عزت» نمی داند اما مذاکره با امریکا را که عضوی از گروه 1+5 را مخالف عزت کشور می داند. بی سواد کسی است که نرخ 50 درصدی «شاخص فلاکت» زندگی مردم برایش اهمیت ندارد اما کراوات بستن یک استاد دانشگاه در سوئیس را مغایر آرمانهای انقلاب می داند. بی سواد کسی است که توافق ژنو را «ژنو- چای» (مترادف ترکمنچای) و مغایر با ارزشهای اسلامی می داند اما کاهش سن فحشاء به 13 سال و قاچاق دختران ایرانی برای تن فروشی به دبی را مغایر با ارزشهای اسلامی نمی داند. بی سواد کسی است که با ذره بین بدنبال برجسته کردن معضلات اجتماعی کشورهای اروپایی و امریکا است اما مرگ سالانه 200 هزار نفر از شهروندان کشور خود را به دلیل اعتیاد و عوارض سوء آن نمی بیند! (بنگرید به سخنان بابک دین پرست «معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر») بی سواد کسی است که کسب رتبه سوم از حیث داشتن تورم اقتصادی در میان 161 کشور جهان و کسب رتبه 144 از میان 177 کشور جهان از حیث «فساد اداری» او را شرمنده نمی کند، اما از انگلیسی صحبت کردن وزیر امور خارجه خشمگین و شرمسار است.

پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: